Superknas Skrevet 26. juli 2011 #1 Skrevet 26. juli 2011 Har du reist alene før? Hvordan er det å ta fly og finne fram På flyplassene alene? Kom gjerne med historier :-) Flyr alene imorgen og har så flyskrekk!
Gjest navnelapp Skrevet 26. juli 2011 #2 Skrevet 26. juli 2011 Eh, ja, sidan eg var tolv. Det går som regel heilt fint. Eg tenker kvar gong at eg skal døy, og så når eg landar så kjem eg på at eg har gløymt å tenke på at eg kjem til å døy ein eller annan gong i løpet av turen. Ta med lesestoff, kom i god tid og følg med på tavler og annan type informasjon. Så lenge du er på plass ved gaten i god tid og har med det du skal ha med så er dette uproblematisk.
antibac Skrevet 26. juli 2011 #3 Skrevet 26. juli 2011 Ja, har reist alene mange ganger siden jeg var rundt 11-12. Har hatt en periode med flyskrekk, fløy alene da. Nevn for flyvertinnene/flyverten at du er redd. Det hjelper! Enkelt å finne fram på de fleste flyplasser, har aldri hatt noe problem med det.
MissStiles Skrevet 27. juli 2011 #4 Skrevet 27. juli 2011 Jeg har flydd alene flere ganger. Både som barn & voksen. Bare ta med masse lesestoff & musikk, så kommer nok tiden til å gå fort på flyet og flyplassen.
Lumos Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 Jeg reiser som oftest alene, det går veldig fint. Første gangen er det litt småskummelt, men så fort du finner ut at det ikke er noe stress å finne fram (du kan jo alltids spør deg for) så går det veldig greit Ta med noe kjekt å lese i, musikk eller andre underholdningsdingser. Hvis det er skyfritt, sett deg ved vinduet å se ut nå og da, utrolig mye fint å se så lenge man ikke flyr over vann da
The Kitten Skrevet 1. august 2011 #6 Skrevet 1. august 2011 Ja, jeg har reist alene. Ikke noe problem å finne frem på flyplasser. Du kan gjøre som en venninne av meg: Gå rett til gaten, for å sjekke at den er der hvor de har sagt at den skal være.
Gjest nupp Skrevet 1. august 2011 #7 Skrevet 1. august 2011 jeg har reist alene på fly fram og tilbake til cuba. tar vel totalt 12 timer. er fryktelig kjedelig, men på vei ned kom jeg i snakk med et reisefølge. de var ganske morsomme. gamle mennesker som drakk litt. hun dama som var med dem var veldig morsom. traff på dem i selve cuba også hehe har flyskrekk selv, men det gikk bra. turen tilbake til norge var et helvete. jeg fikk diarè på flyet, hadde tatt sovemedisiner og det var turbolens. var sinnsykt kvalm, hadde veldig vondt i kroppen osv. verste turen jeg har vært på. skal si jeg var lettet da vi landet. hvis det er nattfly, så anbefaler jeg på det sterkeste å oppgradere seg i klasse. fordi det er trangt og jævlig og man kan ikke bevege seg. rart jeg ikke fikk blodprop. andre gangen jeg reiste dit, satt jeg på 1 klasse, så det var utrolig deilig. er verdt pengene. jeg fant fort fram på flyplassen. måtte skifte fly i amsterdam. jeg har også reist alene på flyet til praha. men det er bare 2 timer eller noe, så det var ikke noe problem
UnderCover Skrevet 1. august 2011 #8 Skrevet 1. august 2011 (endret) Jeg har flydd alene siden jeg var ca 6år. Nå er jeg 28, og har flydd stort sett alene hele tiden. Det kommer nok til å gå kjempebra, er det noe du lurer på så er det bare å spørre noen som jobber der Edit: Og lesestoff er en selvfølge for meg å ta med. Jeg blir så ufattelig trøtt av flyduren, så det har hendt at jeg har sovnet på personen ved siden av Så kaffe er ikke å forakte. Med mindre du skal fly over så lang avstand at du vil ta deg en lur Endret 1. august 2011 av UnderCover
Gjest nupp Skrevet 1. august 2011 #9 Skrevet 1. august 2011 det er ikke lov for barn under 16 å reise uten voksene det var vel å ta i ganske hardt vel?
UnderCover Skrevet 1. august 2011 #10 Skrevet 1. august 2011 det er ikke lov for barn under 16 å reise uten voksene det var vel å ta i ganske hardt vel? Visst er det lov Hvertfall på den tiden jeg reiste så ung. Fikk et sånt "reiser alene"-skilt rundt halsen og en eske med løvemat
reiseglad Skrevet 1. august 2011 #11 Skrevet 1. august 2011 Det er lov å reise alene fra du er fem år, iallefall med SAS og Widerøe innenlands. Har et barn som har pendlet med fly alene fra den alderen (ikke annenhver helg, men i ferier, jul, påske osv). Hun har hatt noen rare opplevelser innimellom, bla har flyet måtte fly over destinasjonen og landet på annen flyplass, og de har måttet returnere pga uvær og landingsvansker i vinterstormer. Men flyselskapene har alltid ordnet opp, og fått jenta vår trygt levert på døra :-) 1
missLynch Skrevet 2. august 2011 #12 Skrevet 2. august 2011 Synes det er helt greit å fly alene, har reist halve jorda rundt alene flere ganger. Eneste aberet er at du ikke har noen til å passe på håndbagasjen og slikt noe når man skal på do, løpe innom en butikk etc. Du må drasse på alt hele tiden. :gjeiper: 1
ViC* Skrevet 2. august 2011 #13 Skrevet 2. august 2011 Ja, har reist alene et par ganger. En gang til Vest-Afrika og en gang til India. Jeg har ganske stor flyskrekk selv, så det var en utfordring, det skal være sikkert :gjeiper: Men det gikk kjempebra, og på flyet ned til Vest-Afrika satt jeg ved siden av en kjempegammel og kjempesøt afrikansk dame som holdt meg i hånda under take-off og landing Ankomst i hovedsaden var derimot ganske heavy, midt på natten i svarteste Afrika og jeg hadde ingen anelse om penger til taxi, taxiselskaper, hotell +++. Men det ordna seg nå greit det og, heldigvis. Den første natten og dagen der var meeeget ensom. Hehe. Litt kaos ble det også da jeg landa i India, og utenfor utgangen stod det hundrevis av menn med skilter og altmuligrart og ropte 'taxi, taxi', men jeg stålsatte meg og bana meg vei gjennom :gjeiper: Det er spennende å reise alene, i alle fall synes jeg det. Særlig når en mestrer og takler ting bedre enn du hadde forutsett - da føler jeg meg liksom ikke så tafatt likevel
la marionnette Skrevet 4. august 2011 #14 Skrevet 4. august 2011 Det er som regel skumlere å tenke på flyreisen i forkant enn hva det faktisk er. Litt avhengig av om du er redd for det å fly (flyskrekk), eller som jeg var - redd for å ikke finne fram, vite hvor du skal gå etc. Jeg løste det alltid ved å møte opp i veldig god tid, og heller sitte og vente litt ekstra på at flyet skal gå. Pass også på at du har god tid ved eventuelle mellomlandinger, sånn at du ikke blir stressa om det er lange avstander. Ofte må du bytte terminal, og da kan det være et stykke å gå. Etter å ha gjort det noen ganger føler du deg mye tryggere! Det er som regel god skilting og merking, og det er vanligvis alltid ansatte å spør. Lykke til!
Gjest Heloise Skrevet 4. august 2011 #15 Skrevet 4. august 2011 Jeg har flydd en god del alene. Første gang til Brüssel hvis jeg måte vente 6 timer på neste fly, som gikk til East Midlands (UK). Gikk kjempefint det! Skummelt ja, jeg hadde ikke peiling på hvordan flyplassene der var, men det gikk greit. Trodde jeg skulle gå meg vill fra jeg landet i Brüssel til jeg fant terminalen jeg skulle ta det andre flyet fra. Ingen folk noen steder og alt lyset var av i korridorene Og mange ganger fra Oslo - East Midland, Oslo - Manchester, Oslo - London, Oslo - København, Oslo - Århus, og tilbake selvsagt.
DysterPytten Skrevet 4. august 2011 #16 Skrevet 4. august 2011 Jeg har flydd alene før og har helt utrolig flyskrekk (siste gang ble jeg så skremt at jeg har lova meg sjøl å ikke reise alene mer...). For min del, møt opp i latterlig god tid. Jeg skulle ta flyet 0750 en gang, innenfor landet. Møtte opp på flyplassen halv seks, bare for å kunne ta den tida jeg trengte til å finne fram. Er som regel ikke vanskelig da det er merket veldig godt hvor alt er, og der er alltid noen du kan spørre.
otilie Skrevet 5. august 2011 #17 Skrevet 5. august 2011 Tok fly for første gang alene da jeg var 19 var det vel. Til Belgia, fra Gardermoen. Var ikke vanskelig å finne frem i det hele tatt. Flyplassen i Belgia var jæææævli svær, og jeg trodde jeg ikke skulle finne veien til bagasjen, så jeg spurte hu jeg satt vedsidenav på flyet om jeg kunne følge etter hu Men så viste det seg at det var ganske enkelt likevel. Skiltene viser ganske korrekt hvor man skal. Det er vel sånn på de fleste flyplasser! På Gardermoen spurte jeg bare ei som jobba der om hvordan man skulle feste den bagajelappen på sekken min, og det fikk jeg hjelp til! Ellers fant jeg fram der og! Veldig enkelt og greit å reise med fly^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå