Gå til innhold

Hvor høye heler hadde du/skal du ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lurer bare på hvor høye heler du skal ha eller hadde på bryllupsdagen?

Selv skal jeg ha et par støvletter først(gifter oss i februar) og deretter et par sko jeg hadde fra før av. Men begge disse er ca 10 cm. Er litt redd for at det blir litt høyt, plutselig er jeg jo nesten like høy som samboeren min. Han mener det ikke gjør noe da. Og så er jeg jo litt redd for å få vondt i beina etter hvert, skal jo gå rundt mye den dagen :)

Edit: Jeg målte skoene på nytt og de er 7,5cm(puh), men støvlettene er 9,5-10cm da. Ikke lett å finne hvite støvletter...

Endret av Doh
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 7 cm tror jeg. Ville ikke hatt mer siden min mann ikke er SÅ mye høyere enn meg.

Skrevet

jeg hadde så og si flate sko. tror det bare var et par cm, men ikke stilett. men jeg er ca 179 cm, så jeg er ganske høy fra før av. :) også hadde jeg en kjole som var helt ned til bakken foran, og langt slep bak, så ingen som så skoa uansett. (var jo pene, hvite sko da, sånn i tilfelle noen skulle sett de). ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde cirka 7 cm

Skrevet

Mine er vel 2 cm, ikke veldig høye. Samboer er 2 cm høyere enn meg, så jeg kan ikke ha for høye sko. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg sliter med å finne de perfekte skoene, for jeg skal ikke ha høyde på de. Jeg har ikke ankler til å gå en hel dag på de. dessuten er det bare 5 cm mellom meg og karen min.

Skrevet

Jeg har ikke no særlig hæler. Kanskje 2 cm. Jeg og mannen er like høye så kan ikke ha for høye hæler. Dessuten har jeg ryggproblemer.

Skrevet

Lurer bare på hvor høye heler du skal ha eller hadde på bryllupsdagen?

Selv skal jeg ha et par støvletter først(gifter oss i februar) og deretter et par sko jeg hadde fra før av. Men begge disse er ca 10 cm. Er litt redd for at det blir litt høyt, plutselig er jeg jo nesten like høy som samboeren min. Han mener det ikke gjør noe da. Og så er jeg jo litt redd for å få vondt i beina etter hvert, skal jo gå rundt mye den dagen :)

Edit: Jeg målte skoene på nytt og de er 7,5cm(puh), men støvlettene er 9,5-10cm da. Ikke lett å finne hvite støvletter...

Det kommer jo an på hvor vant du er med å gå i høyhælte sko og hvordan du og din forlovede føler dere med tanke på høydeforskjellen dere i mellom.

Generelt vil jeg si at bryllupsdagen ikke er dagen da man skal stolpre rundt og ha det vondt. Det tar seg ikke pent ut med en ustø brud, og det er særlig trist hvis du skulle falle ned fra skoene og brekke ankelen på Dagen. Har du en vid brudekjole er det knapt noen som får sett skoene likevel, så det gjør ikke så mye om skoene ikke er fulllkomne. Velg sko som er pene, men fremfor alt behagelige.

Skrevet

Ei venninne hadde flate ballerinasko i kvit sateng (?) Lekkert og praktisk. Ho er van med å gå med heler, men nett den dagen var det greit med praktiske sko, fann ho ut.

Skrevet

6,5 cm er mine sko, grei høyde som jeg vet jeg klarer å gå hele dagen med. (brukt høyere hæler i bryllup før, eneste forskjell er at jeg har en litt større kjole på meg nå) når det gjelder høyden på meg og mannen har jeg fortsatt mye å gå på da han er over 30 cm høyere enn meg (skal jukse litt med håret også :gjeiper: )

Skrevet

Takk alle dere som har svart på spørsmålet mitt. Interessant å høre hva andre har/hadde :)

Skrevet

Tror mine er 7 cm, inkl platå. Har valgt en med litt tykk hel, så det blir litt mer stabilt, kjolen er jo ganske stor ;)

Skrevet (endret)

Jeg hadde disse som er 7,5cm. Det gikk helt greit, men jeg ville ikke hatt dem høyere. Jeg var ganske sliten i føttene etter en lang dag med mye ståing og noe gåing.

Høydemessig var det ikke noe problem, mannen min er 16-17cm høyere enn meg. Jeg ble riktignok litt høyere enn Pappa, men han bryr seg ikke om det.

Endret av lilleGrethe
Skrevet

Jeg drømmer om et par Louboutins med 10-12 cm :rodmer: Kjæresten min er 30 cm høyere enn meg, så null problem! Men om det blir særlig behagelig for meg er en annen sak...

Skrevet

Jeg hadde disse danseskoene med 5cm hel. Utrolig behagelige å gå i! Fikk satt på ekstra såle under hos en skomaker.. (de har semsket såle som ikke tåler særlig fuktighet).

Skrevet

Jeg hadde vakre broderte ballerinasko. Mannen er ikke kjempehøy, og jeg har aldri gått noe særlig med hæler, så det var aldri noe tema om jeg skulle ha hæler eller ikke :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg skal ha disse: http://www.jimmychoo.com/isabel-/invt/247isabelgfa

De er mye mer "sølv" i virkeligheten. Gleder meg! Går inn skoene på hytta ;) Var inne på tanken på Loubotins også, men de fleste er altfor høye for meg... Det viktigste er vel at skoene kjennes behagelige, samtidig som du føler deg ekstra fin :D

Skrevet

7 cm, uten platå. Hadde nok hatt 9-10 om jeg hadde hatt platå.

Jeg er 1,70, og mannen er 20 cm høyere. Så skohøyden var ikke noe problem uansett, jeg ville bare være så høy som mulig da det er finest i kjolen jeg hadde. Er også vant med å gå med hæler til vanlig. Men jeg begrenset hælehøyden til noe jeg vet jeg kan gå på en hel dag, og likevel klare en dans i dem på slutten av kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...