Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heei. jeg skal begynne på vgs til høsten, og jeg har valgt studiespesialisering med samfunn språk og økonomi. (eller skal velge det 2 året)Men altså jeg tok denne linjen fordi jeg ikke visste hva jeg ville bli, og jeg har hørt at du kan bli hva som helst hvis du tar studie. MEn når jeg tenker over det så er Make - up det jeg brenner mest for å jobbe med. JEg elsker å sminke, både meg og andre. Det er noe jeg virkelig ønsker å jobbe med, og hår frisyrer. Det jeg lurer på, kan jeg jobbe med noe av dette med den linjen jeg har valgt, eller er jeg helt på bærtur ? :/

Videoannonse
Annonse
Gjest Nadezhda
Skrevet

Jeg ville tro at det er lurt å ha noe mer i bunn, for eksempel enten hudpleier eller frisør. Prøv å ring til skolene som har design og håndverk eller helse og sosial i området ditt og hør om det er sjans for å komme inn, eller om det er helt fullt. I "verste" fall får du gå VG1 studiespesialiserende, og deretter søke VG1 helse og sosial eller design og håndverk. Da får du sikkert trekt fra allmennfagene du allerede har hatt, og får konsentrert deg skikkelig om bare programfagene.

Skrevet

Jaha, men hvordan tjener disse da? Make - up artist, frisør og slikt ?

AnonymBruker
Skrevet

De tjener ikke spesielt bra, og mange (spesielt makeup-artister) har problemer med å få seg jobb. Frisører er i tillegg utsatt for slitasje mht. kjemikalier og fysisk arbeid, og må relativt ofte omskoleres i ung alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...