Gjest care Skrevet 21. november 2003 #21 Del Skrevet 21. november 2003 Så lenge ET menneske har det vil det jo sirkulere... Så glup du er a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva i.i. Skrevet 21. november 2003 #22 Del Skrevet 21. november 2003 Ja, Arketyp Men før det igjen lissom... ( høres ut som en fjortis nå, men vanskelig å ordlegge seg... ) Sånn før mennesker får det, hvor kommer de fra ? - Duverden å mye rart jeg lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 21. november 2003 #23 Del Skrevet 21. november 2003 Kanskje dere burde lese "Artenes opprinnelse" av Charls Darwin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #24 Del Skrevet 21. november 2003 JEG HAR HATT SKABB SÅ!! JEG HAR HATT SKABB SÅ!! Thihi... Ikke lenge siden heller. Ingen fare.. Men det klødde.Kjæresten min var hos legen og fikk "diagnosen".. Flere som var smittet. Kjøpte en krem på apoteket (som også er mot flatlus!! :o ) og smurte over hele kroppen. så var det over. klødde litt til da, men det var det. Må le av hele episoden. SKABB likosm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 21. november 2003 #25 Del Skrevet 21. november 2003 Pass dere.. De skyter ofte skabb-rever.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #26 Del Skrevet 21. november 2003 Ja, følte at ALLE snakket om det men INGEN hadde hatt det.... Så jeg måtte bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym i dette innlegget. Skrevet 21. november 2003 #27 Del Skrevet 21. november 2003 JEG HAR HATT SKABB SÅ!! JEG HAR HATT SKABB SÅ!! Thihi... Ikke lenge siden heller. Ingen fare.. Men det klødde.Kjæresten min var hos legen og fikk "diagnosen".. Flere som var smittet. Kjøpte en krem på apoteket (som også er mot flatlus!! :o ) og smurte over hele kroppen. så var det over. klødde litt til da, men det var det. Må le av hele episoden. SKABB likosm... Jeg har også hatt. Og sambo. Det kødde som sagt, og ekstra mye på nattestid. Dette var i sommer, og varmen gjorde det ekstra ille. Men etter en omgang nix-krem var vi kvitt det. Det fortsatte å klø litt i et par uker, men ikke så mye. Legen sa at det faktisk er veldig vanlig, men ingen snakker om det. (helt tilfeldig at jeg er utlogget nå :oops: ) Lurer bare på hvem som smittet oss... I ettertid ler vi av episoden. Det var ubehagelig kløing mens det stod på, men ingen big deal egentlig. Ingenting å være redd for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 22. november 2003 #28 Del Skrevet 22. november 2003 Tror ikke jeg ville hatt problemer med å innrømme det hvis jeg hadde hatt det.. Sånn bare for innrømmelsens skyld. En gang var jeg spist opp av vannlopper.. så grusomt ut. Myggestikk over hele seg! :o Det kom av at jeg hadde lekt på grunt vann.. Nå er samvittigheten min fri for ting å innrømme... Tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah_Michelle Skrevet 22. november 2003 #29 Del Skrevet 22. november 2003 For noen år siden var skabb ganske "populært" der jeg kommer fra. Det var mange ungdommer som smittet hverandre, og på skolen var vi mange som var temmelig redde for å bli smittet av hverandre. Flere ble overnervøse, og gikk og testet seg hos legen, bare de hadde fått en rød prikk på kroppen. Ingen hyggelig periode! Vi fikk imidlertid vite at skabb smittes via kroppskontakt, men at man må ha fysisk kontakt i minst 10 minutter for at det kan smitte. Dessuten fikk vi også vite at skabb lett kunne overføres i solarium. Må si det var ganske få folk som tok solarium i denne perioden... hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 22. november 2003 #30 Del Skrevet 22. november 2003 Usj, nå klør jeg også... Denne tråden burde hatt advarsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 22. november 2003 #31 Del Skrevet 22. november 2003 Hunder får skabb hvis de kommer borti noe som en skabbrev har vært borti. Det er veldig smittsomt for dyr, men går ikke på mennesker. Vår hund hadde det da jeg var liten noen ganger, men det var ingen som sa at vi måtte holde oss unna hunden. Dyreskabb er forferdelig, de spiser seg innover kroppen hos dyret. Det har leenge vært skuddpremie på skabbrev. De vil oppmuntre til at smittede dyr blir avlivet, det er helt grusomt for dem å måtte dø av skabb. En hund som har fått skabb (jeg har sett en del) ser man som regel at håret på øvre låret(skinka) faller av, og de får et kjøttsår. Ubehandlet blir kjøttsåret større og større.. Det klør fryktelig. Hunden får et bad hos dyrlegen, jeg tror det svir fordi hunden får bedøvelse først. Så går den med middelet over hele seg + halsring (så de ikke skal bite og klø) til de blir bedre. Rever får ikke slik omtanke, og der jeg kommer fra var de veldig obs på å skyte rever som var smittet. Det er vel en 10 år siden det var veldig mye skabbrev rundt, nå er det bedre fordi de har vært flinke til å ta ut de smittede dyrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå