Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er da en av de jentene som elsker ideen om en nydelig enstens diamantring som forlovelsesring. Jeg føler at man blir sett litt ned på her i Norge om man har sånne ringer, her skal det være ring til han og henne og den skal være så "enkel" som mulig.

Er det andre enn meg som har lyst på/har slike ringer? hvordan ser den ut, og hva var prisen?

Jeg ser at mange svarer at prisen skal være innenfor økonomiens rammer, men jeg er bare nysgjerrig på hvor mye man velger å legge i slike ringer. Vi har tenkt å bruke litt penger da man skal ha denne ringen hele livet. Tenker ca. 0.40 karat.

Jeg vet da at mine venninner vil reagere med "jeg ville ikke turt å gått ut med en diamant som det, kan jo bli ranet", "overdådig", og "bortkastede penger". Men dette er da drømmen min:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en slik ring, prisen vet jeg ikke da det var forloveden min som betalte, men vi bestilte de fra USA og sparte nok en del på det selv om vi fikk momsen på toppen da pakken kom til Norge.

Familien hans reagerte veldig på ringene våre, for det første var det hvitt gull og for det andre var de jo ikke like :sjokkert:

vi ble temmelig paffe begge to, det er jo vårt valg hva vi ønsker, Men nå er den familien der temmelig gammeldagse og vil ha en finger med i alt.

Lykke til med valg av ring :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst på ring fra Tiffany... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har en enstensring i hvitt gull(eller sølv, er ikke sikker). Har 0,20 karat, syns det er mer enn nok jeg. Skal man ha større blir det fort dyrt og vi legger heller mer i gifteringene. Hvor mye min koster aner jeg ikke, samboeren min som kjøpte :) Den er forresten spesialdesignet til meg.

Endret av Doh
Skrevet

når vi forlovet oss hadde vi begge to helt enkel, like ringer. nå har jeg enstensring mens han fortsatt brukes sin forlovelsesring.

jeg er ganske bortskjemt av min kjære kan innrømmes ;-)

jeg har :

alliansering i hvitt gull med fem diamanter

en annen ring i hvitt og gult gull med diamanter -

hjertesmykke i hvitt gull med diamanter

enstens øredobber i hvitt gull

armbånd i hvitt og gult gull med diamanter.

hva alt dette er verd når jeg har det på samtidig tenker jeg faktisk ikke på i det hele tatt, men hører jo innimellom av en og annen at det har ikke de turt å gå med nei... min kjære insisterer imidlertid på at det skal brukes, og ikke bare til fest. han har ikke kjøpt det for å pynte opp smykkeskrinet mitt sier han :-)

Skrevet

Jeg har fikk en 0.74 karat diamantring i hvit gull av min kjære, var selv med på å velge den ut. Kjøpt i usa på tilbud til 1999 dollar + taxes.

Jeg har ikke fått den taksert i Norge så vet ikke hva den er verdt her, men prisene avhenger av størrelse, farge og klarhet. Min er ca midt på skalen i farge og ganske lavt på skalaen av klarhet. Dette er opp til hver enkelt hva som er viktigst, for min del var størrelsen det viktigste.

Skrevet

Jeg har fikk en 0.74 karat diamantring i hvit gull av min kjære, var selv med på å velge den ut. Kjøpt i usa på tilbud til 1999 dollar + taxes.

Jeg har ikke fått den taksert i Norge så vet ikke hva den er verdt her, men prisene avhenger av størrelse, farge og klarhet. Min er ca midt på skalen i farge og ganske lavt på skalaen av klarhet. Dette er opp til hver enkelt hva som er viktigst, for min del var størrelsen det viktigste.

Fant en ring som var 0.71, og det er drømmeringen over alle drømmeringer.

Men hvordan er denne å ha på fingeren, er redd for at den blir litt for stor?

Skrevet

bare å prøve seg fram, jeg prøvde ganske mange ringer før vi fant den størrelsen jeg likte best og med en grei pris.

Prøvde for det meste mellom 0.5 opp til 1.0 karat, jeg syns 0.5 ble litt for lite og 1.0 ble for stort.

men nå som jeg har brukt den en stund så kan jeg si at den er litt i veien noen ganger, ikke noe problem eller noe bare litt sånn at det er vansklig å ta hånden i trange lommer.

Har den på venstre hånd så vil tro den vil være mer i veien på høyre.

Men det har også noe med innsettingen, på hvor høyt diamanten sitter, da du kan få den til å sitte helt nede mot ringen eller "sveve" over ringen. Min svever, men jeg har muligheten til å få den flyttet ned viss jeg vil, men vil vente til jeg får bryllupsbåndet for å se hva som blir best.

Jeg skal ha amerikanske weddingband ala

http://www.kay.com/webapp/wcs/stores/servlet/product1%7C10101%7C10001%7C-1%7C40738700%7C15051%7C15051.15058.17115

Skrevet (endret)

Jeg har så lyst på :sjenert:

Men da hadde jeg likt en i hvitt gull/sølv med en liten diamant :yvonne:

Endret av Gitte89
Skrevet

Jeg vil ha en diamantring med safir :daane:

Kanskje litt overdådig, men alle som kjenner meg vil nok si at det passer meg. Det minner meg om gamle Hollywood-filmer :)

Skrevet

Jeg kjenner flere som har forlovelsesringer med en sten, er det så uvanlig? Min er i hvitt gull og 5 diamanter, som ligger nede i ringen. Det måtte bli slik om jeg skulle kunne bruke den på daglig basis grunnet jobben min. Hva den kostet aner jeg ikke, det var min kjære som valgte den, synes det er litt av sjarmen... Vi har heller ikke gifteringer av gull, og de er heller ikke like. Velg det du ønsker deg, og som føles riktig. Kunne jeg hatt en stor "amerikansk" forlovelsesring ville jeg også hatt det :rodmer:

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk en fantastisk enstens-diamantring når vi forlovet oss - elsker den! Den er ca 0,8 karat, og scorer bra på klarhet, cut og farge. Den er gitt meg for å brukes hver dag, så da legges alle tanker om eventualiteter til side. Men jeg snur den når jeg går alene hjem på kvelden ;) Flere av mine venninner som har lignende, tror dette blir mer og mer vanlig. Ikke tenk så mye på andres reaksjoner.

Gjest Blaasofapute
Skrevet (endret)

.

Endret av Blaasofapute
Skrevet

Jeg er da en av de jentene som elsker ideen om en nydelig enstens diamantring som forlovelsesring. Jeg føler at man blir sett litt ned på her i Norge om man har sånne ringer, her skal det være ring til han og henne og den skal være så "enkel" som mulig.

Er det andre enn meg som har lyst på/har slike ringer? hvordan ser den ut, og hva var prisen?

Jeg ser at mange svarer at prisen skal være innenfor økonomiens rammer, men jeg er bare nysgjerrig på hvor mye man velger å legge i slike ringer. Vi har tenkt å bruke litt penger da man skal ha denne ringen hele livet. Tenker ca. 0.40 karat.

Jeg vet da at mine venninner vil reagere med "jeg ville ikke turt å gått ut med en diamant som det, kan jo bli ranet", "overdådig", og "bortkastede penger". Men dette er da drømmen min:)

Det må bare være i vennegjengen din at slike rare holdninger fins.

Enhver velger selv hvilken ring de ønsker, jeg kjenner flere som har diamantring, og mange som valgte enkelt.

Og til nå har jeg ikke hørt om en eneste en som er blitt ranet for forlovelsesringen sin...

Skrevet

Folk kan gå med hva de vil, bare ikke "blod diamanter"

Skrevet

Enhver velger selv hvilken ring de ønsker, jeg kjenner flere som har diamantring, og mange som valgte enkelt.

Jeg er kanskje litt gammeldags, men jeg mener nå at det er mannen som velger ringen :gjeiper:

Jeg har både forlovelsesring med diamanter og en litt mer vanlig giftering. Er ikke så vanlig med to ringer i Norge, men så er jeg ikke norsk og følte at jeg kunne forlange begge deler ;)

Skrevet

Er det ikke meningen at mannen skal fri med en slik ring? Uten at damen er involert og at en så kjøper gifteringene sammen?

Skrevet

Prinsesse Diana valgte sin forlovelsesring selv, visstnok fra en katalog og hun valgte den største hun fant. Heldigvis var den fin også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...