Fanta Exotic Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 Jeg skulle overføre et beløp til samboerens konto igår. Jeg mener bestemt at jeg gjorde det. I dag har han ikke mottatt pengene, og jeg har gått inn på min nettbank, og sett at pengene ikke er trukket fra min konto (men alle de andre regningene jeg betalte samtidig er trukket). Jeg ser nå at jeg kanskje glemte et siffer i kontonr. hans da jeg skulle overføre.. Men i og med at det ikke er trukket, så er det vel bare ikke utført? Eller kan det hende at dette blir trukket senere? Kan jeg i så fall stoppe det? Er ikke snakk om et stort beløp, men som student vil man helst ikke miste noe på sånne dumme glipp.. Håper noen vil svare
Fanta Exotic Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #2 Skrevet 27. juli 2011 Har DNB nor hvis det skulle bety noe
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #3 Skrevet 27. juli 2011 Kan du ikke gå inn og se på betalinger som ikke er utført/venter og om det står der? Burde vel kommet opp når du betalte at det ikke ble gjennomført fordi det var ugyldig kontonummer?
altflyter Skrevet 27. juli 2011 #4 Skrevet 27. juli 2011 Sjekk ventende betalinger. det går ofte en dag eller to før den greier å overføre. Om du er usikker, ring dnb.
Fanta Exotic Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2011 Hvor finner jeg "ventende betalinger"?
Fanta Exotic Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2011 I går prøvde jeg å overføre penger igjen, men han har ikke fått dem i dag heller? Pleier det å ta så lang tid å overføre fra DNB til Nordea?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #7 Skrevet 28. juli 2011 Sjekk "siste bevegelser" eller noe sånt, skal være en oversikt over hva som er kommet inn og gått ut av kontoen, og fra/til hvem. Med ulike banker kan det fort ta et par dager før overføringen er på plass.
Gjest Blondie65 Skrevet 28. juli 2011 #8 Skrevet 28. juli 2011 Er den nettbanken til DnBNor så utrolig dårlig at du ikke får varsel når du taster et ulovlig kontonummer? Har aldri hørt om dette - og jeg har vært kunde i flere nettbanker.
Hoppetaujenta Skrevet 28. juli 2011 #9 Skrevet 28. juli 2011 Digresjon: å overføre penger TIL f.eks. norsk tipping, går på sekunder, men om en skal ha ut en lusen gevinst igjen, tar det veeeldig lang tid.
Anglofil Skrevet 28. juli 2011 #10 Skrevet 28. juli 2011 Er den nettbanken til DnBNor så utrolig dårlig at du ikke får varsel når du taster et ulovlig kontonummer? Har aldri hørt om dette - og jeg har vært kunde i flere nettbanker. Jo, du får varsel, jeg gjør ihvertfall det som kunde av DnBNor. Mvh Yvonne
Britt Banditt Skrevet 29. juli 2011 #11 Skrevet 29. juli 2011 Du har ikke bare glemt å bekrefte overføringen da? Sånn med kode og passord som man må gjøre helt på slutten. Når du taster inn et ugyldig kontonummer (f.eks. et nummer for lite) kommer det opp melding i nettbanken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå