Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser mye på forskjellige tv-serier på internett. Ofte så har jeg lyst å overføre det sånn at jeg kan se de på tv-en istedenfor. Hvilke ledning må jeg da bruke? Jeg har en gammel boks-tv for øyeblikket så har ikke så mange utganger..

Vet forresten ikke om tråden er plassert riktig, men for meg virket det ihvertfall sånn :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker en TV som PC-skjerm, og da trengte jeg en VGA-kabel og en lydkabel.

Det finnes flere typer VGA-kabler, de er ulike i endene. Min er lik i begge ender, men de kan være ulike også.

Mener de to endetypene heter hann og hunn, og da har jeg enten hann-hann eller hunn-hunn :tongue:

Du kan jo notere deg modellnavnet på TV'en, og kanskje ta bilde av uttakene, og så går du i en butikk hvor de har litt peiling og spør om hjelp.

Gjest padawan
Skrevet

hvilke kabler du skal bruke avhenger litt av hvor gammel maskion du har. har du en ny maskin med HDMI holder det at du kun bruker denne (da både lyd og bilde går igjennom denne kabelen) men hvis du har en eldre maskin må du bruke VGA + lydkabel.

Gjest Nedfall
Skrevet

TS har en bokse-tv. Svært få av de har VGA inngang (med de finnes faktisk!).

Det TS trenger er en slik.

Den plugger man her, på tven (den gule kontakten).

(Har man ikke slike innganger på tv, plugger man en slik, i scartinngangen på tven)

For å få lyd, trenger man en slik plugget fra pcen til tv.

Men egentlig burde vel TS se å finne seg en flat-tv? Da slipper man slike krykkeløsninger. Kvaliteten er so-so.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...