motexx Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Lurte på om det er noen som har erfaringer med å dra på ferie alene? Er ei jente på 20. Jeg har tenkt å dra til et sted med fest og morro, etter skolen har startet igjen. Og siden venninene min ikke har råd til dette og skal starte igjen på skole, så tenker jeg på muligheten for å dra alene. Er det lett å få kontakt med andre på slike steder som feks Alanya, ayia napa, sunny beach o.l? Er det noen som har gjort det før?
Nique Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 Har venninner som har reist alene til syden. Det har gått bra det, men så er de ikke utprega feste-personer med ukritisk inntak av alkohol. Altså, de kan fint drikke, men vet når de bør gi seg. Jeg vil si det kommer helt an på deg selv, og hvilke forventninger og egne grenser du har. Skal du reise alene, til steder med "fest og morro", så bør du ha i tankene at du må passe på deg selv, for det er ikke gitt at de rundt deg gjør det, og at det faktisk finnes mennesker som kan være ute etter å utnytte andre i deres mer animerte tilstander. Videre; så tror jeg det nok er lett å komme i kontakt med andre på slike steder. Ser ikke noen grunn til at det ikke skal være det. Man kan fint reise alene, så lenge man tar ansvar for seg selv. Gjør man ikke det, så får man ta konsekvensene av det.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #3 Skrevet 28. juli 2011 ...det eneste dumme med å reise til syden alene er at det er vanskelig å smøre seg inn på ryggen med solkrem..... :gjeiper: Ikke reis til Alanya alene. Mange jenter som har vært utsatt for overgrep der. Reis heller til et litt mindre sted. Jeg dro alene til Ios (gresk øy) for noe år siden. Der var det kjempebra. Ble kjent med masse folk fra hele Europa som ferierte der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå