Gjest VesleMars Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Skuffer meg selv konstant. Ingenting er bra nok for meg. Har begynt å jogge og allerede jogga 5 km to ganger denne uka. Målet er tre, men blir skuffa og sint for at jeg ikke gjør det hver dag. Og sint fordi jeg ikke spiser sunt og sukkerfritt hele tiden. Vil ikke være fanatisk, men er det lover meg selv jeg ikke skal bli det hver gang jeg bestemmer meg for å trene eller skjerpe inn på godisen. Men blir det. Og ender med at jeg hater kroppen min. Takler ikke bare være midt på treet. Det eneste som er bra nok er perfekt. Og for meg så er ikke det mulig. Hjelp?? Vil så gjerne klare å nyte en lat dag. Eller spise sjokolade uten dårlig samvittighet...
Eilertsen Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 Det perfekte består av mange komponenter og innvirker på hverandre. I praksis vil dette bety at et optimalt kosthold, nødvendigvis ikke gir optimale resultater. Er du flink 80-90 % av tiden vil det for de fleste gi optimale resultater. Er du flink i mer enn 90 % av tiden, vil det for mange gi sub-optimale resultater. Om vi skal overføre dette til kostholdet vil det med 5 måltid om dagen x 7 dager i uka bety at så lenge 31-32 av 35 måltid er bra, så har du gjort en enestående innsats. Husk også at så lenge du får i deg det du trenger, så er det ikke krise om du får i deg noen karbohydrater og fett fra pizzaen. Så lenge sammensetningen av næringsstoffer (protein, karb, fett) er den samme - så spiller ikke dette noen vesentlig rolle, så lenge du er flink ellers. Folk tror i dag at man ikke kan unne seg noe som helst, om man skal leve perfekt. Her tar dere skammelig feil. Det som kjennetegner toppidrettsutøvere, er ikke at de nekter seg alt godt her i livet. Det som skiller dem ut er først og fremst kontinuiteten og evnen deres til å vektlegge det viktigste. Om målet er stram mage, sprettrumpe og flotte armer, så kan man fint klare dette med en 80-90% tilnærming til kosthold & trening.
Redbull Skrevet 28. juli 2011 #3 Skrevet 28. juli 2011 Du lever bare en gang!! Nyt livet!! kroppen trives bedre om du trives, og du trives ikke om du skal kose deg med en gulrot en lørdagskveld. Mannen min er blitt veldig ekstrem i matveien i det siste, å "kan ikke" møte venner lenger, for han "kan ikke" drikke øl. Nyt livet, og med det mener jeg tren, lev sunt, spis sjokolade, sov, vær med venner og familie, slapp av. Det er viktig å nyte også, for kropp og sinn Ps: du er kjempe flink som jogger 5 km og tenker i de sunne baner syns jeg!!
Gjest VesleMars Skrevet 28. juli 2011 #4 Skrevet 28. juli 2011 Tusen takk for svar Godt å se det ikke er bare håpløst. Har så lett for å gi opp de gode tankene når jeg gjør en "feil". Men det må jeg slutte med. TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå