Gå til innhold

Middag og Leggetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tid spiser middag barna deres? Og hva tid er det siste måltid? Også hva tid skal de legge seg? Jeg vil høre noen meninger. Min baby vil ikke sove før kl 8 eller 9.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spiser middag i 16-tiden og så har ungene kveldsmat mellom 19-20. Minsten (17 mnd) legger jeg mellom 19.30 og 20.00, la h*n klokken 19.00 før med det resultat at h*n våknet i 5-5.30-tida, altfor tidlig!!!!! Derfor drøyer jeg leggetida. Mellomste (7år) legger seg ca 20.30 og den eldste legger seg ca 21.00. I ukene altså. De største får være noe lenger oppe fredag og lørdag.

Skrevet

Regner med at det egentlig var de med små barn du ville høre fra....

Men mine er seks og ti og spiser middag rundt halv fem, litt kveldsmat rundt åtte og så er det sengetid.....

Skrevet

Vi har ikke fast middagstid, da mannen jobber overtid stort sett hver dag og babyen ammer enda.

Lillegull er bare to måneder enda. Han legger seg mellom 1800 og 1900. Det kommer an på hvor trøtt han er.

Skrevet

Vi spiser middag ca. kl. 16.00. Kveldsmat spises etter barne-tv. Begge ungene er skikkelige A-mennesker, så kl. 19.30 sover de stort sett begge to. De våkner rundt 06.30 og 07.00.

Har prøvd å ha de oppe lengre for å se om de kanskje ikke våkner så tidlig, men det resulterer bare i ekstra trøtte unger på dagtid.

Eldste er snart 4 1/2 og yngste er 16 mnd.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi spiser middag mellom kl 15.30 - 16.00, varierer litt og det blir ofte litt utsatt i helgene.

Kveldsmaten blir som regel ikke spist opp, men den lages ca kl 18.30.

Gutten på 5 1/2 år legger seg ca kl 20.00 i ukedagene og jentungen på snart 2 år legger ca kl 19.00.

Babyen på 3 mnd. legger seg kl 20.00 men hun regner jeg ikke med ettersom jeg ammer henne.

Synes at det har hvert greit med legging og jeg har alltid lagt de til rett tid, og uten for mye tull.

Skrevet

Minstemann på 8mnd spiser middag klokken tre og kveldsmat klokka seks, så tar han kvelden ca kl 1830.

Vi pleide å spise klokken fire vi å, men med en mann som jobber mye så ble det stusselig å spise alene med ungene, så nå gjør vi noe lurt :wink:

De to eldste spiser brødskiver i 3tiden og så lager vi middag til rett før barnetven. Da er vi alle samlet og kan kose oss lenge. Dette er kjempekos, ungene er ikke så trøtte og slitne da som etter henting i barnehage og park, og jeg får bedre tid til å lage en skikkelig middag. Etter endt middag/kveldsmat steller vi ungene og så legger de seg i syv-tiden.

Skrevet

Ok. Da skal han legge seg kl. 19.30 - 20.00. Han er snart 9 mnd. Men takk alle sammen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Middag kl 16.30, kveldmat kl 1800. Sengetid kl 1900. Frøkna er snart 14 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...