AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Ja så lett kan det gjøres. Jeg er for det første en "sommer-alkoholiker", og liker å ta meg øl eller vin hver dag når det er sommer mens jeg leser ei god bok. For det andre har jeg vært sjokolade"avhengig", og jeg synes pizza er kjempegodt. Her for et par uker siden tenkte jeg at jeg følte meg feit. En følelse av alltid å være misfornøyd, å føle meg lat fordi jeg ikke trente, føle at buksa strammer. Vite at jeg har håndtak, vite at magen vises litt i klær. Jeg gadd ikke føle meg sånn lenger. Så jeg begynte å jobbe på ellipse-maskinen vi har i heimen. Jeg har hatt mål om 4 ganger i uka, samt ikke kjøpe inn dritt som sjokolade, pizza etc. Jeg har spist knekkebrød med diverse pålegg, til morgen og lunch, og til middag har jeg spist f.eks kylling, fisk, salater, poteter, ris, og sauser. Jeg har ikke gaflet, jeg har ikke spist godis, jeg har ikke studd kjeften full av mat. Jeg har drukket litt øl/vin men ikke hver dag, og de dagene jeg har visst om at "ikveld blir det noe ekstra" så har jeg trådd til ekstra på ellipsemaskinen. Jeg merker allerede en forandring. Jeg gidder ikke veie meg, gidder ikke måle meg. Men jeg kjenner forandringene når jeg føler rundt på sideflesket og på rompa. Buksa mi har blitt slaskete i baken. Selv om det ser stygt ut så tar jeg det som et godt tegn. Så til dere som ikke vet hvordan dere kan starte eller gå ned: Jeg har vært en latsabb. Jeg har sittet på ræva og mistrivdes med meg selv. Jeg har dog tvunget megselv til å trene iallefall 4 ganger i uka, og hver gang jeg er ferdig så føler jeg meg kjempebra og vil absolutt ikke spise dritt. Jo mer du tenker over det at du må trene, jo større er sjangsen for at du lar være. Bare gjør det - ikke tenk. 4
Gjest fridus Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 Fantastisk skrevet! Viser virkelig det at det er de små, og egentlig ganske opplagte, tingene som funker. Jeg tror ofte det er slik at man innerst inne vet hva som hindrer en i å nå målene sine, det er bare ikke alltid like enkelt å "face the facts". Og gratulerer, håper du har planer om å fortsette livsstilen (altså å være sunnere, ikke nødvendigvis gå ned i vekt).
Eske Skrevet 28. juli 2011 #3 Skrevet 28. juli 2011 Så flink du er! :-) Og jeg er altså veldig enig i det du sier, det er bare å hoppe i det! (Jeg er riktignok fryktelig dårlig til å trene men mer fokusert på kosthold (teller kalorier) så vi er ikke akkurat samme situasjon, men jeg begynte som deg - ble lei av å alltid være misfornøyd, og hoppet rett og slett i det.)
daemonia Skrevet 28. juli 2011 #4 Skrevet 28. juli 2011 Jo mer du tenker over det at du må trene, jo større er sjangsen for at du lar være. Bare gjør det - ikke tenk. Helt enig! Hvis du tenker og overanalyserer og ser for deg hvilket slit det blir å starte mister du motivasjonen med en gang. Har selv gått ned ganske mye på et år, og vet at det bare er et spørsmål om å hoppe i det og virkelig gjøre en innsats for å få til forandringer Og gratulere med å ha fått til synlige endringer! Det er vanskelig å komme i gang, men herregud så godt det er å se tydelige resultater av slitet. Fortsett med det!
Gjest Thefainter Skrevet 28. juli 2011 #5 Skrevet 28. juli 2011 Har samme erfaring som deg, TS Da jeg begynte å trene for noen mnd siden så var jeg først driiiiitsliten og sulten etter trening, men nå etter trening så blir jeg dritsliten i 1 time etterpå, og så føler jeg meg mer våken. Og jeg har ikke lyst på sjokolade eller annet godteri. Noen ganger har jeg lyst på litt potetgull som jeg unner meg. Jeg føler meg sterkere allerede Og jeg tror muligens at mini-ølmagen min begynner å bli mindre
Gjest *Maja* Skrevet 28. juli 2011 #6 Skrevet 28. juli 2011 Bra innstilling...en skal ikke nekte seg noe, men tenke moderate mengder og ikke hver dag av de verste tingene...jeg merker stor forskjell etter at jeg begynte å trene 6 dager i uka...mindre oppblåst, mindre syk, mer overskudd og energi... Å leve sunt er en livsstil, ikke tortur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå