Gå til innhold

Betaling til barnevakt

Anbefalte innlegg

Gjest pysepusen
Skrevet

Min lillesøster på 15 år skal sitte barnevakt noen timer etter at poden har sovnet. Hun har med seg venninna si. Vi setter fram snacks og sånn selvfølgelig. Hvor mye hadde dere betalt dem? Hadde hun sittet alene hadde jeg nok gitt henne 200 kroner (mannen og jeg skal ut og spise middag så det er ikke så mange timer det er snakk om). Men synes kanskje 200 på hver er litt mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri gitt mine søsken eller min manns søsken noe penger for å sitte barnevakt. Men nå er jo alle de voksne.

Jeg ville nok gitt 200 kroner pluss mat og snacks. Så kan de enten dele pengene eller hva enn de føler for. De får jo betalt for å sitte å skravle og sladre og spise godteri.

Jeg ser på det slik at du har en fast "timespris" som du forholder deg til. Din søster passer barnet ditt og hun tar med seg ei venninde på besøk. Jeg syntes ikke du skal stresse med å betale venninda altså. Men sørg for at det er godt å spise og drikke for begge to.

Gjest pysepusen
Skrevet

Da jeg spurte henne om hun ville sitte barnevakt spurte jeg om hun ville ha med seg en spesifikk venninne. Selv om min lillesøster er "helten" til sønnen min så har hun aldri villet være alene med ham (hun har aldri passet andre barn heller, hun er minst ;) ). Derfor føler jeg at jeg må gi begge penger.

Og jeg hadde ikke gitt penger om hun var eldre, men når hun er 15 så stiller det seg litt annerledes føler jeg...

Skrevet

Hva med å betale de 150 hver? Og kanskje en femtilapp eller noe (aner ikke hvor mye det koster lengre) så de kan leie en film? Blir jo en del penger uansett siden situasjonen er slik som den er :)

Gjest pysepusen
Skrevet

Penger blir det! ;) 150 hver er nok en fin sum :) Leie film kan de ikke da vi må kjøre til slike steder, men hun har koden til mamma for å leie på nett ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...