Silikona Skrevet 21. november 2003 #1 Skrevet 21. november 2003 Heisann, har planer om aa slanker meg..dvs at jeg skal spise mer sunnere mat og trene mer! Lurer derfor om det skader om jeg drikker litt Cola Light hver dag..ca 3 dl... det sies jo at den innholder lite med kalorier og ikke noe sukker...men hva med de kunstige sootningsstoffene? Har en tedens til aa spise mye godis ,saa tenkte derfor aa unne meg en Cola Light hverdag istedet faar godiset!!
frosken Skrevet 21. november 2003 #2 Skrevet 21. november 2003 De kunstige søtningsstoffene blir de vel aldri helt enige om hvorvidt de er farlige eller ikke. Det er deriomot mange som rammes av diabetes og hjertesykdommer pga for mye fett/sukker. Jeg hadde tatt den colaen om det førte til at jeg totalt fikk et mye bedre kosthold.
Gjest Seleena Skrevet 24. november 2003 #3 Skrevet 24. november 2003 Om du har planer om å slanke deg så er det ikke smart å drikke Cola Light hver dag. Brus i det hele er fetende og ikke la deg lure av light versjonenene. Det er mulig det er litt mindre sukker i Cola light, men jeg tipper søtstoffene inneholder myye kalorier. Drikk heller vann
Gjest Lady-M Skrevet 24. november 2003 #4 Skrevet 24. november 2003 Finnes ikke sukker i Cola light, og det er noe sånt som 0.01 kcal pr 100 ml... Men om det er sunt med alle de kunstige søtningstoffene er en annen sak. Man skal ikke alltid tenke på hva en kan spise/drikke så kroppen ser bra ut utenpå, viktigere hvordan kroppen er innvendig. Ville nok heller drukket vann ja.
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #5 Skrevet 24. november 2003 Drikk Cola Light hvis du føler at det hjelper deg å dempe suget på noe annet! Er man for streng med seg selv er det mye lettere å sprekke. Ubetydelig med kalorier og ikke sukker. Sunt er det sikkert ikke med dekunstige søtningsstoffene, men det er nok ikke så veeeldig farlig.
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #6 Skrevet 24. november 2003 Om du har planer om å slanke deg så er det ikke smart å drikke Cola Light hver dag. Brus i det hele er fetende og ikke la deg lure av light versjonenene. Det er mulig det er litt mindre sukker i Cola light, men jeg tipper søtstoffene inneholder myye kalorier. Drikk heller vann ???? :o mener du det seriøst? mener du virkelig at du tror det er mye kalorier i søtningsstoffene? kan du fortelle meg hvorfor det da står omtrent 0 kalorier på cola-etiketten? lurer de oss???? og at du sier det er mindre sukker i den? det er IKKE sukker i den. dette må være det teiteste innlegget jeg noengang har sett her inne... :o :o :o
Olse Skrevet 25. november 2003 #7 Skrevet 25. november 2003 Flere av de slankekurene sier at light brus kan du bare drikke. F.eks Grete Roede er light brus under ja mat/drikke. Men jeg stiller meg under de andre og si at jeg er ikke sikker på hvor sunt det er med light brus på andre områder!
Gjest Kola-Kari Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 Hei alle cokacolalightikere. Jeg er en av dem som unner meg litt Cola Light hver dag og har også selv lurt på hva dette kan gjøre med systemet mitt. For meg erstatter det kaffe og gir meg en liten piff midt på dagen og får meg til å holde ut de siste timene på jobb. Inbiller jeg meg i alle fall. Om om overgår 0,33dl, eller 0,5dl, om dagen, er det vanlig å merke at man blir sulten, selv om man drikker brusen like etter lønsj. Som Paris Hilton (som drikker vanlig Cola) sier "Diet Coke is for fat people". Mange overvektige bøtter nedpå med Cola Light og søtningsstoffene setter i gang sultfølelsen og får dem til å spise mer enn de ville gjort om de hadde drukket ordentlig sukker. Jeg tror ikke det er noe problem om man begrenser seg til litt om dagen, men om jeg overgår 0,5 dl merker jeg selv også at jeg blir sulten selv om jeg overhodet ikke burde vært det. Denne falske sultfølelsen bør kanskje få meg til å tenke over hva det er for noe brunt og boblende jeg heller i meg daglig...
Gjest Mea Culpa Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 Cola light er ikke bra for tennene! Masse syre ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå