AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #1 Del Skrevet 28. juli 2011 Hei kan starte med å si at jeg er en gutt på 16, og at dere sikkert har sett tusenvis av lignende tråder før . Tror jeg har begynt å bli interessert i en jente som er utrolig pen. Eneste problemet er at jeg ikke kjenner henne så veldig godt(eller i det hele tatt). Har alltid tenkt at hun er pen og sånn, men har aldri tenkt på henne som den måten jeg gjør nå. Dette begynte etter at hun flere ganger sendte meg blikk helt plutselig en dag. Da jeg prøvde å møte blikkene, så hun bare raskt vekk igjen, men det stoppa henne ikke fra å fortsette å se på meg(satt bak henne, annen historie). Litt utover dagen og da jeg la meg begynte jeg å tenke litt på dette. Dagen etterpå var jeg på hen fest, skal holde det kort, men det virket som at hun prøvde å ta på meg eller noe sånt og pleide ofte å være i det rommet jeg holdt til(utenom da hun ikke rydda da som var ganske ofte ), og senere da vi gikk hjem stelte hun seg ved meg og noen kompiser som snakket om et eller annet, før hun gikk videre og deretter hjem igjen, etter å bare ha stått der og hørt på oss. Dagen etterpå, virket det som at hun overso meg, jeg begynte nå og legge mer og mer merke til henne og prøvde å vise frem diverse signaler, noe som jeg tror jeg desverre ikke klarte. Etterpå, da vi hadde vitnemålutdeling(begynner 1. vgs til høsten), så er jeg ikke helt 100% sikker, men er rimelig sikker på at hun begynte å se på meg, samt stirre inn i øynene mine mens hun bet i leppene sine. Etter å ha snakket med 2 venner om henne har jeg forstått at dette er en mer eller mindre unormal oppførsel fra hennes side. Han ene sier at hun er ekstremt hard to get, mens en annen sier at hun rett og slett bare virker veldig innadvendt. Det skal nevnes at hun ikke har vært nær en gutt så og si gjennom hele tiende klasse. Så begynner hun plutselig å sende ut sånne signaler, og det bare pirrer meg for å si det sånn. Skal også nevnes at hun er ganske sjenert, men utrolig pen(hørte bare forleden av noen venner at hun er "driit digg" som de beskrev det), og jeg er heller ikke den mest utadvendte personen heller, men er ikke innadvendt av den grunn, tror jeg også sliter med litt dårlig selvtillit. Kan selvfølgelig hende at jeg bare har misforstått, innbilt meg det hun har gjort, eller at hun bare lekte seg med å få et nytt trofe inn i samlingen Uansett så dro jeg desverre på ferie dagen etterpå tror jeg, så jeg fikk ikke kontaktet henne da, men ble mer og mer interessert i henne. Da jeg kom hjem, så fant jeg ut at hun dro på ferie akkurat da Har lyst til å ta kontakt, har da tenkt å være ganske spontan(for meg å være hvertfall) ved å starte en samtale, uten å komme med unnskyldninger, ved at jeg feks. trykket på feil person etc. Har bestemt meg for å gjøre dette, men har bare et spørsmål ang. dette: Er det kleint å gjøre det? Ser ingen annen foreløpig metode for å gå fram. Og når jeg snakker med henne over face, så kommer samtalen mest sannsynlig bare til å gå ut på at jeg spør hva som hun gjør, og hun det samme. Så hva hun har gjort denne dagen, evt. ferien, og hvilken skole hun skal begynne på, men her stopper det liksom. Hva burde jeg gjøre for å bringe samtalen videre på en måte? Vet at det er altfor tidlig å spørre om mobilnummer eller om vi skal finne på noe. Men jeg vil heller ikke bli plassert i den beryktede og fryktede "vennebåsen", men vil heller ikke skremme henne bort ved å virke for innpåsliten. Er det for tidlig å spørre om interesser eller hva hun gjør på fritiden, og hvordan burde jeg gå frem for å spørre det? Skal også gå fullt inn, hvis hun for eksempel spørr hvorfor jeg sier hei , så skal jeg bare si at jeg har lyst til å bli bedre kjent, og hvis hun ikke svarer på åpningsmeldingen, skal jeg bare fortsette med å spørre hva hun driver med. Vi skal også forresten begynne på samme vgs så det er utrolig deilig, og gjør ting mye enklere. Og hun liker gutter som er sterke og har sixpac, er ganske sterk, og har "six- pack", har bare bitte litt flesk nederst, så vil prøve å spille på en måte, uten å virke som en vulgær og ekkel treningstudio dud(som jeg ikke er) som bare bryr seg om kroppen sin. Ser at dette ble en veldig rotete tråd, men har bare lyst på noen råd. Først og fremt har jeg misforstått signalene, eller er de ganske klare(etter det dere kan se her i denne tråden) og hva burde jeg gjøre for å bli kjente med henne, og etterhvert invintere henne ut på cafe, turer etc. På forhånd takk! Bare å komme med flere spørsmål, er trøtt og litt forvirret nå, så ville vært fint om dere også kunne spurt litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shoppedilla Skrevet 28. juli 2011 #2 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg syns ikke det er for tidlig å spørre om interesser og hobbyer:) Er jo vanlige samtaleemner det, typisk småprating.. Syns heller ikke det er for tidlig å spørre om å finne på noe. Måten en gutt gjorde det på med meg en gang(jeg var på deres alder da) var å spørre om jeg ville være med å gå tur med hunden hans en gang. Blei selvsagt med og vi gikk en koselig tur i skogen. Blei etterhvert filmer osv med venner og alene. Endte med at vi var sammen i 2 fine år:) I dag er vi gode venner, for vi passer rett og slett ikke som kjærester og de følelsene er over fra begges hold uansett. Så har du hund så er jo det en fin måte å få hun til å bli med på noe, uten at det kanskje virker som en date;) Eller så kan du jo finne ut noen aktiviteter hun liker og spørre om dere skal gjøre det! Men ikke bli med på noe du egentlig hater og lat som at du liker det, det er en dårlig start på noe! Har vært med på den også.. Går jo ann å spørre om hun vil være med å gå tur selvom du ikke har hund selvsagt, men en hund er jo en fin "unnskyldning". Vil anbefale deg å være frempå, men ikke masete og innpåsliten. Er en fin linje, men hold litt igjen samtidig som du viser interesse for hun. Masse lykke til i alle fall:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smack Skrevet 28. juli 2011 #3 Del Skrevet 28. juli 2011 Mange går i den fella at de virker altfor innpåsliten. Er du ute med hun, så ikke snakk med ho på facebook med en gang dere har kommet hjem. Dra på kino. Inviter henne på filmkveld. Slike ting er ikke vanskelig, men viser at du er interessert. Go for it! Du har ingenting å miste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bankai L Skrevet 28. juli 2011 #4 Del Skrevet 28. juli 2011 Virker som om dama vil ha deg og blir småsur fordi du ikkje viser hun nokk oppmerksomhet. Syntes du ska ordne en "date" med hun 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #5 Del Skrevet 28. juli 2011 Blir det ikke litt, hva man sier på nynorsk kleint og random hvis jeg bare spør henne på kino eller cafe(har ikke hund) etter første samtale? Eller er det noe jeg absolutt burde satse på :D Har virkelig lyst, men det er bare noe i bakhodet som sier at jeg ikke burde invitere henne ut første gangen, men igjen så viser jeg da at jeg er interessert. Hva hvis hun bare lekte seg med meg, og engentlig ikke liker meg(hun kan få seg hvem hun vil, praktisk talt)? Blir det da litt merkelig at jeg plutselig snakker med henne(noe jeg kommer til å gjøre uansett), eller vil hun på en måte føle seg smigret da? Har dere også noen siste tips til hvordan man håndeterer jenter som er hard to get ? Beklager alle spørsmålene, men jeg har desverre ikke så mye erfaring fra dette området, og vil virkelig at noe skal skje! Kan holde dere oppdatert hvis dere ønsker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bankai L Skrevet 28. juli 2011 #6 Del Skrevet 28. juli 2011 Eg opplevde vel så og si det samme når eg var 16 år. Foreslår at du går bort å sier hei til henne. Hun driver ikkje å stirrer på deg om hun ikkje er interrisert. Når hun en dag gir deg masse blikk og er "kald" dagen etter så er det hennes måte i si at du er en dust som ikkje kommer å snakker med henne. Vet ikkje om du har hørt: Menn føler seg avist når vi får nei, kvinner føler seg avist når mannen ikkje tar hintene hennes. Eg syntes du skal spørre dama ut når du snakker med hun. Du kan jo godt få til litt morsom smaltalk først, spøke og le. Eg syntes ikkje du skal vente med å spørre henne ut, det blir bare å ro rundt grøten og hun blir sikkert enda mer frustert på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #7 Del Skrevet 28. juli 2011 Å, føler meg utrolig dum nå, skulle ha snakket med henne IRL da jeg hadde sjangsen. Nå er hun desverre på ferie eller noe, og er ikke tilgjengelig. Håper bare at hun ikke mistet interessen over ferien Håper hun kommer hjem snart, sånn at vi kan snakke sammen. Har nå virkelig lyst til å prøve noe, skal prøve så hardt jeg bare kan. Takk for alle svar, skal som sagt gi oppdateringer hvis dere ønsker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #8 Del Skrevet 28. juli 2011 Sorry for dobbelposting; men blir det ikke litt rart hvis jeg spør henne om signalene hun sendte meg? Er rimelig sikker på at det fort kan bli rimelig awkward. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bankai L Skrevet 28. juli 2011 #9 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Sorry for dobbelposting; men blir det ikke litt rart hvis jeg spør henne om signalene hun sendte meg? Er rimelig sikker på at det fort kan bli rimelig awkward. Du kan , men det er jo litt mer risky da. Hvis du ska gå for den kan du si noe som: "Hei, eg har latt merke til at du ser bort av og til, koffor kommer du ikkje bort å sier hei til meg!?" Vanlig respons kan være noe som: "Det er jo du som er gutten/mannen, du må si hei først!". Eller hun kan si noe som om at hun er sjenert. Hvis hun benekter at hun har sett på deg kan du si noe som: Oja, då så eg feil/kanskje det bare er meg som er innbilisk), Eg er ..... kem er du? Det holder egentlig bare å gå bort til henne å si: Hei, eg er ... kem er du? Så er du inne. Det viktigste er at du får gjort erfaringer på område Når du går bort til henne prøv å ha et mål med samtalen. Enten bare å snakke med henne, eller du kan ha som mål å få henne med ut på date. Eg syntes som sakt du ska få henne med på date med engang. Dersom du vet hva du vil ha ut av samtalen blir det mye lettere å lede den, syntes eg iallefall. Endret 28. juli 2011 av Bankai L Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #10 Del Skrevet 28. juli 2011 Logget akkurat på facebook, da så jeg at hun var pålogget, ble sykt glad og tenkte at nå skal jeg gjøre det. Nølte litt istarten, men da jeg skulle til å skrive logget hun av. Og nå skal jeg snart dra og være 4dager på faren min sin jobb i brønnøysund eller noe sånt, verden er urettferdig :'( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sophiaM Skrevet 28. juli 2011 #11 Del Skrevet 28. juli 2011 Logget akkurat på facebook, da så jeg at hun var pålogget, ble sykt glad og tenkte at nå skal jeg gjøre det. Nølte litt istarten, men da jeg skulle til å skrive logget hun av. Og nå skal jeg snart dra og være 4dager på faren min sin jobb i brønnøysund eller noe sånt, verden er urettferdig :'( Ikke stress, du har god tid. Det at du ikke får snakket med henne nå med en gang trenger ikke bety nederlag! Ta det rolig og snakk med henne når dere begge er pålogget, og bli ordentlig kjent med henne før du bestemmer deg for om du er "deeply in love". Det går nok bra til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leven Skrevet 28. juli 2011 #12 Del Skrevet 28. juli 2011 Hadde jeg vært deg, hadde jeg snakket til henne på Facebook. Si hei og spør om hun har hatt en fin ferie, hva hun skal/har gjort i ferien osv :-) Dette er noe som både er "trygt" å snakke om, samtidig som du får vite litt om henne. Jeg ville droppet "åpne feil chat-unnskyldningen" Hun blir helt sikkert glad for at du snakker til henne. For meg høres det ut som om hun ihvertfall har et godt øye til deg (Jeg er jente selv). Snakk med henne et par ganger på facebook eller noe, det er en trygg start! Er kjemien der, kan du jo høre med henne om hun vil finne på noe )) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shoppedilla Skrevet 28. juli 2011 #13 Del Skrevet 28. juli 2011 Må bare si at selvom hun kan "få hvem hun vil", så betyr ikke det at det ikke er deg hun vil ha! Har fått den av gutter før selv.. "Du som er så pen og kan få hvem du vil ha, hva skal du med meg?" Svaret er enkelt "det er deg jeg vil ha". Sier ikke at jeg er noe supermodell eller noe, men har fått den servert og man blir lei når typen sier det gang på gang.. Syns du bare skal finne ut mer om hun også hvis samtalen flyter så spørre om hun vil komme og se en film eller noe;) Har hun litt interesse i film så si du har kjøpt en ny film og spør om hun vil komme og se den med deg eller noe:D Uansett hvordan det går så blir du en erfaring rikere:) Skulle det gå gale veien så gå den veien med hodet hevet! Det er faktisk flere fisk i havet:) Men hun virker intresert ut i fra det du skriver, bare sjenert.. Så kjør på Og kom med oppdateringer;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smack Skrevet 29. juli 2011 #14 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Hadde tenkt å sende deg en PM, men siden du ikke har bruker her er dette eneste måten å gjøre det på. Brønnøysund? Hva heter du og hvor er du ifra? Bor selv Brønnøysund, så ble fryktelig nysgjerring når du sa du skal hit. Vet sikkert hvem det er, om jeg ikke kjenner deg LAG DEG BRUKER Å SEND MEG EN PRIVAT MELDING. BTW: er året eldre enn deg. Jeg skal ut på lørdag eller søndag. Hvis du har lyst kan være med å "øve" deg på å ta kontakt med chick's (trenger ikke drikke, 0 drikkepress her) Mye annet er det ikke å gjøre her. Lover deg. Hvertfall vært morsomt å møte noen "fellow KG gutter", no homo. Endret 29. juli 2011 av smack 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #15 Del Skrevet 29. juli 2011 Får jeg kalde føtter? Sjekket bare facebook helt tilfeldig, bam etter en hel dag å ha ventet på henne kom hun endelig på! Kjente at adrenalinet gikk rett til vers skulle til å snakke med henne, men begynte å tenke på hva hvis det bare er innbilt osv, og har hatt en relativt tøff dag. Bestemte meg så for å bare ta en tur rundt i huset for å klarne tankene, vokse frem noen baller og tenkepå hva jeg skulle si, trykket på navnet hennes skulle til å skrive "this is it" tenkte jeg for meg selv, men igjen så skjedde det samme Hun ble plutselig utilgjengelig igjen, like fort som hun kom. Får jeg kalde føtter? Virker på en måte som at hun gjør seg utilgjengelig(hun har endelig kommet hjem, litt typisk siden jeg er i brønnøysund nå), eller er hun bare pålogget i 2sek, skrur eventuelt av chatten fordi hun ikke vil snakke med noen? Skal snakke med henne, tro meg, men får kalde føtter. Og når jeg tar til mot for å snakke med henne er hun utilgjengelig. Kan det hende at hun har mistet interessen? Burde jeg evt. poke henne nå, sånn at hun skjønner at jeg vil snakke med henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #16 Del Skrevet 29. juli 2011 Nå har det starta :D Føltes bare så sykt digg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #17 Del Skrevet 29. juli 2011 Gikk det bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #18 Del Skrevet 30. juli 2011 Det ble jo ikke akkurat verdens lengste samtale før hun logget av, men det var iallefall bedre enn ingenting Får bare håpe at det ikke virker som at jeg maser, neste gang jeg kontakter henne. Smack, jeg tror du kanskje burde sjekke innboksen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #19 Del Skrevet 31. juli 2011 Unnskyld at jeg dobbelposter, prøver ikke å sanke inn views eller noe sånt. Men er bare utrolig forvirret nå. Jeg vet ikke helt hva hun vil, eller hva jeg skal gjøre. Som nevnt tidligere, så ble det ikke akkurat verdens lengste samtale(kanskje 3-5min), før hun logget av, uten å si hade eller noe lignende. Hvor lenge burde jeg eventuelt vente med å ta kontakt igjen uten å virke masete og innpåsliten eller desperat? Burde jeg gjøre det senere ikveld hvis mulig, eller imorgen? Som sagt så kjenner ingen av dere oss, eller vet noe om annet om situasjonen, enn det jeg skriver her. Men ville vært fint om noen jenter/damer ville ha sagt hva de evt. ville tenkt hvis de hadde gjort noe sånt, og hva dere hadde tenkt når jeg kontaktet igjen etc. Tatt utifra fra både om man faktisk liker den personen eller ikke. Og da hva dere syntes at jeg burde gjort, hvis dere var den andre jenta eller noe sånt. Ville også vært fint om noen menn med erfaring også kunne delt noen tips, og hva de ville gjort eller har gjort i en lignende situasjon. Beklager klønete formulering, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener. Er bare så forvirret nå at jeg ikke helt skjønner hva som skjer. Så ville satt pris på svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tronder Skrevet 31. juli 2011 #20 Del Skrevet 31. juli 2011 Unnskyld at jeg dobbelposter, prøver ikke å sanke inn views eller noe sånt. Men er bare utrolig forvirret nå. Jeg vet ikke helt hva hun vil, eller hva jeg skal gjøre. Som nevnt tidligere, så ble det ikke akkurat verdens lengste samtale(kanskje 3-5min), før hun logget av, uten å si hade eller noe lignende. Hvor lenge burde jeg eventuelt vente med å ta kontakt igjen uten å virke masete og innpåsliten eller desperat? Burde jeg gjøre det senere ikveld hvis mulig, eller imorgen? Som sagt så kjenner ingen av dere oss, eller vet noe om annet om situasjonen, enn det jeg skriver her. Men ville vært fint om noen jenter/damer ville ha sagt hva de evt. ville tenkt hvis de hadde gjort noe sånt, og hva dere hadde tenkt når jeg kontaktet igjen etc. Tatt utifra fra både om man faktisk liker den personen eller ikke. Og da hva dere syntes at jeg burde gjort, hvis dere var den andre jenta eller noe sånt. Ville også vært fint om noen menn med erfaring også kunne delt noen tips, og hva de ville gjort eller har gjort i en lignende situasjon. Beklager klønete formulering, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener. Er bare så forvirret nå at jeg ikke helt skjønner hva som skjer. Så ville satt pris på svar Facebook chatten er verdens mest utilregnelige måte å kommunisere på, så ikke ta ting så tungt. Dessuten er det ikke sikkert at hun du skriver med trives med å kommunisere over chat. Ha innstillingen om at du skal finne ut om hun passer deg, ikke at du skal tilpasse deg henne, så tar du ting som det kommer. Send henne en melding istedet for chat, det tar bort noe press over å svare, da hun kanskje ikke har tid akkurat når du ønsker å skrive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå