Frøken eple Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Skal en tur til Miami og Florida, men også litt oppover sørstatene. Noen som har erfaringer derfra? Hva er verdt å se? Finnes det et skikkelig typisk sørstatsted - gjerne en liten plass? Hva kan man styre unna?
Berentsens Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 En tur til New Orleans er å anbefale. Det er en herlig by med mye kultur og historie. God mat. Flotte opplevelser, og ikke minst et fantastisk folk.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #3 Skrevet 28. juli 2011 Jepp, New Orleans!! Must must must! Har vært mye i sørstatene. Kan også anbefale Memphis, artig by, men mye kriminalitet. Men myye heller N.O da. Har vært mye i Mississippi, Tennessee, Arkansas og litt i Alabama. Ikke noe spesielt spennende jeg fant utenom Tennessee og N.O Hva er du intressert i og se da? Den lille byen jeg har vært masse i, er en typisk liten sørstat by, men ikke akkurat spennende, med mindre du liker trailer parker og wal-mart. Har hørt mange skryte av Durham i North Carolina, at det er en flott og koselig by. Ville dratt til Georgia og North og South Carolina. Sør Louisiana var spennende!
Frøken eple Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2011 Vi skal reise hjem fra New Orleans, så vi må dit. Turen fra Orlando til New Orleans; det er her jeg lurer på hva vi skal gjøre. Har litt lyst til å dra "innom" Savannah eller Charleston. Og så lurer jeg på Memphis. Men er det verdt turen? Eller bør man heller ha en dag ekstra i New Orleans? Blir vel kanskje bare en overnatting på motell på veien, som en transportetappe om det ikke finnes noe spennende sted å stoppe ved.
super-ida Skrevet 27. august 2011 #5 Skrevet 27. august 2011 vi har akkurat kjørt Houston-key west-miami-orlando-houston... du kan se på bloggen min http://idaroestvold.blogg.no der jeg har skrevet om turen... er ikke riktig ferdig enda, men de siste dagene av ferien kommer iløpet av et par dager! men jeg elsket new orleans....!!!!
Capricorn Skrevet 31. august 2011 #6 Skrevet 31. august 2011 New Orleans er et must! Savannah er også utrolig koselig 1
pøbelsara Skrevet 31. august 2011 #7 Skrevet 31. august 2011 New Orleans med omegn er virkelig verdt noen dager. Dra på tur ut i sumpene/the bayou og se hvordan folk lever der. Besøk en av de mange plantasjene for å se hvordan man levde i Sørstatene før borgerkrigen. Spaser rundt i NO og nyt livet, musikken, arkitekturen og maten. Bruk gjerne et par, tre dager - det er masse å se og oppleve.
Pentu Skrevet 31. august 2011 #8 Skrevet 31. august 2011 Chapel Hill i North Carolina er helt fantastisk. Enda bedre enn Durham. Jeg studerte på UNC i et semester og anbefaler virkelig CH.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå