Gå til innhold

Ofte i basseng, men vil spare håret for slitasje

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å svømme, kan velge mellom klorvann eller saltvann. Jeg har merket meg at jeg er lei av å få håret fullt av det ene og det andre, har langt pent hår og vil bevare det slik. Er hette et alternativ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Badehette hjelper kun om du alltid svømmer med hodet over vann. Badehette er ikke for å holde håret tørt, men for å hindre løst hår i bassenget.

Jeg er i svømmehall 2 ganger i uka, jeg kurer håret 1 gang i uka.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg svømmer alltid med hodet over vannet, og vil unngå at det blir vått av klorvann og saltvann..

Skrevet

mener å ha lest at silikon-sjampo beskytter håret mot klor. Jeg ville hørt med en frisør.

Skrevet

Dersom du alltid svømmer med hodet over vann så foreslår jeg at du kjøper deg en badehette og passer på at håret ikke blir vått.

Vil forøvrig anbefale å bruke en god kur minst 1 gang i uken. Produkter som er beregnet på å beskytte håret mot sol og saltvann kan kanskje være en idé? :)

AnonymBruker
Skrevet

På ferie/stranden sprayer jeg håret med en oransje flaske fra Wella som jeg dessverre ikke husker hva heter. Produktene skal beskytte mot både sol og saltvann, så forhåpentligvis klorvann også`? En annen ting du kan gjøre er å ha leave in balsam i håret mens du svømmer, og selvfølgelig bruke badehette og hårkur. Du bør også skylle gjennom håret før du hopper uti, da er det mettet med rent vann i stedet.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje Philip Kingsley Swimcap også badehette i tillegg?

Tusen takk, dette skal jeg skaffe meg fortløpende :)

• 6 år senere...
Skrevet
På 27.7.2011 den 23.32, Kirby skrev:

Kanskje Philip Kingsley Swimcap også badehette i tillegg?

hvordan er det å ta på dette før man skal i basseng? jeg trenger svømming og er nødt til å svømme under vann, selvom jeg evt bruker badehette over, vil ikke produktet renne av i vannet, og bli synlig i bassenget? ikke så popilært tenker jeg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...