Gå til innhold

Nytt velduftende tøyvaskemiddel i handelen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

http://www.lilleborg.no/eway/default.aspx?pid=232&trg=Column1_6570&MainPage_6464=6570:0:&Column1_6570=3004:29587::0:6572:1:::0:0

Det heter SURF og har tilsatt godduft til den store gullmedaljen:

”Tropiske blomster og ylang ylang” og ”Frisk sitron og mandarinblomst”.

Først i dag (etter mange gangers bruk), da jeg lette etter denne linken på nett, gikk det opp for meg at det flytende som var i flaske, ikke er et skyllemiddel, men et flytende vaskemiddel. Ikke rart at mitt tøy den siste tiden har STINKET rent og velduftende i mils omkrets. Jeg har tilsatt vaskemiddel etter all nøye skylling... :skratte:

Men jeg er veldig fornøyd med pulveret alikevel og kommer til å bruke dette innimellom OMO`en min. :fnise:

Lurer på om det ikke er meningen at man skal bruke skyllemiddel etter dette pulveret?

Endret av Margareth
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så mange som har vært innom her og ingen vasker tøy? ;)

Gjest Varpunen
Skrevet

Hvor mye lukter det når du kun bruker det som vaskemiddel? Er det sånn at man ikke trenger å tenke på å bruke parfyme på noen dager? (i såfall lukter det kanskje litt for mye for meg)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eeelsker god lukt på sengetøyet :D

lurer på en ting, kan man bruke så mye man bare vil?

Skrevet

Hvor mye lukter det når du kun bruker det som vaskemiddel? Er det sånn at man ikke trenger å tenke på å bruke parfyme på noen dager? (i såfall lukter det kanskje litt for mye for meg)

Har testet det nå. Det dufter rent og godt på en god måte. Ikke for mye. Bra med en ny lukt å velge, syns jeg. :)

Jeg eeelsker god lukt på sengetøyet :Dlurer på en ting, kan man bruke så mye man bare vil?

Det kan du helt sikkert, hehe, men det er normalt anbefalt pulvermengde der også, slik som på de andre merkene. Bruker en for mye pulver blir det for mye skum av det og en får heller ikke skylt det ut ordentlig. Jeg har testet akkurat det. :legrine:
Skrevet

Vi har prøvd det gule, i pulverform. Jeg elsker lukta, men jeg tror ikke vi skal bruke parfymerte vaskemidler pga. eksemhud hos lillejenta. Dessverre, for moren er en sucker for vaskepulverlukt. :fnise:

Skrevet

Whaaat! Tuller du med meg, kjøpte dette en gang og syns det luktet godt. Men at det ble litt i overkant, ikke så rart for jeg brukte også "skyllemiddelet" i samme serien så dermed gikk jeg fort tilbake til omo.

Men pokker, ikke rart det stinker av blomster hvis jeg har brukt vaskepulver etterfulgt av flytende vaskemiddel i skyllevannet :fnise:

• Liker 1
Gjest Sil3nt
Skrevet

Syns ikke det luktet noe særlig av klærna når de var ferdig vasket, jeg. Det lukter jo himmelsk når det er i eska, men etter vask...njæææh....

• Liker 1
Skrevet

Hvilken type lukter best da? :) Og lukter den sånn vaskepulverlukt eller lukter den syntetisk lipgloss? :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Whaaat! Tuller du med meg, kjøpte dette en gang og syns det luktet godt. Men at det ble litt i overkant, ikke så rart for jeg brukte også "skyllemiddelet" i samme serien så dermed gikk jeg fort tilbake til omo.

Men pokker, ikke rart det stinker av blomster hvis jeg har brukt vaskepulver etterfulgt av flytende vaskemiddel i skyllevannet :fnise:

Aaah, det kan forklare noe jeg har undret meg over! Jeg mistenker min mor for å ha gjort akkurat det samme. For noen uker siden vasket hun et sengesett jeg hadde hatt lagret hos henne, og tøyet stinket "skyllemiddel" i to uker etterpå - helt til det var på tide å skifte sengetøy igjen.

He he, nå må jeg hjem til min mor og sjekke vaskerommet hennes. Hun fortalte nemlig at hun hadde kjøpt et nytt merke som hun ikke var særlig fornøyd med fordi det luktet så sterkt :fnise:

Skrevet (endret)

Syns ikke det luktet noe særlig av klærna når de var ferdig vasket, jeg. Det lukter jo himmelsk når det er i eska, men etter vask...njæææh....

Da er det bare å bruke vårt nyoppdagede "skyllemiddel", så stinker det utrolig godt i forferdelig lang tid, hehe...

Hvilken type lukter best da?

Likte begge to jeg. Luktet godt. :jepp:

Aaah, det kan forklare noe jeg har undret meg over! Jeg mistenker min mor for å ha gjort akkurat det samme. For noen uker siden vasket hun et sengesett jeg hadde hatt lagret hos henne, og tøyet stinket "skyllemiddel" i to uker etterpå - helt til det var på tide å skifte sengetøy igjen.He he, nå må jeg hjem til min mor og sjekke vaskerommet hennes. Hun fortalte nemlig at hun hadde kjøpt et nytt merke som hun ikke var særlig fornøyd med fordi det luktet så sterkt :fnise:

Da kan jeg fortelle at jeg har kontaktet produsenten og lagt frem problemstillingen. Om flere faktisk tror feil i denne saken, er det et behov for at de lager skyllemiddel i samme duften. Damen jeg snakket med hos produsenten sa at hun anbefalte Blenda sensitiv (som er parfymefri) for å kunne skylle tøyet i tøymykner, men ikke miste duften av det nye pulveret.

Men det skulle da si seg selv at om en lager en ny vaskepulverduft, så skulle det ha fulgt med et skyllemiddel i samme stilen. Ellers blir det jo fullstendig duftkrasj som resultat. Skriv inn til lilleborg dere også og KLAG - forbrukerene (altså oss!) har nemlig alltid rett! :nigo:

http://lilleborg.no/eway/default.aspx?pid=232&trg=MainPage_6464&MainPage_6464=6844:0:4,3185:1:0:0:::0:0

Endret av Margareth
Skrevet

Kjøpte den flytende rosa varianten nylig, men syntes ikke den luktet SÅ godt. Helt greit, verken mer eller mindre ... Litt skuffet. Hadde forventet mer.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har brukt det siden i våres en gang. Er på tredje kartongen nå.

Den gule sitrus varianten liker jeg aller best. Rent blir det også..

Skrevet

Så mange som har vært innom her og ingen vasker tøy? ;)

Joda, men man bruker Blenda sensitive - uten parfyme :ler:.

Gjest nicola
Skrevet

Vil heller anbefale durance - Lavendel. Blir litt kunstig med slik sukkerspinn lukt spør du meg. Durance er herlig naturlig, dufter rent og lavendel, har en nydelig nostalgisk innpakkning (for de som er interessert i interiør) og dreper midd! :)

Skrevet

Vil heller anbefale durance - Lavendel. Blir litt kunstig med slik sukkerspinn lukt spør du meg. Durance er herlig naturlig, dufter rent og lavendel, har en nydelig nostalgisk innpakkning (for de som er interessert i interiør) og dreper midd! :)

Måtte nesten bare signere den :ler: . Jeg er også fan av Durance, men bruker det bare på sengetøy og til dels håndklær. Eneste vaske- (og skylle)middel jeg orker lukten av. Klær vil jeg helst ha luktfrie.

Gjest Varpunen
Skrevet

Selges Durance i alle dagligvarebutikker? kan ikke huske å ha lagt merke til det.

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg liker den gule surf. Den er desverre ikke å få flytende.

En ting til: HAR Omo tøymykner gått ut av produksjonen? Jeg ser ikke den flasken noe steds hen mer.

Gjest nicola
Skrevet (endret)

Selges Durance i alle dagligvarebutikker? kan ikke huske å ha lagt merke til det.

Nei - Det er et litt mer "eksklusivt" vaskemiddel (+ oppvask, såpe, gulvvask etc) som selges i interiørbutikker og i noen tekstilbutikker. Kan handles på nett også.

Her f.eks :DURANCE <3

Endret av nicola
Gjest nicola
Skrevet

Det er importert fra Frankrike (provance) og alt på etikettene står på fransk.

Romantisk synes jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...