AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Noen som har erfaringer med lån i Husbanken? posisitve, negative? Fortell
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 Jeg har lån i Husbanken, har betalt mine avdrag i 10 år, og har aldri hatt noe dialog med dem, siden jeg punktlig betaler som jeg skal. Eneste negative jeg tenker er at jeg som eier av leilighet, kunne kanskje tenkt å gjøre en større utbedring etterhvert, f.eks bytte vinduer / etterisolere / skifte tak. Har man vanlig banklån, som er endel nedbetalt, så kan man låne opp igjen, iallefall til den summen lånebeløpet opprinnelig var. Dermed kan man gjøre slike utbedringer på hus/leilighet. Har man boliglån i Husbanken, kan man ikke låne opp igjen. Der må man i så tilfelle søke om nytt "oppussnings-lån"
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #3 Skrevet 29. juli 2011 Så det er det eneste negative? Hvor mye renter betaler du framfor i andre banker? Og hvorfor valgte du husbanken og ikke f.eks dnb-nord eller sparebank1?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #4 Skrevet 29. juli 2011 Så det er det eneste negative? Hvor mye renter betaler du framfor i andre banker? Og hvorfor valgte du husbanken og ikke f.eks dnb-nord eller sparebank1? Jeg har også husbanklån. Har bundet renta i ti år på 4,25. Husbanken har lavest rente og ligger omtrent 1 prosent under vanlige banker.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #5 Skrevet 31. juli 2011 Hvorfor er det ikke fler som har lån i husbanken da?
Frøken Mitzi Skrevet 31. juli 2011 #6 Skrevet 31. juli 2011 Hvorfor er det ikke fler som har lån i husbanken da? Det er ikkje alle som får lån i Husbanken. I tillegg er det opp til kvar kommune kor mykje dei vil ta opp i lån som dei skal vidarelåne til sine innbyggjarar. Les meir her: http://www.husbanken.no/lan/startlaan-hvem-kan-faa/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå