Gå til innhold

Fikk barn med mild autimediagnose

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da mennesker ikke forstod barnets adferd var det ikke mye hjelp og få, for og si det slik så har jeg blitt mistenkt og forfulgt i mange år, men fikk han utredet selv.

Som følge av dette har jeg ikke kunnet være i arbeid og blitt rammet hardt økonomisk, jeg lurer på om det finnes noe sak her, noe erstatningsansvar fra de som fratok meg det vanlige livet mitt i mange år. Dvs også år med tapt arbeidsfortjeneste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut fra det du skriver her er det umulig å si, men hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med en advokat som kan veilede deg videre. Her får du ingen gode svar på om det er mulig, uansett hvor mye informasjon du legger ut.

• Liker 2
Skrevet

Den erstatningen tror jeg du kan glemme. Dersom det er snakk om kommune eller fylke kommer de til å kjempe med nebb og klør for å slippe å betale ut en eventuell erstatning, og du kommer til å bli overkjørt totalt.

AnonymBruker
Skrevet

Den erstatningen tror jeg du kan glemme. Dersom det er snakk om kommune eller fylke kommer de til å kjempe med nebb og klør for å slippe å betale ut en eventuell erstatning, og du kommer til å bli overkjørt totalt.

Joda, alt handler ikke om penger i mitt liv heller, de kan kjempe så mye de vil men jeg har sterke gode beviser på urett de gjorde meg i åresvis, brudd på menneskerettigheter.

Men jeg skal godta alt, gå stille i dørene, ingen skal liksom vite at de behandlet meg med så mye ondskap at jeg mast troen til slutt.

Hvorfor skal alle andre ha rettsikkerhet men ikke jeg? synes dere jeg skal straffes fordi jeg fikk ett barn med mild autisme?

Skrevet

:klo:

Hvorfor skal du ha erstatning mener du?

Fordi fagpersoner ikke kunne gi en autismediagnose slik som man kan nå?

Fordi du fikk en barn med autismediagnose?

Fordi det var noe galt med barnet ditt men ingen så det og trodde det var du som var en dårlig mamma?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ingen her har sagt at du skal straffes for noe som helst, og hvis du har så gode og sterke beviser som du hevder finner du nok en advokat som vil være villig til å ta saken.

Ingen her kan fortelle deg noe mht. hvor stor sjanse du har til å vinne, eller hvor mye du får dersom du skulle vinne.

Jeg er enig med Zzyzx i at du bør ta kontakt med en advokat for å få konkrete svar og ikke bare synsing, som du mest sannsynlig kommer til å få her inne.

Skrevet

Da mennesker ikke forstod barnets adferd var det ikke mye hjelp og få, for og si det slik så har jeg blitt mistenkt og forfulgt i mange år, men fikk han utredet selv.

Som følge av dette har jeg ikke kunnet være i arbeid og blitt rammet hardt økonomisk, jeg lurer på om det finnes noe sak her, noe erstatningsansvar fra de som fratok meg det vanlige livet mitt i mange år. Dvs også år med tapt arbeidsfortjeneste.

Hvorfor kunne du ikke være i arbeid? Fordi du måtte passe barnet ditt selv eller fordi du måtte følge barnet til utredning? Og hvem er det du i såfall mener er de skyldige? Hvem er det som frarøvet deg det vanlige livet ditt?

Man har rett på permisjon med lønn for å følge eget barn til utredning, uansett om utredningen er privat eller offentlig.

Har man barn med vansker kan man ha rett på grunnstønad og/eller hjelpestønad. Dette må du selv søke om.

AnonymBruker
Skrevet

-Jeg ble mobbet hver dag i 5 år, behandlet som ressursvak og

skreket til.

-Barnet ble behandlet dårlig og ikke forstått.

-De skjermet meg for mye informasjon og utførte ikke nødvendige

tester

-De prøvde faktisk å trykke meg langt langt ned, men jeg vant til

slutt.

-PPT beskriver mitt barn som vanskelig, og så er han autist..mangler en del kompetanse der vil jeg tro.

Joda, det blir bare synsing her, kan ikke fortelle alt heller.

Takk for svar uansett,mvh.

Blir bare så dobbeltmoral på mange måter, vi viser nestekjærlighet og bryr oss om hverandre, noe som er kjempeflott, samtidig så er folk ikke nødvendigvis så nådig om dem som er annerledes.

Skrevet

-Jeg ble mobbet hver dag i 5 år, behandlet som ressursvak og

skreket til.

-Barnet ble behandlet dårlig og ikke forstått.

-De skjermet meg for mye informasjon og utførte ikke nødvendige

tester

-De prøvde faktisk å trykke meg langt langt ned, men jeg vant til

slutt.

-PPT beskriver mitt barn som vanskelig, og så er han autist..mangler en del kompetanse der vil jeg tro.

Joda, det blir bare synsing her, kan ikke fortelle alt heller.

Takk for svar uansett,mvh.

Blir bare så dobbeltmoral på mange måter, vi viser nestekjærlighet og bryr oss om hverandre, noe som er kjempeflott, samtidig så er folk ikke nødvendigvis så nådig om dem som er annerledes.

Om du ikke har krav på erstatning så har du kanskje behov for/rett på en unnskyldning fra de som ikke "så" barnet ditt og fra de som ikke ga deg og barnet ditt den hjelp og støtte dere hadde behov for. Og det syns jeg du kan be om, også håper jeg du får det.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om du har krav på noe.Men jeg vil legge til noe.

Kanskje lurt å se en psykolog og få skikkelig snakket ut om alle de vonde følelsene dine gjennom så mange år. :klemmer:

Skrevet (endret)

Joda, alt handler ikke om penger i mitt liv heller, de kan kjempe så mye de vil men jeg har sterke gode beviser på urett de gjorde meg i åresvis, brudd på menneskerettigheter.

Men jeg skal godta alt, gå stille i dørene, ingen skal liksom vite at de behandlet meg med så mye ondskap at jeg mast troen til slutt.

Hvorfor skal alle andre ha rettsikkerhet men ikke jeg? synes dere jeg skal straffes fordi jeg fikk ett barn med mild autisme?

Brodern har vært offer for brudd på en rekke norske lover og menneskerettigheter opp gjennom hele oppveksten (i over 18 år), så jeg vet hva jeg snakker om. Du kan kjempe så mye du vil, men det eneste du kommer til å oppnå er at du sliter deg enda mer ut.

Funksjonshemmede i Norge og deres pårørende har ikke noen rettssikkerhet, og de kommer sannsynligvis heller aldri til å få det. Det er nemlig ikke kommune-norge villige til å ta kostnaden for.

Endret av SmallTalk
AnonymBruker
Skrevet

Brodern har vært offer for brudd på en rekke norske lover og menneskerettigheter opp gjennom hele oppveksten (i over 18 år), så jeg vet hva jeg snakker om. Du kan kjempe så mye du vil, men det eneste du kommer til å oppnå er at du sliter deg enda mer ut.

Funksjonshemmede i Norge og deres pårørende har ikke noen rettssikkerhet, og de kommer sannsynligvis heller aldri til å få det. Det er nemlig ikke kommune-norge villige til å ta kostnaden for.

Dette stemmer, jeg ønsker å takke alle for svar:)

Kunne ønske vi hadde rettsikkerhet, alle er ikke født a4 og vi skal respektere alle, alle er vedifull.

Håper det går bra med broren din, dere er ikke alene.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det slik at man ikke har rettsikkerhet? trodde alle i Norge hadde det jeg, eller?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skulle finne en advokat som tar saken din må du forberede deg på å få spørsmål om hvorfor du ikke har kunnet være i jobb. Jeg må innrømme at jeg sliter med å forstå dette.

Hvor fikk du penger fra? Søkte du om omsorgslønn?

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg skjønner at du er frustrert,men vi er ikke fienden her.

Det nytter ikke å tro at man skal få noe mirakelsvar her inne, og spesielt ikke når man ikke "kan" fortelle hele historien.

Det er trist at du har dårlig økonomi,og har hatt det tøft, men det er ikke akkurat rette stedet å bruke energien din på.

Skrevet

Hvis du skulle finne en advokat som tar saken din må du forberede deg på å få spørsmål om hvorfor du ikke har kunnet være i jobb. Jeg må innrømme at jeg sliter med å forstå dette.

Hvor fikk du penger fra? Søkte du om omsorgslønn?

I enkelte kommuner i Norge tilsvarer omsorgslønnen et par hundre kroner dagen. Tror du det hjelper når man har mye utgifter og ikke er i vanlig jobb?

AnonymBruker
Skrevet

Tror du det hjelper når man har mye utgifter og ikke er i vanlig jobb?

Nei det tror jeg ikke, og det har jeg heller aldri påstått. Men alle monner drar.

Skrevet

Ta kontakt med habiliteringstjenesten i ditt helseforetak. De kan bistå deg med det meste.

Veiledning og oppfølgning på alle arena. I tillegg så kan de få et sammarbeid med NAV der det er nødvendig. Fastlegen din kan henvise.

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med habiliteringstjenesten i ditt helseforetak. De kan bistå deg med det meste.

Veiledning og oppfølgning på alle arena. I tillegg så kan de få et sammarbeid med NAV der det er nødvendig. Fastlegen din kan henvise.

NAV? De sa de så slike barn i rus og psykriatrien.

Men nei, det blir ikke tilfelle her fordi jeg er STERK, men dette eksempelet viser vel bare litt av mennesker jeg møtte på min vei.

Mange foreldre med barn som har spesielle behov blir stigmatiserte, utsatt for økonomisk tap og mistenksomhet i en årrekke,det er ikke rettferdig uansett hvor mye en kan snakke om omslønn og gr,hj st det rekker ikke til husleien for å si det slik.

Og hvorfor jeg ikke kunne jobbe? fordi de behandlet barnet så feil at det utagerte, ble sint og ulykkelig. Nå, når han blir behandlet skikkelig er ikke det tilfelle lenger og vi er i jobb.

Tenk hvis du var liten og ikke forstod kodene, beskjedene du fikk ikke var tydelig nok og folk rundt deg kjeftet mye for noe du ikke forstod... det ligger all grunn til feilutvikling hos mange barn hvis vi ikke får mer kompetanse.

Skrevet (endret)

NAV? De sa de så slike barn i rus og psykriatrien.

Men nei, det blir ikke tilfelle her fordi jeg er STERK, men dette eksempelet viser vel bare litt av mennesker jeg møtte på min vei.

Mange foreldre med barn som har spesielle behov blir stigmatiserte, utsatt for økonomisk tap og mistenksomhet i en årrekke,det er ikke rettferdig uansett hvor mye en kan snakke om omslønn og gr,hj st det rekker ikke til husleien for å si det slik.

Og hvorfor jeg ikke kunne jobbe? fordi de behandlet barnet så feil at det utagerte, ble sint og ulykkelig. Nå, når han blir behandlet skikkelig er ikke det tilfelle lenger og vi er i jobb.

Tenk hvis du var liten og ikke forstod kodene, beskjedene du fikk ikke var tydelig nok og folk rundt deg kjeftet mye for noe du ikke forstod... det ligger all grunn til feilutvikling hos mange barn hvis vi ikke får mer kompetanse.

Det finnes nok av fagfolk som vil kunne forstå deg og gi deg den videre hjelp dere trenger. Det er bare mitt råd.

Endret av Kosemose
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...