Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

Nei vel, så gikk ikke 1. forsøk på å få ut Brum :ler:

(for det trodde jeg jo virkelig ville skje :tunge1: )

Men jevnlige doser med prostaglandiner skal inn. Jeg skal virkelig gjøre det jeg kan for å påvirke en evt tidligere fødsel :Hehe:

Denne eplecider eddiken vet jeg imidlertid ikke hvor mye jeg klarer å konsumere av :kvalm:

Jordmorkontroll i dag.

BT stiger. Men undertrykket bruker å være litt høyere hos henne enn hos legen. Det varierte fra 89-91 (legen har tidligere sagt at han blir bekymret om det legger seg mellom 90-95). Men vi ser det ann til neste kontroll hos han om ei uke.

Jordmor synes oppriktig synd på meg pga bekkenløsningen. Hun bekreftet også det jeg trodde, at det er føden som avgjør om det evt blir satt igang en fødsel. Legen min kan anmode om det, men han kan ikke bestemme det (ang mitt ønske om å slippe overtid)

Ellers er Lillepia blitt syk. En langvarig forkjølelse er nå blitt værre med feber :( Får håpe det blir kortvarig. Jeg vil jo helst ha henne frisk til jeg skal føde, snart :wink:

La Traviata: Kjempekoselig å få hilsen av deg! :klem2:

Pia: Tror jeg står over denne husvasken jeg. Det er rett og slett for vondt å holde på med slikt :wink:

Vi får bare være tålmodige, prøve å sove og telle dager :klem:

Linemor: Koselig at du stikker innom! :klem2:

Prøver og ikke bekymre meg for vekta da :-? Men det blir spennende hos legen om 1 uke.

Moonchild: Takk for hilsen! :klem:

Alle spør meg om jeg holder på å gå på veggen av kjedsomhet om dagen. Men jeg synes fortsatt tiden flyr av sted, heldigvis. Jeg har så mange avtaler, + min lille nesten daglige formiddagslur. Det er mest pga bekkenproblemene og Brums størrelse at jeg ønsker fortgang i dette nå :wink:

36+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 times henstand er i overkant av hva jeg orker... Vårt prostaglandingforsøk fikk nøye seg med 20 minutter henstand. :ler:

Håper deres forsøk har en effekt snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboka mi :klem: '

vi får bare smøre oss med tålmodighet denne siste tiden håper vi begge får en tidligere fødsel nå har vi vært flinke har vi ikke??

Håper du har det bra at ikke bekkenet sliter deg helt ut som dagen :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg tror det er helt natulig å være utålmodig på slutten uansett hvor i fin form en er... :wink:

Men det er nok fattig trøst - been there done that!

Tusen takk for hilsen inne hos meg.

Ser at det kan gå vinter og vår mellom hver gang jeg

er på besøk i andres dagbøker til tider. :oops:

Men da er det godt at du stikker innom og minner meg på det... :Nikke:

Men nå er det en spennede innspurt hvor du nok får

mange som er nysgjerrige- inkludert denne jenten...:klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får kanskje håpe at BT stiger enda litt, for da kan det jo hende de hjelper deg litt igang. men jeg fikk en følelse av at de helst ikke vil sette igang, men jeg håer virkelig ventetiden din snart er over nå. jeg husker hvor lei jeg var på slutten.

får håper lillepia blir friskt raskt ja. kan bli ekstra slitsomt med sykt barn når man kommer hjem med ett lite nurk i tillegg.

kan jo hende legene på føden tar hensyn til bekkenet ditt også da, med tanke på det og sette deg i gang hvis det går over termin. lykke til oss legen om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å se hvordan det går med murmeljenta!!

Det nærmer seg dag for dag..håper lillepia snart blir frisk..for nå skal nemlig mamma'n hennes føde snart! :tommelsmil:

Jeg tror fortsatt at du føder før termin da...men det er jo meg..!!

God :klem2: oversendes iallefall!

Ps...har du fått fint vinterferievær??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm...nå i denne modningstid; Prosjekt Fødsel, må du passe på så du ikke glemmer å skrive at du faktisk fortsatt er hjemme... :wink:

Eller er du ikke hjemme? Er det noen som sladrer for deg, eller må vi evt pent vente til du er hjemme igjen hvis noe skulle skje?

Hmm...håper det ikke er bekkenet som plager deg så mye at du må ligge flat hele døgnet!

Eller har du konstant sex, og ligger dermed konstant flat, siden du ble rådet til å ligge 1 time etter hver runde...? :Hehe:

:sjenert:

Krysser fingrene for at du har det bra, uansett hvor du er eller hva du driver med...

Håper du får en fin og rolig helg, hvor Lillepia blir frisk og du blir mer moden :Hehe:

Masse klemmer fra Lillen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker til termin!

Jeg bare må få det ut :roll: :

Vondt i symfysen, vondt i skrittet, vondt i halebeinet, vondt i hoftene, vondt i hele rumpa, vondt i korsryggen, vondt lengere opp i ryggen. Vondt i hodet (småforkjøla i 3 uker). Det blir bare værre :(

Jeg vil ikke, vil ikke, vil ikke være gravid mer :sur:

Jeg vil føde nå!!! Vær så snill, søte lille Brum, kom ut og hils på mammaen din snart!

Jeg overlever sikkert mine 3 siste uker jeg... må jo pent det. Mannens prostaglandiner har ikke vært til stor hjelp så langt. Brum trives alt for godt der inne :wink: (og dessuten er det jo ikke normalt å komme ut 3 uker før termin, jeg vet jo det)

I går var jeg på besøk hos x-nabo som fikk sin prinsesse for 1 uke siden. Det hjalp ikke å snuse på henne heller :-? , men hun var veldig nydelig da :)

Lillepia er heldigvis frisk igjen etter 2 dager hjemme fra barnehagen. Disse dagene har hun lagt seg til vane å våkne kl. 06.30, så jeg gleder meg til helga :roll: Hele forrige uke måtte jeg vekke henne kl 07.45 for å rekke barnehagen. Men nå begynner det jo også å bli mye lysere ute om morgenen. Det hjelper vel på det også.

Veronal: Prostaglandiner er oppskrytt :tunge1::ler:

Pia: Det var denne tålmodigheten min da... :sjenert:

Men vi har vel ikke noe valg :klem:

Mayamor: Takk for koselig hilsen! :klem2:

Linemor: Ja, jeg har faktisk tenkt den stygge tanken at jeg nesten håper mitt BT har steget til mandag :oops: Vil jo ikke ha preeklamsi, men jeg er nesten desperat etter fødsel nå...

Når det gjelder bekkenet, så lukker jo legen ørene hver gang jeg nevner det :roll: For jeg har jo så fine blodprøver :tunge1: Men jeg har tenkt å syte veldig når jeg kommer dit på mandag :wink:

Madden: Godt å høre at du tror på fødsel før termin :klem:

Været er rimelig varierende her. Alt fra sol og iskaldt til nesten regn, og nå snø igjen :roll:

Lillen: Takk for at du får meg i godt humør! :klem2:

Har ikke alliert meg med noen sladrer nei, kanskje jeg skal gjøre det...

Sexen ja, utrolig hva man gjør :ler: Akkurat på det området var det mye bedre å være prøver enn høygravid :ler:

37+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sladrer gjerne jeg vennen!!! :sjenert::sjarmor: *hint-hint*

Skjønner godt at du er lei nå jeg altså...ikke noe særlig når du har så mye vondt..bare lad opp til en skikkelig utblåsning hos legen du snuppa..la ham få høre det!! :Nikke: Da tenker jeg at du får fortgang i sakene!

Håper helga di blir fin til tross for vondter og forkjølelse! Tenker masse på deg! :kyss:

Stooor varm fredags- :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Nå er det på tide at LilleBrum kommer ut og treffer mamma'n og pappa'n sin :Nikke:

Håper det ikke blir så alt for lenge til.

Ei riktig god helg til deg :)

:klem2: fra Mrs.Potter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg, Murmel.

Skjønner du er verpesyk for tia, for å si det mildt... :ler:

Vel, det høres ut som dere omtrent har prøvd alle kjerringråd som er der ute.. Håper dere slipper å vente så veldig mye lenger!

Klem fra edea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg murmel? er du fremdeles veldig gravid?

du får ha lykke til oss legen, skal krysse fingrene for gode nyheter jeg.

skjønner deg så godt nå. vet jo hvordan jeg var på slutten. da er ikke tålmodighet en dyd nei, hehe. men det går over.

jeg skal innrømme da, at når go'gutten vår har hatt kolikk har det vært øyeblikk at jeg har innsett at det var litt lettere og få gjort noe som høygravid, men jeg savner ikke den tilværelsen nå.

uannsett når lill brum kommer så er du jo i innspurtsfasen da. men hver nye dag er vel som en evighet akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Murmel.

Håper det er en liten skjønn grunn til at du ikke har skrevet noe her på noen dager.

Viss ikke får du bare fortsette med prosjekt fødsel, så setter det nok snart igang. :Nikke: Du nærmer deg to uker igjen, og da er det helt normalt å føde. Du har vært kjempeflink, og fortjener at lille brum kommer.

Tenk at du snart er ferdig!! Dette svangerskapet har gått så fort. (Iallefall for meg :tunge1: )

Stor klem fra Tiny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, hva skjer her inne da? var BT så høyt at du ikke ble sendt tomhendt hjem igjen. eller???

ikke for det, det er ikke så lett og ha masser av overskudd på slutten så kanskje du rett og slett prioiterer litt andre ting en KG om dagen, og jeg kan godt skjønne det og.

men du må si i fra når det skjer noe altså, for jeg er så spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempespennende er det fødsel på gang eller??

Trodde jeg skulle få før deg, men ser ut som de flest får før meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

... for isåfall er det et meget dårlig valgt tidspunkt å ta pause på...vi holder på å forgå av nysjerrighet nemlig!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...