kalinka85 Skrevet 28. juli 2011 #1 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg og min mann har akkurat kjøpt hus. Har planer om å male kjøkkenskapene, istedet for å sette inn nytt kjøkken nå med en gang. Kjøkkeninnredningen er i eik, fra midten av 80-tallet. Noen som har erfaring med å male eikemøbler? Vet at folk har malt både seksjoner og andremøbler hvite, men vet ikke hvilket treverk det har vært. Råd mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 28. juli 2011 #2 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Eneste rådet jeg har fått er å ikke gjøre det! Jeg har nemlig vitrineskap, sjenk og spisebord i eik, å mannen her nekter å gjøre det... Og han har familie og venner i ryggen ikke ett veldig fornuftig innlegg, men si ifra hvordan det går hvertfall Endret 28. juli 2011 av Redbull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cecilia L Skrevet 28. juli 2011 #3 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg er litt overrasket over at noen vil male over eik... Men nå er jeg er veldig glad i naturlig treverk. Men om dere skal, så er det litt av en jobb som venter dere. Først så må dere vaske alt nøye og godt med husvask eller salmiakk. Flere ganger, siden det er kjøkken så er det sikkert mye fettrester. Så pusse, pusse, pusse. Så kvistlakk. Og så tilslutt grunning og maling. Om dere er nøye med arbeidet så blir det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pauline Skrevet 1. august 2011 #4 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg har malt vår kjøkkeninnredning, som var i beiset eik. Det går helt fint, og blir lekkert viss du er nøye. Forhør deg om framgangsmåten der du kjøper maling. Jeg pusset lett, vasket med salmiakk, heftgrunn, så maling. (Lurt å sparkle eventuelle ujevnheter) Jeg har og malt to vitrineskap. De ble også fine. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå