Gå til innhold

Toåring klatret ut av sprinkelsengen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har toåringen min knekt koden, og klatret ut av sprinkelsengen sin når jeg hadde lagt han for luren sin. Han har ikke noe språk enda, og later ikke til å forstå ting vi prøver å forklare (helt lik sin far på den alderen, så jeg er ikke bekymret for helsen hans på noe vis)

Skal vi fortsette å ha han i sprinkel sengen med alle fire vegger oppe, eller ta av den ene veggen (Ikea seng) og putte på sengehesten? Han trives veldig godt i sengen sin, er sjelden gråt eller hyl å høre når han er lagt, men han leker og turner og herjer en god stund (noen ganger opp til to timer) før han sovner.

Jeg er jo veldig redd for at han kan skade seg hvis han fortsetter å klatre ut av sprinkelsengen, men er jo også bekymret for at han kommer til å være alt for opptatt med å leke til å sovne i sengen.

Noen som har tips? Ha madrass på gulvet og bare la han klatre, eller ta av kanten og håpe på det beste? Han har aldri vært intresert i nattafortelling eller nattasang ved legging. Og han er alltid trøtt når vi legger han, men han syntes det er så moro i sengen sin at han kvikner til hver gang.

Videoannonse
Annonse
Gjest Emo Fisk
Skrevet

Min har også løst koden, og klatrer som gal. Vi har derfor kjøpt vanlig barneseng, som brukes som natten. Legging har gått over all forventning. Ho står ikke opp igjen på kveldstid. Grindsenga står fortsatt på rommet, og brukes til soving på dagtid. Da sitter en av oss oppe med ho til ho er sovnet, noe som begrenser utklatringen.

På morgenen står ho uforskammet tidlig opp fra vanlig barneseng. Da legger vi ho litt til å grindsengen, noe ho aksepterer. Ho er ikke så klatrete når ho er trøtt ;)

Gjest Annaires
Skrevet

Frøkna her løste koden i fjor sommer (1år og 4mnd), men etter et par ganger gadd hun ikke mer... Og får ny seng når vi flytter om to uker...

Skrevet

Vi byttet til stor seng da hun begynte å klatre ut, for vi var redde for at hun skulle skade seg.

Skrevet

Vi tok av den ene sida da jenta vår begynte å klatre ut. Det fungerte fint både for henne og for meg som endelig fikk til å sitte på sengekanten for å lese for henne :-)

Skrevet

Mine ungar fekk større seng då dei var rundt 20 mnd.

Skrevet

Sett fram en krakk så han kan klatre inn og ut som han vil uten å skade seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...