Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har nylig, for ca. en uke siden, fylt ut og sendt en kjema om at jeg ikke vil tilhøre den norske kirken lenger. Og på nettet står det at man skal få et brev hjem der man får en bekreftelse på dette.....men problemet er at jeg ikke har hørt noe i fra dem!

Er det noen som har peiling på sånt, og som hvet hvor lenge dette kommer til å ta????

Endret av Maria M
Videoannonse
Annonse
Gjest Leonidene
Skrevet

Eg stakk innom, leverte skjema og fikk utmeldingsattest med som bevis.

Aner ikkje hvor lang tid det tar, men om du har mulighet kan du stikke innom personlig og få det ut av veien med ein gang. Evt. så kan du jo alltids ringe og høre...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har virkelig ikke peiling på hvor lang tid det vil ta, men ei uke er jo ingenting. Om du ikke har fått svar innen 3-4uker ville jeg begynt å lurt

Skrevet

Jeg har meldt meg ut tre ganger jeg. Aldri meldt meg inn da...

Første gangen møtte jeg opp på kirkekontoret, fyllte ut skjema og ga mannen i skranken. Ha sa alt var OK da. Så oppdaget jeg at jeg ikke var meldt ut da jeg fikk papirer til kirkevalg så jeg printet ut skjema på nett, sendte inn og fikk utmeldingsattest tilbake. Husker ikke hvor lang tid det tok da. Men jammen fikk jeg ikke papirer til neste kirkevalg også. Da ringte jeg og var rimelig fortvila over det jeg oppfatter som grove overtramp. De hadde i tillegg meldt inn min lille datter mot min vilje. Nå har jeg igjen fått utmeldingsattester og på telefonen har de sagt at de ikke finner meg og datteren registrert. Men det gjenstår å se om de snikmelder meg inn igjen.

Jeg har VELDIG liten til overs for statskirken, og dens suspekte metoder å øke sin egen medlemsmasse på.

• Liker 5
Skrevet

Eg stakk innom, leverte skjema og fikk utmeldingsattest med som bevis.

Aner ikkje hvor lang tid det tar, men om du har mulighet kan du stikke innom personlig og få det ut av veien med ein gang. Evt. så kan du jo alltids ringe og høre...

Takk!!!

Spør om de har opent på tordager da ;)

men skal ringe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har meldt meg ut fem ganger, og har mottatt utmeldingsattest fire av dem. Nå ringer jeg hver uke for å sjekke om de "melder meg inn" igjen, for dette jukset vil jeg IKKE være en del av.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har meldt meg ut fem ganger, og har mottatt utmeldingsattest fire av dem. Nå ringer jeg hver uke for å sjekke om de "melder meg inn" igjen, for dette jukset vil jeg IKKE være en del av.

Men hvet du om jeg skal melde meg inn i et annet trosretning, at det holder med at jeg viser utmeldingsatesten jeg har fått den den ene gangen???

Skrevet

Er vanskelig å melde seg ut. Sjekk human etisk forbund sine nettsider:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...