Gå til innhold

Legger jeg for mye i det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, føler meg som en skikkelig fjortis som tenker sånn. Men greia er: Da vi sa til faren til samboeren min at vi skulle gifte oss ble han glad(men visste det fra før av egentlig). Men samtidig, da vi satt og snakka med han sa han også at han kanskje ikke så helt poenget med å gifte seg. Her om dagen var vi sammen med han igjen og da sa han igjen at vi kunne jo bare droppe å gifte oss(vi snakka om at vi bruker mye penger på det, har vært på dyr ferie i år og at vi skal kjøpe hus neste år). Tenkt litt på det siste dagene, syns liksom det er rart at han har sagt det to ganger på under en mnd. Han har sagt til samboeren min at han er glad for det og at han liker meg godt og sånn, men syns likevel det er litt rart at han sier noe sånt flere ganger.

Så kan noen bare si til meg at jeg innbiller meg ting og at han kjempeglad for at vi skal gifte oss?!?! Argh, jeg legger alltid for mye i ting :murvegg:

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Er han gift selv? Kanskje han syns det er mer stress å være gift enn fint? Hvem vet. Tror ikke du kan forvente at alle skal hoppe og juble, tror ikke jeg hadde brydd meg.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke alle som synes ekteskap er det helt store. Det betyr ikke at han har noe i mot deg som person.

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg stussa bare litt over det. Tror ikke han har noe imot meg altså :) Han er enkemann forresten.

Skrevet

Det kan jo hende at han synes det er irriterende at dere klager over at dere bruker mye penger på å gifte dere (noe som kanskje ikke er noe spesielt viktig i hans øyne?).

Skrevet

Ja, du legger nok for mye i det. For meg betyr giftemål lite. Jeg giftet meg fordi det er en etablert institusjon i samfunnet, og gir oss bedre juridiske og økonomiske rettigheter i forhold til hverandre. Jeg har uttalt til flere venner at jeg ikke helt ser vitsen med bryllup og full pakke, og at mange legger for mye følelser i et bryllup, herunder symbolikken av det å gå med ring (som min mann ikke gjør, og jeg bare delvis gjør) og det at man føler at forholdet blir sterkere av å gifte seg...

Jeg går riktignok ikke rundt og deler mine tanker direkte med de som er i bryllupsrus. Men sitter de på den ene siden og greier ut om hvor mye bryllupet koster, og på den andre siden og snakker om hvor dyrt det er med bil, hus og ferie, da kommer det gjerne en kommentar.

Så ikke legg så mye i det du. Ikke alle har det samme romantiske synet på det å gifte seg.

• Liker 1
Skrevet

Det kan jo hende at han synes det er irriterende at dere klager over at dere bruker mye penger på å gifte dere (noe som kanskje ikke er noe spesielt viktig i hans øyne?).

Hvis du leser det jeg skriver så står det at vi snakket om at vi bruker mye penger detteåret/neste år. Det betyr ikke at det var vi som tok det opp, heller ikke at vi klaget. Vi så og så på bilder fra ferien vi akkurat har vært på pluss at vi snakket om bryllupsreise. Vi klager ikke i det hele tatt, er jo vi som bestemte oss for å gifte oss, vi som reiste på sommerferie i år, vi som reiser på bryllupsreise og vi som har lyst på hus. Har jo ikke noe å klage over da :) Mulig andre mennesker ikke kan snakke om slikt uten å klage....

Skrevet

Ja, du legger nok for mye i det. For meg betyr giftemål lite. Jeg giftet meg fordi det er en etablert institusjon i samfunnet, og gir oss bedre juridiske og økonomiske rettigheter i forhold til hverandre. Jeg har uttalt til flere venner at jeg ikke helt ser vitsen med bryllup og full pakke, og at mange legger for mye følelser i et bryllup, herunder symbolikken av det å gå med ring (som min mann ikke gjør, og jeg bare delvis gjør) og det at man føler at forholdet blir sterkere av å gifte seg...

Jeg går riktignok ikke rundt og deler mine tanker direkte med de som er i bryllupsrus. Men sitter de på den ene siden og greier ut om hvor mye bryllupet koster, og på den andre siden og snakker om hvor dyrt det er med bil, hus og ferie, da kommer det gjerne en kommentar.

Så ikke legg så mye i det du. Ikke alle har det samme romantiske synet på det å gifte seg.

Er absolutt ikke i bryllupsrus, det var bare noe som kom opp. Dette året er det mange forandringer; vi skal gifte oss, jeg blir ferdig utdannet til våren, samboeren min har fått seg ny jobb, jeg skal etter hvert få meg jobb og vi skal flytte. Var egentlig dette vi snakket om, og da kom økonomi opp. Tro meg, vi løper ikke rundt og forteller alle om planene for bryllupet eller prøver å få de engasjerte i det. Men de som spør får svar :)

Trengte bare å høre av noen andre at dette ikke betyr noe. Man blir jo littegranne usikker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...