Gå til innhold

Oppbevaring av sminke, hårstrikk osv til jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder for tiden på å ordne til rommet til eldste jenta her hus. Har fått på plass det meste nå etterhvert, men jeg er ute etter en god løsning som tar seg bra ut og er praktisk, og som skal huse alt dill som jenter har. Alt i fra sminke og neglelakk til smykker og hørstrikk.

Hvordan har dere andre gjort dette?

Tar i mot råd og tips her, står helt fast på å finne en skikkelig løsning på dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Leonidene
Skrevet

Smykke-stativ eller noen litt fine kroker, fine esker eller smykkeskrin til ringer og armbånd, ei lita fin hylle til sminke og neglelakk, ei skål til hårstrikker...

Hva ønsker ho sjøl? Er jo ho som bør velge eit system til sakene sine :)

Skrevet

Hun er på ferie, så alt er en overraskelse. Fra barnerom til ungdomsrom:-)

• Liker 1
Skrevet

Ikke dum de alternativene der, men nå må jeg få det på plass før helgen, og da er ikke ebay den beste løsningen.

Skrevet

Selv har jeg et slikt smykketre fra Menu. Får plass til en del. Kan jo være idé kanskje?

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Anonym6
Skrevet

Det jeg har gjort er å skaffe meg en stor speil, og under speilet har jeg et bord. På bordet har jeg esker, på en eske for eks så har jeg sminkebørster i, på en annen har jeg hårstrikk osv i, og alle sminkene har jeg på litt større veske.

Ettersom rommet mitt er veldig støvete så må alt dessverre være noe som kan lukkes.

Men om du ikke sliter med det samme så har du mye mer å velge mellom! Gå for et bord med skuffer i, det er mye mer handy. Kjøp en fin smykkestativ, og sminkestativ om du får tak i det! Er altså ikke vanskelige greier, dette. Bruk fantasien!

Din datter må være veldig heldig, om min mor gjorde noe sånt til meg så hadde jeg nok svevet i skyene. Lykke til! :D

• Liker 1
Skrevet

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60089711

Synes denne er fin til slikt med speil osv. Det er jo et eget møbel, men tar ikke enormt med plass. Dessuten er det enkelt å plassere den andre steder siden.Mulig jeg var for sent ute nå da, men likevel :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har to kurvbukser som står på benken, fine og se på og rommer alt.

Skrevet

Takker så mye for alle forslag:-)

Nå ser det ut til at jeg har noen dager ekstra på meg å få de siste detaljene på plass siden vi reiser direkte på hytten i morgen, og hun får ikke sett rommet sitt før vi er tilbake i fra hytten. Hun vet jo ikke en gang at rommet er nytt, bare at hun får en liten overraskelse når vi kommer hjem:-) Så er spent på reaksjonen hennes når hun ser at det er rommet hennes som er fornyet:-)

Uansett, hun er ikke eldre enn at hun må spørre om lov til å få sminke seg, og når hun da får lov er det ikke direkte mye sminke som benyttes. Er helst fordi det er spennende og gøy det gjøres nå, og da en gang i blant og ikke til hverdags. Men andre ord er det ikke noe voldsomme saker som trengs, men heller en enkel måte å få oversikt over hva hun har og få det i system:-)

Jeg ser for meg at jeg går for et smykketre, de var dekorativt i tillegg til at det var praktisk. Var ikke klar over at noe slikt fantes en gang, men slik er vel gjerne de fleste fedre:p Til sminken, hårstrikk og armbånd får jeg se om jeg finner noen stilfulle esker som kan få plass i hyllen eller foran speilet. På den måten tar det seg bra ut og det er praktisk anrettet:-)

Takker så mye for alle gode forslag, og har dere noen forslag til noen esker tar jeg gjerne i mot de også:-)

Skrevet

Hvis hun er ganske ung så der kanskje dette smykketreet litt finere for henne?

Så noe lignende på Notabene (bokhandel) her i byen for litt siden.

Skrevet

Jeg har i allefall smykketre fra Bohus eller Skeidar i to etager med 8 kroker på hver etasje og et slags fat under, veldig kjekt. I tillegg er et smykkeskrin godt å ha. Til hårstrikker og luseklemmer har jeg en boks, og sminke oppbevares i en skuff.

Skrevet

Slike bokser fra Muji/Åhlens er veldig praktiske til småting.

Linken ble ikke helt som planlagt, men det er altså de gjennomsiktige boksene med mange rom jeg tenkte på. Søk eventuelt på akrylboks/akryllåda på Åhlens/Muji.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...