Linemor Skrevet 9. desember 2004 #1041 Del Skrevet 9. desember 2004 det med lite søvn er ikke noe morsomt. for som du sier det blir en ond sirkel av det, og det er ikke så lett og bryte ut av den. håper du svar på noen av vontene i hvertfall, men det er sikkert helt i orden der inne. og det er jo godt at dere kjenner masse liv da. du kan legge deg litt selv om pappaen din er der, han skjønner deg sikkert hvis du forklarer. dårlig samvittighet syndrom for ting man ikke skal ha dårlig savittighet for har ingenting for seg. det er viktig for lille-Brum også at mammaen hans er mest mulig utvilt. det var denne gangs sjennepreken da. håper du får svar på det du lurer på når du er oss legen, ellers får du sove godt. det du ikke rekker i dag har ikke forsvunnet av seg selv i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 10. desember 2004 Forfatter #1042 Del Skrevet 10. desember 2004 Da jeg sto opp etter nattevakta, var jeg så trøtt og svimete at jeg glemte å ta urinrpøve til legetimen Det var direkte vondt å stå opp Men jeg fikk sove litt mer i ettermiddag, og nå føler jeg meg faktisk bedre enn på lenge. Magesyra holder seg også rimelig rolig! Det hjalp også godt på humøret å hilse på Lille-Brum igjen. Nå er han så stor at han nesten må studeres bit for bit på UL. Anslått vekt til ca 1100g. Og alt så bra ut! :-D Mitt BT 106/68 Vekt opp 6,5 kg Vontene mine i magen mente han var normalt strekk og press fordi magen vokser. Dumme-stramme-rumpe-nerve er nok isijas nerven som er litt i klem i bekkenet. Ingen ting å gjøre med noe Bizzy: Takk for gode ord! :klem2: Jeg er halvt sykemeldt, og har normalt mye fri. Ofte slumrer jeg bort en hel formiddag etter ei dårlig natt Det ble bare litt vanskeligerer med pappa der hele tiden. Han er heldigvis ferdig nå. Linemor: Ja, lite søvn forverrer liksom absolutt alt. Men det blir nok bedre dager igjen Takk for at du snakker meg til fornuft! En annen gledelig ting hos legen, var at jeg har misforstått hans ukeberegning. Første gangen var vi helt enig om når jeg skifter uke. Men så måtte jeg forandre fra onsdag til fredag, noe jeg syntes var veldig kjedelig. Da jeg i dag sa at jeg var nesten 26 uker på vei, så sier han at jeg er 26+1 :o . Joda, med termin 18.03.05, så var jeg 26+1. Veldig gledelig å ha kommet 2 dager lengere igjen! 26+2 (snart) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 10. desember 2004 #1043 Del Skrevet 10. desember 2004 Ha en fin helg, Murmel! Håper du får mazzzzzzzzze zøvn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 10. desember 2004 #1044 Del Skrevet 10. desember 2004 Oj oj!!! Der fikk du jo to dager gratis jo!! Her går det unna gitt!! Håper at den dumme nerven din kan ta en pause...høres ikke spesielt behagelig ut nei...usj... Kjekt å høre at alt står bra til med dere alle...lillebrumm vokser og vokser...det er ikke sååå lenge igjen nå nei!! Ha en kjempefin adventshelg murmeljenta!! Stoor fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 10. desember 2004 #1045 Del Skrevet 10. desember 2004 Grattis med to dager lenger Alltid kjekt og få en bekreftelse at alt står bra til. Håper du får masse søvn i natt da og kasnje få sove LENGE i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 11. desember 2004 #1046 Del Skrevet 11. desember 2004 Så godt og høre at alt står bra til med dere begge to. ja det skal nok være en del vonter,. men så lenge de ikke er farlige får vi heller prøve og holde dem ut. kan jeg få låne BT ditt litt. og som jordor sa til meg sist, så forsvinner jo alle disse gravidplagene når den lille kommer. så det er bare og glede seg. håper du får en fin helg og masser av hvile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 12. desember 2004 #1047 Del Skrevet 12. desember 2004 Så hyggelig at du fikk hilse på lille Brumm igjen. Og vet du - jeg syns faktisk ikke du er sytete. Det skulle da bare mangle at du skriver om graviditetsplagene dine i graviditetsdagboken din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 13. desember 2004 #1048 Del Skrevet 13. desember 2004 Endelig tid til å oppdatere meg i dagboken din, Murmel! Fint å se at alt ser bra ut. At du har vondt i isjiasnerven kom ikke som noen bombe... Har det nemlig selv og vi følger jo hverandre (nesten) side om side.... Nå kom du jo 2 dager nærmere meg igjen... Skal se vi føder på likt allikavel.... Ha en flott uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 13. desember 2004 #1049 Del Skrevet 13. desember 2004 En liten hilsen på Luciadagen! Klem fra Huldra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 13. desember 2004 #1050 Del Skrevet 13. desember 2004 Og hvordan går det her da. håper alt går som det skal. du begynner og komme langt nå, så nå skal den siste tiden gå fint også. ikke noe tull denne gangen nei. ha en fin kveld, håper jeg snart ser en liten oppdatering fra deg her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 13. desember 2004 #1051 Del Skrevet 13. desember 2004 Håper du har hatt en fin helg, Murmel! Kommer du til å 100% sykemeldes før normalt, pga hellp-risiko? Jeg håper du får det bedre og mer avslappende fremover...særlig i jula! Skal dere feire jul hjemme, eller sammen med noen forresten? Håper for din del at du blir vartet opp så mye du måtte ønske... Masse klemmer fra Lillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 14. desember 2004 #1052 Del Skrevet 14. desember 2004 murmel, hvorfor har du ikke vært inne oss deg selv også da? veldig koslig med hilsen, men vil jo vite hvordan det går oss deg og da. regner med at alt står bra til siden du ikke skriver noe annet, og jeg håper det stemmer. ellers setter jeg veldig stor pris på at jeg ikke er den eneste som går rundt og engster meg og tenker mye rart, så del med oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 14. desember 2004 Forfatter #1053 Del Skrevet 14. desember 2004 Tusen takk for alle koselig hilsner! :klem2: Jeg føler at livet mitt den siste tiden bare dreier seg om å få nok søvn. Natta er et mareritt der jeg sover sånn høvelig dårlig til ca 02-03, for så å ligge lys våken resten av natta. Hadde jeg ikke fått sovet mer på dagtid, så tror jeg at jeg hadde tiltet snart I dag måtte jeg t.o.m avlyse fysiotimen for å få sove mer. Jeg skulle tross alt på 2 nattevakter Men 2 timer søvn var ikke nok. Følte meg helt elendig da jeg sto opp igjen. Men jeg ville ha med meg Luciafeiringen i barnehagen. Og Lillepia var selvsagt bedårende i hvitt og glitter, der hun sang for full hals med de andre :hjerter2: Da vi kom hjem, måtte jeg bare finne senga 1 time til. Nå er jeg ihvertfall oppegående. Jeg antar at det ikke fins noen helsekost produkter gravide kan ta heller for å sove bedre :-? Ikke kan jeg skylde på halsbrann eller bekkenet heller. Begge deler er overkommelige for tiden. Heldigvis! (Det er nesten så jeg foretrekker å ha mer vondt fremfor dette ) Torsdag blir det siste legebesøk før jul. Skal til jordmor i romjula. Har bare vært hos henne 1 gang pga så tett oppfølging av legen. Etter jul skal jeg til lege annen hver uke. Har fått timer frem til uke 38. Nå er jeg liksom inne i risokoperioden (fra uke 26 og ut tiden). Jeg har hele tiden trodd at jeg ville vært mer nervøs og engstelig, men jeg har egentlig overrasket meg selv i å være rolig. Det er jo ikke noe jeg kan gjøre uansett. Gleder meg bare over hver dag som går, slik at risikoen for babyen blir mindre ved en evt permatur fødsel. Veronal: Takk for gode ønsker! :klem2: Madden: Jeg ble lykkelig for ekstra dager ja! :-D Takk for god hilsen! Pia: Takk for gode ord! Linemor: Ja, det viktigste er jo at vontene ikke er farlige! Og snart (ganske) blir alt så mye bedre! Takk for at du legger igjen så mange koselig hilsner i dagboka mi! :klem2: Moonchild: Føler meg veldig sytete jeg :oops: Tusen takk for oppmuntring! Sirka: Så du har også fått hilse på dumme-stramme-rumpe-isjiasnerve Ikke mye grei han der! Veldig fornøyd med at jeg nå har ukeskifte på samme dag som deg igjen :klem2: Huldra: Takk for Lucia hilsen! Lillen: Jeg er 50 sykemeldt frem til permisjonen starter 25. februar. Jeg blir ikke mer sykemeldt pga HELLP-risiko nei, og jeg har seriøst tenkt å holde ut. Det er faktisk ikke så mange vakter igjen Og jeg har fri nesten 2 uker i jula! Siden jeg har forbud mot å dra for langt unna sykehuset, så blir det julefeiring hjemme hos oss. Mine foreldre kommer julaften. Og jeg krever full oppvartning ja Takk for at du bryr deg! 26+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 14. desember 2004 Forfatter #1054 Del Skrevet 14. desember 2004 Titt tei, Linemor! Er her jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 14. desember 2004 #1055 Del Skrevet 14. desember 2004 hehe, ja jeg skrev vist men du drev på. godt og høre at alt virker som om alt er bra. håper du slipper å slite med søvnen hele svangerskapet for det er no dritt. jeg følte meg helt mannevond når jeg slet med det. håper det blir bedre med en gang. ellers får du jo bare sove når du har muligheten. krysser fingrene for at det ikke blir noe tull denne gangen. men ellers får man være glad for de dagene og ukene som går og som bedrer sjangsene så mye for de små. ha en fin dag, håper du får sove mye idag. klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 15. desember 2004 Forfatter #1056 Del Skrevet 15. desember 2004 27 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 15. desember 2004 #1057 Del Skrevet 15. desember 2004 gratulerer så mye. dette begynner jo og bli bra. sov godt i dag. klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 15. desember 2004 #1058 Del Skrevet 15. desember 2004 Gratulerer med 27 uker!!! (Det er så greit nå som du har ukeskifte samtidig med meg. Lettere for meg å huske og gratulere.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 16. desember 2004 Forfatter #1059 Del Skrevet 16. desember 2004 Dagen startet med en feberhet Lillepia som klager på vondt i ørene. Vi skal til lege i morgen. Febernedsettende gjorde underverk med fomen hennes etter en 2-timers lur på sofaen. Men hun er delvis døv nå. Har ikke tall på hvor mange ganger hun har sagt "Hæ?" i dag Mannen kom hjem så jeg fikk dra til fysio og lege. Fysioterapeuten kommenterte at magen min har vokst. Hun har ikke sett meg på 1 hel uke Ja, jeg føler meg direkte sprengt for tiden Hoftene mine er serdeles samarbeidsvillige for tiden, noe jeg er utrolig glad for. Symfysen derimot blir bare værre. Men det er liksom bedre å bare ha vondt der enn rundt hele Hos legen ble det igjen funnet sukker i urinen min Ny urinprøve på onsdag. Blodprøvene mine er fine og normale fortsatt, men Urinsyren er jevnt stigende. Jaha, og hva kan så det indikere? :o Jo, forhøde verdier der kan være tegn på begynnende pre-eklamsi (en annen alvorlig form for svangerskapsforgiftning). Nå er jo mine verdier normale, men det blir ny runde med blodprøver igjen i neste uke. Siden jeg har hatt HELLP-syndrom, så er jeg utsatt for alle slags former for svangerskapsforgiftning Det visste jeg jo, men har ikke tenkt så nøye over. Prøver veldig og ikke bekymre meg, har jo være så rolig til nå Tenkte legge meg tidlig i kveld. Får jo ikke slumret noe på dagtid med Lillepia hjemme I morgen skal jeg på grøtfest på jobben om kvelden Tusen takk for hilsner Linemor og Sirka! 27+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 16. desember 2004 #1060 Del Skrevet 16. desember 2004 Håper du slipper svangerskapsforgiftning, Murmel. Så det er forskjellige former for svangerskapsforgiftning? Tror det står preeklampsi som risiko på helsekortet mitt, men har ikke tenkt over at det er ulike typer.... Hmm, burde kanskje sette meg mer inn i dette.... Vi får være glad for hver dag som går nå. Større og større sjanse for at alt går bra!!! :-) Håper du får en fin førjulshelg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå