Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er blitt separert og lurer på hva jeg skal skrive som svil status på jobb søknader ?

Det er uenighet her, noen mener jeg skal skrive separert, mens andre mener jeg skal skrive gift til skilsmissen er gitt. Og andre mener jeg skal skrive ugift.

Noen som vet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På en jobb-søknad ville jeg da skrevet separert. Mange dokumenter/skjemaer har det som egen "post" når man skal krysse av for sivilstand.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Så lenge det er mulig å skrive separert (skjema med faste bokser), så er det det korrekte. Ved fritekst ville jeg uansett skrevet separert. Det er faktisk en forskjell i sivil status om en er gift eller separert, bl.a. med tanke på livsforsikringer osv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det riktige er å skrive separert...forde du er ikke verken er gift,skilt eller ugift...Du er en plass midt mellom...

Skrevet

På en jobbsøknad ville jeg ha skrevet ugift. Du er alene, bor alene - ikke hadde jeg flagget skilsmisseforhandlinger. En eventuell fremtidig jobb ville jeg ikke ansett at hadde noe med graden av gift eller ugift.

I andre sammenhenger som forsikring som noen nevnte, da stiller saken seg annerledes synes jeg.

Skrevet

Hvorfor må sivili status oppgis i en jobbsøknad i det hele tatt? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...