roflgirl Skrevet 27. juli 2011 #1 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Er slapp, kvalm, hodepine, og nesa er rød og sår. Jeg hater livet når det er sånn her.. Når jeg først blir forkjølet/influensa? så får jeg det sikkelig. Jeg bruker nesespray ofte, for jeg blir så tett at jeg klarer så vidt og puste, ekkelt og puste med munnen og... Problemet er at, snørret stopper ikke og renne, jeg blir bare mer og mer sår, fordi jeg tørker meg så ofte, minst hver 10 minutt. Det er mange lommetørker hver dag det. Dette ender opp med at jeg blir sikkelig sår. og blør når jeg snyter meg. jeg har ikke tid til og være syk nå, jeg har så mye og gjøre. Noen som kan gi litt tips til meg om hvordan jeg skal slutte og tørke meg hvert 10 min? og jeg vet jeg må ta tiden til hjelp, men det som er problemet er at det stopper ikke renne blankt "vannete" snørr fra nesa som gjør at jeg tørker meg hele tiden. Endret 27. juli 2011 av roflgirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalas Skrevet 27. juli 2011 #2 Del Skrevet 27. juli 2011 Jepp. Funker bare i privatlivets fred, men jeg pleier å rulle sammen en dott av dopapir og stappe den i nesa. Virker spesielt bra når jeg skal sove, er dett i desa, men den likefullt renner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty2 Skrevet 27. juli 2011 #3 Del Skrevet 27. juli 2011 har du prøvd nesespray som skal stoppe rennende nese?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
roflgirl Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 27. juli 2011 Nei det har jeg faktisk ikke tenkt over hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 27. juli 2011 #5 Del Skrevet 27. juli 2011 Pass litt på da, nesespray er ikke så bra for slimhinnene og det er avhengighetsskapende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tor Skrevet 12. september 2012 #6 Del Skrevet 12. september 2012 Pass litt på da, nesespray er ikke så bra for slimhinnene og det er avhengighetsskapende. det er ikke avhengighetsskapende.. men hvis det brukes over legre tid, vill du over tid ødelege slim hinnene og vill trenge mere spray dette kan bli en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 12. september 2012 #7 Del Skrevet 12. september 2012 Kjøp Otrivin Comp på apotek, funker veldig bra. Var selv avhengig av nesespray i 3år. Om jeg ikke hadde brukt nesespray på 5-6timer ble jeg helt tett. Brukte mange flasker i måneden.. Legen sa at det aldri oppstår uopprettelig skade, slimhinnene blir bare "lammet". Ihverstefall må nesa oppereres. Så det Gjesten over meg skriver er bare bullshit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #8 Del Skrevet 12. september 2012 Bruk fuktighetskrem på nesetippen. Mange ganger om dagen. Jeg har prøvd slik nesespray som skal hjelpe mot rennende nese. Anbefales IKKE. Ble knusktørr inne i nesen, så galt at om jeg klemte sammen nesen så klistret vingene seg fast og jeg måtte faktisk pirke nesevingene ut igjen.. Sved og var fryktelig ubehagelig. Anbefaler å bruke saltvannsspray i tillegg til vanlig nesespray. Ikke ta nesesprayen oftere enn det som står på pakken. Bruk saltvann eller dampbad i stedet. Anonym poster: 72d0ca2eae3fca087888daf306b3259e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2012 #9 Del Skrevet 12. september 2012 Syns nesespray for rennende nese funker bra, og har absolutt ikke samme erfaring som AB over. Både Otrivin comp og Zycomb er veldig greie nesesprayer.. Og ja det kan kjennes litt FOR tørt ut (som at lufta jeg puster er tørr), men har aldri opplevd noe i nærheten av hva AB rett over skriver ang at vingene klistret seg fast, at det svir etc.. Syns forresten tørrheten er verre med Zycomb enn Otrivin Comp så ville prøvd sistnevnte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 12. september 2012 #10 Del Skrevet 12. september 2012 ...og bruk kleenex med balsam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 12. september 2012 #11 Del Skrevet 12. september 2012 Jeg har et skikkelig lame forslag som jeg selv tyr til når det bare renner og renner og renner og aldri gir seg. Når nesespray er brukt utover daglig anbefalt dose, snytinga er oppe i fem ganger per minutt og nesa er sårere enn et rævhøl etter en lang fyllekule med påfølgende sinna nattkebab. Tamponger. Ja det høres skikkelig dust ut, men klipp en ob mini i to (langs eller tvers alt ettersom hvor store nesebor du har) og plugg dem pent oppi nesa (fortrinnsvis når du sitter hjemme og ikke når du må ut ) og pust med munnen et par timer. Litt småslitsomt, men da slipper du å tenke på å snyte deg for en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusekatta Skrevet 12. september 2012 #12 Del Skrevet 12. september 2012 Signerer på forslaget til Minya over her. Så slipper du iallefall å snyte deg på en stund, og nesen kan "komme seg litt" igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mag Skrevet 4. januar 2013 #13 Del Skrevet 4. januar 2013 det er ikke avhengighetsskapende.. men hvis det brukes over legre tid, vill du over tid ødelege slim hinnene og vill trenge mere spray dette kan bli en ond sirkel Og du ser ikke at dette kan regnes som avhengighetsskapende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 4. januar 2013 #14 Del Skrevet 4. januar 2013 Som flere her sier, nesespray som skal stoppe rennende nese. Kleneex med balsam. Dytt papirbiter opp i nesa. Og mitt beste tips: Kjøp mentholatum (husker ikke hvordan det skrives) salve og smør på nesa! Hjelper på sår og tørr nese, lukten åpner også nesen ganske godt opp hvis du er tett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #15 Del Skrevet 6. mars 2013 og hvis du ikke ha tamponger kan du jo bare klistre et bind rundt nesa! Anonym poster: 02a4ee2f9addfae8e2d1fd06efccfa50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå