AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 Hei! Vi har lenge brukt silikonkattesand til kattene, men nå tenker vi på å bytte til klumpesand. Er det noen her som bruker det, og vil anbefale noe? Eller er det sånn at "klumpesand er klumpesand", uansett merke? Er heeelt grønn på dette området, håper på tips fra dere flinke! På forhånd takk! Forresten, med den sanden vi bruker nå, så tømmes hele kassen hver 5-7 dag, og vaskes. Hvordan er det med klumpesand?
Gjest Doh Skrevet 27. juli 2011 #2 Skrevet 27. juli 2011 Stor forskjell på klumpesand. Vi har brukt et par forskjellige som ikke har vært gode. Nå bruker vi ImPerial(rød sekk) og er ganske fornøyd med den. Den faller hvertfall ikke fra hverandre når jeg skal rense kassa.... Ellers er det bare å søke på forumet her, tror det har vært noen tråder om det før. Vi skifter ikke ut all sanda så ofte egentlig, skulle nok gjort det mer. Vi gjør det vel med 1 eller 2 mnd mellomrom eller når det er lite sand igjen og vi finner ut at det er lenge siden.
_Esmeralda_ Skrevet 27. juli 2011 #3 Skrevet 27. juli 2011 EverClean er meget bra, og god på å holde unna lukt.
Purple Toxic88 Skrevet 27. juli 2011 #4 Skrevet 27. juli 2011 jeg å bruker EverClean, og er veldig fornøyd her har jeg ei voksen og ei unge som bruker den og funker flott til begge jeg bytter når esken er tom og sanda begynner å minke i doen, og jeg må kjøpe ny.. kan ikke si ennå hvor ofte det er, for er fortsatt på første, men kan tenke meg 1gang i mnd +- et sted tømmer den hver kveld, men er myyyye mer lettvint enn vanlig sand, bare å scoope ut tiss og bæsj, og ferdig
Gjest Lille-pus Skrevet 27. juli 2011 #5 Skrevet 27. juli 2011 (endret) Akkurat nå går det i Flamingo her i huset En av distriktets mest seriøse butikker for dyreutstyr har helt utmerket pris på Flamingo sin sand - det er den typen butikk som til gnagere bl.a. fører timoteihøy fra Oxbow Alle mine tre puser liker Flamingo like godt som Everclean ( "mor" likte Purina's "Tidy Cats" aller best, men den er nå like enkel å få tak i som snøballer i Sahara midt på dagen). Edit: Lagt lenke på produktnavn. Endret 27. juli 2011 av Lille-pus
Næjøss Skrevet 27. juli 2011 #6 Skrevet 27. juli 2011 EverClean er kjempebra! Klumper seg som bare det, og her plages vi ikke med lukt etter at vi skiftet til den. Her bruker vi forresten everclean med lavendel lukt. Kattene liker den også Og den fåes i forskjellige varianter med styrke, parfyme, luktfjerner og slikt. Den burde du prøve. Trenger ikke skiftes så ofte heller. Siden både urin og avføring blir til harde klumper nesten momentant, slik at man bare tar det rett ut av sanda etterpå. Jeg kjøper en 10kg pakke med sand ca. hver 3. mnd.
Heart7086 Skrevet 27. juli 2011 #7 Skrevet 27. juli 2011 Vil også anbefale EverClean! Super god sand som klumper raskt og varer leeenge. Helt luktfri er den og(vi ville merket det iom at kattedoen er rett på siden av soverommet, og et på kjøkkenet! Vi begynte vel å bruke sanden sommeren 2007 tror jeg, og har til sammen kjøpt ca 10 pakker, har fortsatt ikke åpna de to siste.... Pus er ute mye på sommeren(fortsatt blir kassen brukt, men ikke rengjort så himla ofte), mens hun er inne hele vinteren
Gjest Emo Fisk Skrevet 28. juli 2011 #8 Skrevet 28. juli 2011 Vi kjøpte sand fra Handlers. Da fikk vi det levert p døren, noe som var praktisk, og sanda var god
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå