AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 Jeg lurte på hvor jeg får skaffet meg studenthybel med EGET kjøkken? Jeg ønsker ikke å dele, da jeg har lest og fått erfare hvor grisete og ekle andre mennesker kan være med andres mat. Jeg ønsker også å være mest mulig alene, da jeg har soial angst. Orker ikke stå og snakke ukjente mennesker mens jeg lager mat. På SiO sine hjemmesider har de en oversikt over alle boligene sine, men det er ikke lett å finne ut hvor man får eget kjøkken på en enkel måte, så derfor lurer jeg. Eget bad er ikke så viktig, men det er det som er vanlig, ikke eget kjøkken. (Hvorfor er det sånn egentlig? Er det jeg som er rar som synes det er bedre med eget kjøkken fremfor eget bad?)
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #2 Skrevet 27. juli 2011 Vil omtrent være umulig å få tak i nå mot semesterstart. Du bør faktisk ta til takke med hva som helst, for mange studenter vil måtte bo på sovesal de første ukene/månedene til de har fått seg et sted å bo. Å bygge kjøkken og bad er dyrt, derfor bygger samskipnadene kollektiv hvor man deler minst kjøkken, som regel også bad med andre. Samskipnaden skal nemlig tilby rimelige boliger slik at man har mulighet til å begynne å studere selv om man kommer langveis fra uten å måtte jobbe skjorta av seg for å få endene til å møtes. Samskipnadene har også de siste årene begynt å bygge ett-romsleiligheter for luksusstudentene. Men de er dyre.
Vofsitofsi Skrevet 27. juli 2011 #3 Skrevet 27. juli 2011 På Bjølsen kan du få eget kjøkken og bad. Tror også Tullinløkka tilbyr dette. Men du er nok muligens for sent ute om du ikke har begynt å se etter hybel før nå. 1
Kristin.K Skrevet 27. juli 2011 #4 Skrevet 27. juli 2011 En mulighet er jo å lete i privatmarkedet, det er mange som leier ut hybler i eget hus med både eget kjøkken og bad. Samtidig, kanskje det er bra for deg å utfordre den sosiale angsten og flytte i kollektiv med delt kjøkken.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #5 Skrevet 27. juli 2011 Dersom du greier å finne en bolig i Oslo med eget bad og kjøkken til under 7500 kr i måneden i løpet av det neste halværet bør du skyndte deg å levere inn en lottokupong med det samme!
Lunivere Skrevet 27. juli 2011 #6 Skrevet 27. juli 2011 Du har ikke en sjans til å få studenthybel med eget kjøkken OG bad om du søker så seint. Du er altfor sent ute. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå