Gå til innhold

Røyker i ikke røyk leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et lite spørsmål.

Jeg er på leting etter en leilighet å leie og var i dag på visning på en. Hun sa på telefonen at det var ikke røyk/ikke dyr og lurte på om det var greit og jeg svarte ja. Jeg har akkurat sluttet å røyke, men vet av erfaring hvor lett det er å sprekke. Har sluttet før flere ganger :/

De som leier ut bor i samme bygningen og leilighetene deler hage. Jeg er redd de blir skikkelig sure hvis jeg skulle sprekke og begynne å røyke igjen. (Røyking inne er ikke aktuelt, snakker om røyking utendørs, på gårdsplass o.l.)

Hvor krise er det egentlig om det skjer? Føler jeg ikke har vært heeelt ærlig her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du leier og har sagt at du ikke røyker, så får du faen meg la være også.

• Liker 2
Skrevet

Hm, jeg ville da tro at det viktigste for utleier er at du ikke røyker inne i leiligheten?

Skrevet

Så lenge du ikke røyker inne eller rett utenfor deres vindu slik at de får røykelukt inn til seg er det nok ikke noe problem.

Og ja, jeg hadde en nabo som røykte ute i hagen og var vinden riktig fikk jeg røykelukt inn til meg når vinduet sto åpent. Ok siden jeg ikke eide hans gårsplass ol, men hadde det vært utleier hadde jeg blitt irritert :gjeiper:

Skrevet

Har du fått leiligheten? Står det noe i kontrakten om røyking ute? Vil tro det kommer veldig an på personene du leier av. Min mor påstår at hun kan lukte om noen står på bussplassen 200 meter unna og røyker (om vinden blåser i riktig retning). Om noen hadde røkt i hagen hennes hadde hun blitt rasende. For andre (mer normale mennesker kanskje) er det sikkert viktigst at det ikke blir røyket i leiligheten. Kanskje du kan rusle deg en tur mens du røyker.

For all del, ikke legg igjen sneiper i grusen, på gårdsplassen eller andre uteområder.

Skrevet

Mine foreldre leier ut noen leiligheter, og alle de er "ikke-røyk". I deres betydning så betyr det at du ikke har lov til å røyke inne i leiligheten. Du kan vel kose på nabokatten utenfor også, vel? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt.

Skrevet

Jeg har et lite spørsmål.

Jeg er på leting etter en leilighet å leie og var i dag på visning på en. Hun sa på telefonen at det var ikke røyk/ikke dyr og lurte på om det var greit og jeg svarte ja. Jeg har akkurat sluttet å røyke, men vet av erfaring hvor lett det er å sprekke. Har sluttet før flere ganger :/

De som leier ut bor i samme bygningen og leilighetene deler hage. Jeg er redd de blir skikkelig sure hvis jeg skulle sprekke og begynne å røyke igjen. (Røyking inne er ikke aktuelt, snakker om røyking utendørs, på gårdsplass o.l.)

Hvor krise er det egentlig om det skjer? Føler jeg ikke har vært heeelt ærlig her.

Om du alt har fått leie leiligheten,ville jeg informert eier at du akkurat har sluttet.Og om hvis du skulle sprekke(noe du ikke vil) skal du selfølgelig ta stinkpinnene ute.Akkurat slik som dine besøkende må gjøre.

Være ærlig tror jeg gir mer empati enn at eier plutselig finner deg utenfor døra med en røyk i munn.

Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt.

Da har du ikke hørt mye.

Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg har leid flere leiligheter av ikke-røyk typen som røyker og røyker på balkong/ute på hageplass. Har aldri vært noe problem. Men er kanskje et problem når du har sagt at du ikke røyker...

Siden du har sluttet, er det ikke bedre å bruke dette som nok et hinder for å begynne igjen, istedet for å allerede nå tenke på utveier til å kunne røyke? :) Skjønner tankegangen din, men det der er litt som å slutte å røyke for å deretter legge penger til side for å kjøpe en tjuepakning..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...