Gå til innhold

Barn og dansing

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere egentlig om at barn danser? Er det galt?

Har selv ei datter på 10 som driver med dans og liker det det veldig godt og har selv holdt på med dansing nesten hele livet og elsker det.

Men nå har visst mora til ei vennine til datteren blandet seg opp i dette og mener det galt at hun danser og sier at slikt er ikke noe for barn.

Jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor. Hun gidder jo ikke å begrunne noe heller og mener at det burde eg som er voksen skjønne selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dansing ikke for barn? :klo:

Driver hun med poledancing eller stripping?

(ikke at jeg tror det altså, men det er liksom den eneste danseformen jeg ikke kan se for meg er helt barnevennlig..)

Endret av Scaramouche-
  • Liker 3
Gjest white tiger
Skrevet

Hvorfor skal det være galt? Hvis det er stripping eller poledance eller noe lignende så kan jeg skjønne at hun er imot det, men hva som er galt med at en 10-åring danser ballett, hiphop, moderne, osv skjønner ikke jeg.. Det er jo bare positivt :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, poledance og stripping er det ikke (er ikke det ulovlig for barn uansett?)

Hun danser vel egentlig det meste (og lovlige), stort sett hip hop og freestyle nå for tiden.

Gjest pysepusen
Skrevet

Ser ikke helt problemet jeg. Det viktigste er vel at de holder på med noe som de liker?

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

:skratte:

Beklager altså, men barn burde ikke drive med dansing?

Noen mennesker har et behov for å pirke og klage på alt også da.

Äsj disse barna driver med tv-spill og henger på byen....men når de danser eller driver med andre SUNNE aktiviteter, så skal noen klage på det også?

Hva skjer med verden?

• Liker 1
Gjest lærer
Skrevet

Så lenge det er vanlig dans, forstår jeg det heller ikke. Kanskje hun kommer fra et veldig konservativt kristent miljø? Der vet jeg at det er enkelte som anseer dansing som synd. (Slettes ikke alle- men noen. Spesielt i eldre generasjoner).

Dersom det er konkuransedans så kan jeg forstå mer at hun er skeptisk. Dersom det legger stort beslag på datteren din sin fritid, slik at hun ikke har tid til å være barn - leke med andre, bare ha tid til å slappa av og kjede seg.Ser også at en del av de kostymene og sminken som brukes kanskje ikke alltid ( obs: her er det også store forskjeller)er "barnevennlige" og kanskje unødig "seksualiserer" barnet i en tidlig alder. Dette kan jo også gjelde noen av dansene. Danser der småbarn vrikker seg i små topper eller rister rumpene i bokster med tekst som "hot" og "jucy" stiller jeg også spørsmålstegn ved. Selv om dette nok er helt uskyldig ment for mange så tror jeg det er viktig at vi som foreldre setter noen grenser. Ellers.... dans i vei. Det er sunt både for kropp og sjel. Flott at datteren din har funnet en form for fysisk aktivitet som hun trives med.

• Liker 1
Skrevet

Kan virkelig ikke se problemet med att barn danser. Det er da bare flott.

Har selv en datter på 10 år som danser, og er da bare posetivt det. Og nå skal lillebroren hennes på 4 år starte med hip hop fra høsten.

Skrevet

Da jeg var liten var det veldig stas med "ungdomsdiskotek", for barn mellom 8 og 12. Husker at en jente i klassen vår, som kom fra en superkristen familie, ikke fikk lov å gå dit. Der var det nemlig dansing, og da kunne man bli gravid :fnise:

Men altså, dans er selvfølgelig (med unntak av det som allerede er nevnt her) barnevennlig!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At barn danser høres veldig morsomt og uskyldig ut men om de blir veldig inspirerte av det de ser i en del sleske musikkvideoer, da er det noe helt annet. Dans og dans er mye mere enn to forskjellige ting i 2011.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hva som skal være galt med dans, men det kan jo være hun tror det er en helt annen type dans enn hva det egentlig er. I så fall kan jeg faktisk forstå henne.

Skrevet

Jeg har danset siden jeg var fire og jeg tror dansing er bra for barn, men jeg begynte med ballett og innenfor et ganske hardt ballett-miljø ble det mye press fra lærer, noe som gjorde at det var en del i klassen som fikk mye problemer med mat.

Dog jeg har ikke hatt vond erfraring fra de andre litt mer løsslupne dansegruppene :) Det har bare vært fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...