Orchideae Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 Jeg startet å studere i fjord, og sluttet etter noen måneder, så har rundt 40 000 i studielån. Nå skal jeg starte som lærling på mandag. Kan jeg få betalingsutsettelse til jeg er ferdig med lærlingtiden? Jeg er jo under utdannelse i den videregående skolen.. Jeg har jo ikke råd til å betale over 3000 kroner 4 ganger i året når jeg første halvår kun tjener 30 % av fagarbeiderlønn.. Og hvordan er det med borteboerstipend? Jeg bor for meg selv med samboer. Dette er ti minutter med bil unna lærlingplassen, skulle jeg bodd hjemme hos foreldene mine hadde jeg brukt 30 minutter med bil. Har ingen spesiell grunn til å skulle bo borte, men flyttet ut i fjord og har jo ikke lyst til å flytte hjem igjen..
Betty2 Skrevet 27. juli 2011 #2 Skrevet 27. juli 2011 du kan søke om utseltelse på studielånet. gå inn på lånekassen sie hjemme sider og logg deg på der, så kan du søke elektronisk. når det gjelder borteboer stiped, er det noe du kun har rett på dersom dines foreldre eller din siste folkeregistrerte adresse er et vist antall km/reise timer unna lærlingplassen. hvor mnge km, og timer det er snakk om står på lanekassen.no, men jeg tviler på at din lærlingplass er langt nok ifra. hvos du har et spesielt grunnlag for at du ikke kan bo hjemme. så kan, fastlege/psykolog skrive brev til lånekassen, der de søker borteboer stipend for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå