Silikona Skrevet 21. november 2003 #1 Skrevet 21. november 2003 Heisann, har planer om aa slanker meg..dvs at jeg skal spise mer sunnere mat og trene mer! Lurer derfor om det skader om jeg drikker litt Cola Light hver dag..ca 3 dl... det sies jo at den innholder lite med kalorier og ikke noe sukker...men hva med de kunstige sootningsstoffene? Har en tedens til aa spise mye godis ,saa tenkte derfor aa unne meg en Cola Light hverdag istedet faar godiset!! Hva er deres erfaring?????????????
Gjest Poirot Skrevet 21. november 2003 #2 Skrevet 21. november 2003 Søtningsstoffet kan ødelegge blodsukker pga tror den får noe søtt, hvilket har med produskjon av insulin å gjøre. mange blir også mer sultne av light brus. Men fetende som sådann er det ikke.
Malou Skrevet 21. november 2003 #3 Skrevet 21. november 2003 Er ikke dette med at kunstige søtningsstoffer øker insulinproduksjonen bare en myte? Jennifer
Gjest Poirot Skrevet 21. november 2003 #4 Skrevet 21. november 2003 Er ikke dette med at kunstige søtningsstoffer øker insulinproduksjonen bare en mye? Jennifer Hm. Det vet jeg ikke.
Fru Fomle Skrevet 21. november 2003 #5 Skrevet 21. november 2003 Er ikke dette med at kunstige søtningsstoffer øker insulinproduksjonen bare en mye? Jennifer Jo, det stemmer visst det. Står litt mer om det her: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=56818
Malou Skrevet 21. november 2003 #6 Skrevet 21. november 2003 Jeg oppfatter det også som at det ikke påvirker insulinproduksjonen i linken nedenfor, men jeg vet selvfølgelig ikke om den er korrekt. Kunstig søtningsstoff i lett produkter Jennifer
Gjest Poirot Skrevet 21. november 2003 #7 Skrevet 21. november 2003 Jo, det stemmer visst det. Står litt mer om det her: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=56818 Men dette er da vel ikke noe bedre dokumentasjon enn at jeg sier det motsatte...? Men som sagt; meget mulig jeg har tatt feil. Har bare lest det, jeg, og i avisene står det jo så mye man må ta med en klype salt. Fra Jennifers link: Drikker som er merket "lett" eller "light" er oftest kalorifrite og gir ikke blodsukkerstigning hos diabetikere. Lette og søte produkter som skal spises, inneholder derimot ofte sukkeralkoholer som omdannes til sukker (glukose) i kroppen. Ser ut til at lightstoffer kan virke noe ulikt, men her er det snakk om diabetikere. Kan jo være annerledes for friske?
Malou Skrevet 21. november 2003 #8 Skrevet 21. november 2003 Jeg kan ikke forestille meg at det er andre kriterier for hva som påvirker blodsukkeret for friske enn hos de som har diabetis, men jeg har ikke nok kunnskap om emnet til å kunne bekrefte dette. I den artikkelen jeg linket til, ser det ut som det kommer ann på hva slags kunstig søtningsstoff som er brukt. Jennifer
Englepusen Skrevet 21. november 2003 #9 Skrevet 21. november 2003 Hva med å unne deg litt frukt eller yoghurt i stedet? Det er jo både sunt og godt. Cola light er jo tross alt ikke annet enn vann tilsatt kunstig smak og farge og diverse e-stoffer...og en skikkelig killer for tennene!!
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2003 #10 Skrevet 22. november 2003 Tusen takk for mange svart!!! Kanskjed litt dumt aa begynne aa drikke det naa jeg ikke har drikket cola light foor..drikker litt brus i helgene, saa kan jo heller gjoore det slik at det blir helge kos i stedet og heller spise mer frukt for aa stabilisere blodsukkeret!!! thanx....
Iset Skrevet 22. november 2003 #11 Skrevet 22. november 2003 Hva med å unne deg litt frukt eller yoghurt i stedet? Det er jo både sunt og godt. Cola light er jo tross alt ikke annet enn vann tilsatt kunstig smak og farge og diverse e-stoffer...og en skikkelig killer for tennene!! frukt og yoghurt kan jo ikke akkurat erstatte brus!!!??!!!
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2003 #12 Skrevet 23. november 2003 Englepusen skrev: Hva med å unne deg litt frukt eller yoghurt i stedet? Det er jo både sunt og godt. Cola light er jo tross alt ikke annet enn vann tilsatt kunstig smak og farge og diverse e-stoffer...og en skikkelig killer for tennene!! Håper du mener yoghourt naturell - ellers er det mer killing for tennene enn Cola Light noensinne har vært ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå