Gjesten Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 Jeg søkte om studielån tidlig i sommer, da de drev og sendte ut mailer hvor de anbefalte folk å søke tidlig. Det er altså ganske lenge siden jeg søkte, men jeg har ikke mottatt noe gjeldsbrev ennå. Er ikke dette noe man skal få og signere hvert semester, eller har jeg misforstått?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #2 Skrevet 27. juli 2011 hvis ikke jeg tar feil så får du dette på skolen du har kommet inn på.
Porcelain Skrevet 27. juli 2011 #3 Skrevet 27. juli 2011 Du må betale semesteravgift og registrere deg i studentweb. 1
Lunivere Skrevet 27. juli 2011 #4 Skrevet 27. juli 2011 Du skal da ikke trenge å semesterregistrere deg bare for å få gjeldsbrev? Jeg søkte for noen dager siden, og på søknaden min står det at gjeldsbrevet vil bli sendt ut om ca. to uker.
Gjest Raindrops Skrevet 27. juli 2011 #5 Skrevet 27. juli 2011 Gjeldsbrevet skal du få uansett, har du sjekket status på Dine Sider? Eller at brevet blir sendt til riktig adresse?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #6 Skrevet 27. juli 2011 Gjeldsbrevet blir vel aldri sent ut før litt ut i august? Jeg har alltid søkt tidlig, og har alltid fått gjeldsbrevet tilsendt da.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #7 Skrevet 27. juli 2011 Det står jo på lånekassens sider at gjeldsbrevet blir tidligst sendt ut ved semesterstart. De anbefaler å søke tidlig for at du skal motta pengene på dette tidspunktet. Er du sen kan du risikere å måtte vente enda lenger. 1
She_Leiva Skrevet 27. juli 2011 #10 Skrevet 27. juli 2011 Du går på kontoret på den skolen du har søkt, der må du vise ID og de utleverer brevet til deg. Det kommer opp noen lister der du kan se om ditt brev har ankommet eller ikke, slik at de slipper unødig masing. Kommer ikke før skolestart.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #11 Skrevet 27. juli 2011 Du går på kontoret på den skolen du har søkt, der må du vise ID og de utleverer brevet til deg. Det kommer opp noen lister der du kan se om ditt brev har ankommet eller ikke, slik at de slipper unødig masing. Kommer ikke før skolestart. Det gjelder KUN videregående opplæring! Ikke høgskole eller universitet. 1
Gjest Daenerys Skrevet 27. juli 2011 #12 Skrevet 27. juli 2011 Du går på kontoret på den skolen du har søkt, der må du vise ID og de utleverer brevet til deg. Det kommer opp noen lister der du kan se om ditt brev har ankommet eller ikke, slik at de slipper unødig masing. Kommer ikke før skolestart. Regner med du snakker om videregående her? Husker det var slik da. Tror det er snakk om studielån til høyere utdanning her. Gjeldsbrevet pleier å komme i starten av august, i fjor hadde jeg vel pengene på konto en gang mellom 8.-11. tror jeg, i god tid før studiestart. Betalte semesteravgiften tidlig, og søkte når den mailen kom. Regner med brevet dukker opp i løpet av neste uke?
gormine Skrevet 29. juli 2011 #13 Skrevet 29. juli 2011 (endret) Jeg mottok mitt gjeldsbrev i går på altinn.no På min side hos lånekassen under utbetaling står det at pengene tidligs vil bli utbetalt 5. August. Endret 29. juli 2011 av gormine
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #14 Skrevet 29. juli 2011 Jeg fikk mail om at gjeldsbrevet var sendt til min adresse nå, og at jeg vil få pengene tidligst 5.august
Stellia Skrevet 31. juli 2011 #15 Skrevet 31. juli 2011 Jeg fikk mail om at gjeldsbrevet var sendt til min adresse nå, og at jeg vil få pengene tidligst 5.august Er du sikker på at det er sendt? Jeg har fått opp samme melding, men det står noe lignende: "Selv om gjeldsbrevet har blitt produsert, betyr det IKKE at det har blitt sendt ut. Det vil bli gjort i løpet av to uker."
Lunivere Skrevet 31. juli 2011 #16 Skrevet 31. juli 2011 Er du sikker på at det er sendt? Jeg har fått opp samme melding, men det står noe lignende: "Selv om gjeldsbrevet har blitt produsert, betyr det IKKE at det har blitt sendt ut. Det vil bli gjort i løpet av to uker." Det er nok sendt, jeg har fått akkurat samme mail. Det har stått lenge på søknaden min at gjeldsbrevet ikke sendes før i løpet av to uker, og mailen fikk jeg for ca. to dager siden. Er jo i begynnelsen av August nå.
Gjest Daenerys Skrevet 31. juli 2011 #17 Skrevet 31. juli 2011 Både jeg og samboeren har mottatt gjeldsbrevet nå, vet ikke når (ferie), men det må ha vært senest i går, lørdag.
Gjest nupp Skrevet 1. august 2011 #19 Skrevet 1. august 2011 på min står det "gjeldsbrevet blir sendt eller blir sendt iløpet av 1 til 2 uker".. det blir sendt til sonans da.. og må hente det der. vil ha penger NÅ men misstenker at jeg må vente til skolestart, selv om det står i kontrakten min at skolen sender sms når de har mottatt gjeldsbrevet. kjipe greier
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #20 Skrevet 1. august 2011 på min står det "gjeldsbrevet blir sendt eller blir sendt iløpet av 1 til 2 uker".. det blir sendt til sonans da.. og må hente det der. vil ha penger NÅ men misstenker at jeg må vente til skolestart, selv om det står i kontrakten min at skolen sender sms når de har mottatt gjeldsbrevet. kjipe greier Herregud, vgs er jo helt irrelevant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå