AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 Har alltid syns at stropppeløs kjole er så fint! På et brudeshow jeg var på i februar hadde den ene modellen/mannequengen valk på ryggen, men hun var veldig fin likevel!! Var så naturlig i forhold til de andre bentynne modellene. Prøvde stroppeløs kjole i vår, og fikk høre på brudesalongen at den modellen passet meg fint. Endte med at jeg til slutt kjøpte brukt brudekjole(litt hastverk, fikk ikke prøvd den så nøye) på Finn, nydelig kjole syns jeg! Men i ettertid irriterer jeg meg over valken bak på ryggen.. Skal jeg bry meg? Kjøpe ny kjole er uaktuellt nå,..Fins det en 'lynkur'? Har vurdert bailine,....hva syns dere??
The Kitten Skrevet 27. juli 2011 #2 Skrevet 27. juli 2011 Jeg synes du burde prøvd kjolen skikkelig før du kjøpte den. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #3 Skrevet 27. juli 2011 Kan du bruke en bolero som ikke er tettsittende kanskje? Ellers er Cambridgekuren definitivt den beste lynkuren, men den er sykt tøff
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #4 Skrevet 27. juli 2011 Jeg synes du burde prøvd kjolen skikkelig før du kjøpte den. Like hjelpende svar som alltid ja 8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #5 Skrevet 27. juli 2011 Bolero høres ut som en god ide, synes jeg. Klart du kan klare å miste noen kg på 2 mnd, men du må faktisk trene i tillegg og for å få max ut av en eller annen slankekur. Jeg er forøvrig ingen fan av lynkurer. Prøvde sikkert 5 forskjellige før jeg endelig innså at livstilsendring var det som skulle til. Trening og lavkarbo i 18 mnd funket for min del for å nå målet mitt. Og ja, med bryllup i tankene. Nå har jeg ett års tid på meg til siste finpussen så jeg slipper å gremmes over brudebildene. Kan med stolthet si at jeg har mistet 30 kg på 18 mnd og vekten fortsetter å gå sakte nedover, selv om jeg ikke er så nøye med hva jeg spiser lengre. Så jeg må nok si meg enig med The Kitten. Du burde ha prøvd kjolen skikkelig før du kjøpte den. Og 2 mnd er IKKE nok til å "plutselig" få drømmekroppen. Kjøp deg en bolero du.
Lulilelu Skrevet 28. juli 2011 #6 Skrevet 28. juli 2011 Hvis du virkelig går inn for det så kan du fint miste 5-10 KG på 2 mnd. Så spørsmålet er egentlig om du er villig til å gjøre det som må til. Bare husk å stoppe før kjolen blir for stor. 1
FruN Skrevet 28. juli 2011 #7 Skrevet 28. juli 2011 Hva med å ha skikkelig undertøy? Det kan hjelpe mye... Og med rett undertøy trenger du kanskje ikke stramme kjolen for mye? Selv om du har kjøpt kjolen privat, kan du ta den med til en salong om du ønsker å kjøpe undertøy gjennom de..Kanskje det er andre måter de kan være behjelpelige? Eller ei sydame. En skikkelig undertøysbutikk kan og være redningen. Uansett om du hadde rast ned i vekt, er det ikke sikkert det hadde hjulpet ryggen... 2
Gjest Badabing Skrevet 28. juli 2011 #8 Skrevet 28. juli 2011 Uff, ikke bolero da.. Ikke på en brudekjole.. Hold-in undertøy gjør underverker og fikser sikkert den lille valken. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #9 Skrevet 28. juli 2011 Slike "fett-over-kjolen"-valker er dritstygt. Hva med å kjøpe en kjolemodell som faktisk passer en kvinne med former? Alternativet er bolero. Hold-in-undertøy vil bare skyve enda mer fett over kjolekanten, og en lynkur på 2 måneder vil ikke hjelpe stort, da fettet først forsvinner fra de store fettdepotene, som rumpe, lår og bryster før vekttapet begynner å jevne seg ut. Noe det ikke rekker å gjøre på så kort tid. 1
Gjest Gaby Skrevet 28. juli 2011 #10 Skrevet 28. juli 2011 Jeg ville sjekket om kjolen kan legges ut et par cm øverst, slik at den ikke blir så stram rundt ryggen. 3
Frk. Belle Skrevet 28. juli 2011 #11 Skrevet 28. juli 2011 Er det snøring i ryggen på kjolen...? Med rett snøring (evnt sy inn/ut) tror jeg ikke "valken" vil komme så tydelig frem. Jeg fikk "valk" ved armene/brystene når kjolen min var feil snørt (for stramt øverst). Kanskje du kan ringe til en brudesalong og be om hjelp? Er du i østlandstområdet kan jeg anbefale Ski Brudesalong..
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #12 Skrevet 28. juli 2011 Med en lynkur, som for øvrig er utrolig usunt, så er du jo ikke garantert å miste noe på akkurat det stedet. Det er ikke sånn at du mister flere kilo rent fett på noen uker, og det er jo fettansamlinger man har der man har valker. Hva hvis du får mindre pupper og tynnere lår, men beholder valken? Da sitter kjolen verre oventil, mens lårene ser ingen uansett.
joco Skrevet 28. juli 2011 #13 Skrevet 28. juli 2011 Hadde akkurat samme problem med min stroppeløse kjole. la ikke merke til valkene på ryggen og ved brystene da jeg prøvde kjolen i salongen, men senere.. da la jeg merke til dem. (må bare si at jeg har BMI innen normalvekt, og ikke er tykk, men kjolen fikk meg til å føle meg feit!) Jeg vurderte mange måter å få dem vekk på: sportstape (dra dem "under kjolen" og tape fast.. auu) , panikkslanking etc. Men jeg kom frem til at jeg skulle kjøpe et sjal eller en bolero. Fant en som var av samme merke som kjolen, og det så faktisk ganske bra ut! og som en bonus så ble jeg jo tynnere (uten å slanke meg!) de siste ukene før bryllupet- så da dagen kom var det ikke mye igjen av valkene likevel- men jeg likte boleroen så bra at jeg brukte den.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #14 Skrevet 28. juli 2011 Vil bare si at da jeg så drømmekjolen på Finn, så var jeg så spontan at jeg hoppet i bilen og kjørte langt, og da mener jeg virkelig langt(tok meg en hel dag i kjøring!). Da jeg skulle prøve kjolen ble det litt sånn i full fart, dessuten var selgeren nettopp komt hjem fra barnehagen, og sto med den lille på armen så det var ikke så mye hjelp å få av henne. Ja, det var litt dumt å ikke ha tid til å prøve kjolen skikkelig som noen antyder her. Men tro meg, kjolen er fin på meg ellers! Fikk bl.a en veldig slank midje. Det er knytting bak på kjolen, og jeg kan godt la vær å stramme den så mye(da viser ikke valken), men det som skjer da er at brystpartiet blir litt stort igjen, og kjolen har lett for å gli ned! Kanskje jeg skulle prøvd å fått sydd inn brystpartiet? Har vært inne på tanken å ta kontakt med brudesalong, men vet ikke hvor villig de er til å hjelpe når jeg ikke har kjøpt brudekjolen hos dem. Tror ikke bolero er noe for meg, men kanskje kjoletape kan hjelpe? Men som sagt; ellers elsker jeg kjolen min, den er en drøm!!
Gjest Ninab Skrevet 29. juli 2011 #15 Skrevet 29. juli 2011 Kan du ikke snøre kjolen skikkelig i midjen da, og akkurat nok rundt brystet? Jeg har selv kjole med halterneck, og snøring i rygg, jeg prøvde en annen kjole men hang meg HELT opp i denne valken bak og kjolen ble derfor uaktuell. Jeg la ikke merke til noen valk på kjolen jeg har kjøpt, men har i mitt stille sinn tenkt at OM det kommer valk ved skikkelig innsnøring rundt brystet, så får heller kjolen snøres skikkelig rundt midjen, slå en knute på snøringen slik at det holdes så stramt der som jeg vil ha det... også snøre med litt annen stramhet rundt brystet for å hindre denne valken i å komme frem. Lykke til!
Gjest Consensio Skrevet 29. juli 2011 #16 Skrevet 29. juli 2011 Slike "fett-over-kjolen"-valker er dritstygt. Hva med å kjøpe en kjolemodell som faktisk passer en kvinne med former? Alternativet er bolero. Hold-in-undertøy vil bare skyve enda mer fett over kjolekanten, og en lynkur på 2 måneder vil ikke hjelpe stort, da fettet først forsvinner fra de store fettdepotene, som rumpe, lår og bryster før vekttapet begynner å jevne seg ut. Noe det ikke rekker å gjøre på så kort tid. Jeg har sett kjempetynne jenter som likevel får valk over det stedet, så det har ikke noe med formfulle kvinner å gjøre eller ikke, men hvordan kroppen til akkurat DEN personen er.
FruN Skrevet 29. juli 2011 #17 Skrevet 29. juli 2011 Jeg kjøpte kjolen min en helt annen plass enn der jeg har den til søm, uten at det har vært et problem. De sa selvfølgelig ifra at de prioriterte bruder som kjøpte kjole der, men så fremt det ikke var for mye å gjøre, var dette ingen problem. Jeg hadde riktignok en annen grunn til å "bytte" salong, men ser ikke det som et problem.
Tullepia Skrevet 30. juli 2011 #18 Skrevet 30. juli 2011 Har alltid syns at stropppeløs kjole er så fint! På et brudeshow jeg var på i februar hadde den ene modellen/mannequengen valk på ryggen, men hun var veldig fin likevel!! Var så naturlig i forhold til de andre bentynne modellene. Prøvde stroppeløs kjole i vår, og fikk høre på brudesalongen at den modellen passet meg fint. Endte med at jeg til slutt kjøpte brukt brudekjole(litt hastverk, fikk ikke prøvd den så nøye) på Finn, nydelig kjole syns jeg! Men i ettertid irriterer jeg meg over valken bak på ryggen.. Skal jeg bry meg? Kjøpe ny kjole er uaktuellt nå,..Fins det en 'lynkur'? Har vurdert bailine,....hva syns dere?? Det kan hjelpe å ikke snøre kjolen så hardt, men å la den være litt løsere øverst. Evt kan du gå til en sydame og få henne til å tilpasse den, store valker som ikke lar seg "snøre bort" er et tegn på at kjolen er for liten. Til sist kan du jo satse på å trene det bort - spinning tre ganger i uka og null snop og alkohol. Men vær ærlig med deg selv: klarer du det? Hvis du tviler - gå til en sydame. Du er ikke tjent med å stresse for mye heller.
ablaze Skrevet 30. juli 2011 #19 Skrevet 30. juli 2011 Jeg stresset volsomt med denne valken selv når jeg sto å prøvde kjolen. jeg tenkte "hvordag slanker jeg meg på ryggen?!!" Det var da ennå et halvt år til bryllupet skulle stå. Jeg la om kostholdet litt og trente 3-4 ganger i uka (blanding av styrke og kondisjon). Og når jeg så skulle ha tilpassing av kjolen så måtte den sys inn et par cm.. Det var da nesten ingenting valk igjen (hurra!!!) Hun sydde inn kjolen i livet, men lot være å sy inn oppe siden jeg stresset sånn med at den ikke måtte stå for stramt oppe. Det funket kjempebra. Det var en stroppeløs kjole med korsett og glidelås.. Det er mulig det går an å legge den litt ut hos en sydame..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå