sirka Skrevet 12. januar 2005 #1121 Del Skrevet 12. januar 2005 Gratulerer med 31 uker, Murmel! :klem2: Jeg gleder meg også til babyen er ute, men gruer meg litt til "prosessen"... :-( Alt er så nytt og jeg hater å ikke ha kontrollen på hva som kommer til å skje..... Meeeeeen når så mange andre klarer det skal vel vi også.. fra en forkjølet Sirka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 13. januar 2005 #1122 Del Skrevet 13. januar 2005 En latter forlenger livet, og det har jeg tenkt å hjelpe deg med nå En mann går omkring og kikker i hyllene i et supermarked. Det er tydelig at det er noe han leter etter, så en av betjeningen går bort til ham og spør hva han ser etter. - Jeg skal ha tamponger til min kone. Hun viser ham hvor han skal lete. Litt etter kommer han til kassa med en stor pose bomull og et hyssingnøste, og hun spør: - Skulle ikke du ha tamponger? - Jo, men jeg ba min kone kjøpe sigaretter for meg i går, og hun kom hjem med tobakk og sigarettpapir, for det er jo sååå mye billigere å rulle dem selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 13. januar 2005 #1123 Del Skrevet 13. januar 2005 Selvfølgelig krysser jeg for deg! Vil ikke ha noe av HELLP, vettu. Og forresten - mørketid er mørketid, i alle fall i mine øyne... Om det så er en uke, en måned eller et halvt år uten dagslys. Jeg hadde blitt dypt deprimert. (Sliter nok med de få timene vi har her i sør, jeg... ) Men så misunner jeg dere de uendelige lange sommerdagene, da. Takk for gratulasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 15. januar 2005 #1124 Del Skrevet 15. januar 2005 Endelig har jeg fått oppdatert meg her inne hos deg igjen! :-) Høres ut som du har hatt det litt slitsomt, men at du heldigvis har beholdt den positive ånden din! Jeg håper det går mot bedre tider nå. 31 uker! Jeg er nesten sikker på at jeg ender opp med å gå på overtid denne gangen. Det hadde jo bare vært så typisk, spesielt med en allerede stor baby i magen Holdt på å le meg ihjel da jeg leste dette Det er tydelig at du har født altfor tidlig sist, når du i uke 32 allerede begynner å klage over overtid *hikst* Takk for at du fikk meg til å le! Og du vet vel at jeg ler med deg, og ikke av deg... Mange gode klemmer fra Lillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 15. januar 2005 Forfatter #1125 Del Skrevet 15. januar 2005 Torsdag var jeg til legen, igjen Blodprøver, BT og urin er bare bra. Spor av protein i urin, men det gjør ingenting så lenge alt annet er bra. Urinsyre-verdiene som var jevnt stigende, har nå gått tilbake til nesten utgangspunkt! Men både jeg og legen vet veldig godt at HELLP kan komme like akutt denne gangen også. Og det vil i såfall ikke kunne bli oppdaget på verken blodprøver eller annet på forhånd. Det mest positive er jo at jeg ikke har noen tegn på vanlig svangerskapsforgiftning. Og jeg går heldigvis ikke rundt og bekymrer meg unødvendig. Etter å ha gjennomgått den vondeste bekkenuka sålangt i svangerskapet, bestemte jeg meg for å stå på krava Jeg gav legen klar beskjed om at jeg ikke klarer jobbe helt frem til permisjonen. Han gav meg sykemelding uten protester, men egentlig synes jeg godt han kunne kommet meg mer i møte der jeg kom støttende på krykkene mine Han er bare opptatt av de fantastiske blodprøvene mine han Fysioterapeuten min synes det er bra at jeg sa ifra og fikk sykemelding. Det er egentlig bare hoftene hun kan hjelpe meg med. Symfyse og korsrygg blir bare værre. Nå er jeg på jobb først hele helga, for ikke å skape for store problemer for arbeidsplassen. Men mandags morgen er det "no more job" på over ett år! Det er virkelig ikke lenge igjen nå. Og jeg ser ikke lengere så mørkt på å komme meg gjennom de siste ukene nå, på tross av bekkenproblemene. Jeg regner med at søvnen også blir noe bedre uten nattevakter. Magen vokser, Lille store-Brum prøver stadig å bryte seg ut av magen min. Jeg synes han sparker og presser på overalt Jeg klarer ikke kjenne hvilken vei han ligger. Tror han lå med hodet ned på UL 3/1 (tok ikke UL på torsdag). Forrige svangerskap begynte puppene mine å lekke rundt uke 24. Så langt har det ikke vært antydning til noe sånt. Det betyr vel ingen ting, hadde bare forventet det liksom :-? Mannen og Lillepia har dratt til svigers så jeg skal få sove godt etter nattevaktene i helga. Men det er nok siste helga jeg har lyst til å være alene hjemme før fødselen. Jeg har funnet frem alle eskene med babyklær etter Lillepia. Skal plukke ut det som kan brukes av Brum Ellers så lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre med resten, for jeg kjenner ingen som trenger jente babyklær for tida :klø: Sirka: Jeg har også litt problemer med denne kontrollen Det er litt vel spennende fremover nå. Når skjer det, hvordan osv Overleve gjør vi nok! KalloRilla: Det gjør seg med litt latter ja :klem2: Moonchild: Det er så flott at du er blitt gravid! Takk for koselige hilsner! 31+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 15. januar 2005 Forfatter #1126 Del Skrevet 15. januar 2005 Heisann Lillen! :rosasmil: Long time! Takk for koselig hilsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 15. januar 2005 #1127 Del Skrevet 15. januar 2005 Det er så typisk... Noen ganger spiller det ingen rolle hvilken form du er i, så lenge legen er fornøyd med blodprøve-svarene Jaja... Men uansett; kjempebra at alt var som det skulle på papiret da! :-) Og flott at du endelig fikk sykemelding! Det må bli deilig å komme inn i en nogen lunde fast døgnrytme. Det fører nok til bedre søvn, både for deg og de andre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 16. januar 2005 #1128 Del Skrevet 16. januar 2005 og hvordan går det med dere da? er så lenge siden jeg har vært her inne og jeg tør ikke ta meg tid til å lese no nå, for plutselig så er det skrik fra den lille så jeg legger heller igjen en hilsen jeg. hvordan går det med bekkenet og sånt. håper du klarer deg bra. jobber du enda? ikke slit deg helt ut hvis du gjør det da. gleder lillePia seg til å bli storesøster da? regner jo med at du begynner og bli ganske stor nå, siden det er nr to og greier. jeg hørte mens jeg enda var gravid at jeg kanskje kom til å savne sparkene og sånt innemellom etter at babyen hadde kommet, men jeg har ikke gjort det. for det er jo så mye bedre å ha han her. gleder meg til å se hvordan det går med deg fremover. kanksje det blir litt mer tid til å følge med etterhvert også. han sover lenger når han sover nå, og litt lenger om natta så da har jeg litt mer overskudd enn bare å ta klesvasken når jeg er våken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 17. januar 2005 Forfatter #1129 Del Skrevet 17. januar 2005 Jippi yeah! Siste nattevakt på 13 måneder! Og nå er jeg over 1 uke lengere på vei enn sist (neida Lillen, jeg skal ikke påstå at jeg er 1 uke på overtid ) Her har det vært full snøstorm siste døgn Det var igrunn bare flaks at jeg kom meg hjem etter forrige nattevakt. Brøytebilene var jo både i søndags-modus og spare-modus. Kjørte i 30 km/t på riksveien! Men jeg fikk da mann og barn velberget hjem i kveld (stakkars måtte ut å måkke snø i 2 timer etterpå). Og nå har det slått om til regn. Måtte det bli vår snart!!! Nå har jeg gjennomgått alle babyklærne etter Lillepia. Det var faktisk endel bodyer og nattdrakter Brum kan bruke. Men jeg verker ennå etter å kjøpe mer til han Bør vel vente til jeg har sett hva vi får av andre først Lillen: Takk for koselig hilsen! Jeg er sikker på at ihvertfall søvnen blir mye bedre nå! :rosasmil: Linemor: Takk for lang og hyggelig hilsen! Tiden går fort nå, og snart sitter vel jeg også med min lille baby-gutt i armene :hjerter2: Lillepia gleder seg til å bli storesøster, og hun prater ofte om alt babyen skal få låne av henne. Men jeg kjenner henne litt for godt til å tro at det ikke vil bli noe sjalusi 31+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 17. januar 2005 #1130 Del Skrevet 17. januar 2005 Hei! Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi! Håper du får en fin mandag. :D Mrs.Potter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 17. januar 2005 #1131 Del Skrevet 17. januar 2005 Okei, Murmel - du vinner! Snøstorm er definitivt verre enn regn&vind. ...men prøv en hel vinter med regn og kuling hver dag! Det er verre enn periodevis med snøstorm, så jeg tror, når jeg tenker meg om, at jeg vant likevel! og for siste nattevakt på en god stund!! Du har vært sterk som har holdt ut så lenge! Ønsker deg en god uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 17. januar 2005 #1132 Del Skrevet 17. januar 2005 så godt du ikke skal ha flere nattevakter da. det må være deilig og tenke på. håper at resten av svagerskapet går bra nå, og at bekkenet ikke blir noe værre. skal følge med litt her inne og, sånn at jeg får med meg når det store skjer. det blir spennede det. håper du slipper og gå over sånn som jeg, for det er ikke noe morro. men men disse små har det jo med å komme når det passer dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 17. januar 2005 #1133 Del Skrevet 17. januar 2005 Enig med huldra..du fortjener all honnør for å ha holdt ut så lenge..det finnes ikke enkelt..og det vet vi som har gått nattevakter "alt" om!! (jeg skal ikke påberope meg så mye..men har jo gått på nattevakt som gravid..og det er ikke enkelt nei!!) Nå håper jeg du får nyte mange uker som høygravid..i ro og fred!! Blir ikke mer snakking på jobb med oss da..men det får vi kanskje tatt igjen senere! (eller på dagtid!!!!) Ha en kjempefin mandagskveld vennen!!! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 17. januar 2005 #1134 Del Skrevet 17. januar 2005 Så deilig at du er ferdig med nattevakter. Nå håper jeg resten av svangerskapet går som en drøm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 19. januar 2005 Forfatter #1135 Del Skrevet 19. januar 2005 32 uker! I går var jeg til jordmor og hadde en lengere samtale om fødsel Og plutselig ble jeg bare kjempepysete :oops: (men det er vel for sent å trekke seg nå ). Sist ble det jo ganske akutt keisersnitt. På tross av at jeg kun fikk 30 min på meg fra info til jeg lå på operasjonsbordet (og dermed var rimelig i sjokk), så var selve keisersnittet en positiv opplevelse. Mest takket være en veldig dyktig anestesisykepleier. Men i ettertid var jeg jo skuffet over at jeg ikke fikk oppleve en ordentlig fødsel. Jeg prøver å hente frem den følelsen igjen nå når jeg i mitt stille sinn nesten ønsker meg keisersnitt igjen Jeg fikk låne en fødselsbok av jordmora, som jeg leste ut i en fei. En smule hormonell ustabil med periodevis siping under lesingen Det er ikke først og fremst smertene jeg frykter. I boka ble det hyppig nevnt fordelen med å være i bra form, ha ekstra reserver å hente fram osv. For man kommer til å bli veldig sliten! Pga bekkenløsningen har jeg aldri vært i dårligere form enn nå. Jeg blir sliten bare av å gå over stuegulvet (for ikke å snakke om trappa opp til 2. etg ). I tillegg forteller jordmora at Brum ligger med ryggen til høyre side, og at det kan føre til en lengere fødsel. Det har med roteringen babyen gjør under fødselen. De fleste kommer ut med bakhodet opp. Da er det mest ideelt å ligge med ryggen mot venstre (mindre rotasjon). Ellers er BT fortsatt fint, 117/77 Symfysemålet ligger nå i øvre normalområdet (der ble jeg ikke overrasket gitt ) Vekta har siden før Jul økt med 0,5 kg i uka. Men da jordmora så at det kun var 8,5 kg totalt, så mente hun at såpass må det være Nå er jeg ufattelig glad for at jeg ble 100% sykemeldt. Etter mine 3 nattevakter i helga, har jeg sovet minimalt de siste 2 nettene (henholdsvis 3 og 2 timer ). Jeg vet jo at det vil rette på seg nå, men jeg er så glad jeg ikke skal på flere søvnforstyrrende vakter Mrs.Potter: Hyggelig å hilse på deg også :klem2: Huldra: Ja, jeg tror egentlig også at du vant vær-duellen vår Snøstormen gikk da over (til regn og nå sludd ) Langvarig regn og kuling er absolutt ikke et ukjent fenomen her heller, men da oftest sommer/høst Linemor: Det har ikke gått helt opp for meg ennå at jeg har hatt min siste nattevakt. Kanskje fordi jeg ennå sliter med etterdønningene (nesten søvnløse netter). Men jeg vet at alt vil bli bedre nå! :-D Skrekken er å gå på overtid ja, men innerst inne så er jeg litt innstilt på det Madden: Takk, nå skal jeg prøve å nyte min graviditet så godt det lar seg gjøre Moonchild: Takk, håper det fortsatt går like fort ihvertfall :klem2: I morgen skal jeg unne meg rygg/nakke/armer og hodebunn massasje. Det håper jeg blir en god opplevelse (for billig er det ikke), og jeg gleder meg :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 19. januar 2005 #1136 Del Skrevet 19. januar 2005 Håper jeg ikke trenger mer "svartebørspergo" da... Tusen takk for velkomsthilsen inne hos meg. Det var pga din hilsen at jeg tok steget. Angrer ikke det nei... Mer aktivitet her uten at en havner på side 2 eller 3... Blir spennende å få følge deg i innspurten. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 19. januar 2005 #1137 Del Skrevet 19. januar 2005 Det hørtes deilig ut du!!! Er det hos aromaterapaut eller? Jeg leeeeengter etter en god helkroppsmassasje...bruker å få gavekort fra mannen til jul med sånne godsaker..men det er en stund siden jeg har fått nå da..så da blir det jo ikke!! Skremmende er det helt sikkert...med tanke på skrekkopplevelsen du hadde sist..nå blir det jo en helt ny opplevelse, og du får muligheten til å oppleve det du ble snytt for med Lillepia! Jeg håper at fødselen skal bli en positiv opplevelse..selv om det er både slitsomt og skremmende..! Jeg skal krysse armer og bein for at det blir en fantastisk opplevelse..og får deg til å ønske deg flere småbrummer!! (det trenger jo ikke bli sånn som jordmora sa heller da..kanskje lille brumm snur litt på seg før den store dagen?!) Stor Madden- til deg vennen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 20. januar 2005 #1138 Del Skrevet 20. januar 2005 hehe, ja det er litt rart det med fødseler. man vil liksom at det skal skje på den normale måten, men jeg tror det er mange som tenker på keisersnitt sånn helt på slutten jeg men det kommer til å gå så bra. Jørn Are lå også med ryggen sånn og jeg vet ikke om det tok lenger tid pga det men tid tok det. er ikke så lett og holde seg i form nei når man skal ta det med ro og har plager som hindrer deg i å bevege deg normalt. men det kommer til å gå bra. ta med deg noen energi drikker, for det er jo ikke så godt og spise under fødselen og væske må du jo ha uannsett. jeg gleder meg til å lese om den flotte fødselen din jeg, og det er det nok ikke mange ukene til jeg kan heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 20. januar 2005 #1139 Del Skrevet 20. januar 2005 I tillegg forteller jordmora at Brum ligger med ryggen til høyre side, og at det kan føre til en lengere fødsel. Det har med roteringen babyen gjør under fødselen. De fleste kommer ut med bakhodet opp. Da er det mest ideelt å ligge med ryggen mot venstre (mindre rotasjon). Lillemor lå også med ryggen mot høyre, og fra jeg kjente første ri til hun var ute, tok det 5 timer og 15min!! Så du kan godt få en drømmefødsel!! Ellers gratulerer så mye med 32 uker! Er helt supert! Dersom du skal ta beh. på 7himmel, blir du nok fornøyd ja. Jeg tok rygg/nakkemassasje og ansiktsbehandling der, og de måtte nesten tvinge meg ut så deilig var det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 21. januar 2005 #1140 Del Skrevet 21. januar 2005 Bare innom med en god helg !!! Bare sånn hvis du skulle få lyst på sjokoladekake i dag så vet du hvor du skal gå... *hint* Her i heimen gleder vi oss til Idol-premiere..og i anledning dagen skal jeg bake favorittsjokoladekaka... (som betegnende nok heter Fredagskos!! ) Håper du får ei fin helg vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå