Linemor Skrevet 2. desember 2004 #1021 Del Skrevet 2. desember 2004 men du har jo vært her inne også har du ikke skrevet noenting oss deg selv. regner med at alt står bra til, for ellers håper jeg du sier i fra. ha en fin dag og sov godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 2. desember 2004 #1022 Del Skrevet 2. desember 2004 Hei murmelvennen! Det ble ikke noe prating i natt...jeg har prøvd å surfe litt uten særlig hell...de er litt aktive her hos meg... Håper du har hatt ei grei natt og får sove godt nå!! Stooooor nattaklem fra Maddie!! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 2. desember 2004 Forfatter #1023 Del Skrevet 2. desember 2004 Nå er jeg litt sliten av å sove dårlig. Ikke noe gøy å være på nattevakt heller da Lillepia er blitt forkjølet igjen (sjarmen med barnehageunger) Jeg skal vel ikke klage siden hun ikke har feber. Men hun har hostet veldig i flere netter nå. Da var det ihvertfall ingen vits i å motivere henne mer til å sove alene. Jeg hører henne dessuten like godt uansett hvor jeg ligger :-? Hvis hun ikke blir værre, drar mannen og Lillepia til svigers i helga. Selv om jeg har nattevaktshelg, så får jeg ihvertfall sove uforstyrret da Nå er jeg blitt veldig gravid. Stooor mage! Jeg tror egentlig ikke magen var noe større da jeg fikk Lillepia i uke 30. Nå er jeg allerede begynt å bekymre meg for hvordan jeg skal få på meg sko o.l etterhvert Etter forrige fødsel slet jeg lenge med at jeg følte meg så snytt fordi jeg ikke fikk være gravid tiden ut. Nå begynner jeg å lure på om de siste ukene egentlig er noe å trakte etter Jeg tipper det kommer til å bli tungt etterhvert. Men jeg skal bare holde kjeft å være glad hvis jeg får ønsket mitt oppfylt (dessuten er det garentert bedre enn å få prematurt...) Det positive er at bekkenet egentlig ikke er blitt værre i takt med at magen vokser. Det er absolutt overkommelig så lenge jeg tar mine begrensninger. Å være lat og bedagelig er jeg jo veldig flink til så Moonchild: Jeg lar meg hele tiden imponere over utviklingen til Lillepia. Det er så spennende og fasinerende å følge med på :hjerter2: Takk for hilsen Madden: Du gleder meg stadig med dine hilsner Linemor: Jeg håper vi snart klarer overbevise Lillepia om at det går ann å sove alene i senga si. Men hun synes jo det er så mye bedre å ha mammaen si der. Jeg blir tom for gode argumenter når hun sier at hun ikke vil sove alene, men sammen med mamma For hvorfor får pappa sove sammen med meg og ikke hun? Jada... :klø: Tusen takk for hilsen! :klem2: Sirka: Julestemningen sank noen hakk da det begynte å regne Men det varer vel ikke lenge før vi blir nedsnødd igjen 24+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 2. desember 2004 Forfatter #1024 Del Skrevet 2. desember 2004 Og der hadde jammen Linemor og Madden skrevet innlegg samtidig som meg God morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 2. desember 2004 #1025 Del Skrevet 2. desember 2004 Godmorgen solstråle!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 2. desember 2004 #1026 Del Skrevet 2. desember 2004 Du er jo 25 fullgåtte i morgen!! Den siste tiden kan være forferdelig, du klarer ikke kle på deg sko og du føler deg som en sprengt blåhval, strandet i sofaen. Men da er det deilig å være lat, slenge seg ned på sofaen og ta tak i bitteliten fot som plutselig spretter ut. (for da blir det liv skal jeg love deg!) Eller smøre magen med en god lotion, høre på rolig musikk og føle at båda mamman og babyen sovner av all velværen. For brått er den ute, den griner og skiter. Ingen deilig spark som dulter deg under puppa, eller som turner for pappan en sen nattetime. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 3. desember 2004 #1027 Del Skrevet 3. desember 2004 Hurra for 25 fullgåtte!!!! Ha en kjempefin helg murmel-vennen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 3. desember 2004 #1028 Del Skrevet 3. desember 2004 Hehe, det er nok ikke så lett og komme på argumenter hele tiden nei, det skal jeg tro på.. kjenner litt igjen de tankene om og bli snytt for disse siste svagerskapsukene. og selv om det helt sikkert er bedre enn prematur, så er det ikke til å skyve under en stol at de er litt tyngre. føler meg som en elefant som prøver og presse meg inn i ett lite rosa tyllskjørt for tiden. men vi trøste oss med at det blir jo annderedes da. og jeg tror ikke noen av oss vil bytte ut disse ukene som gravid til bekyring på sykehus. håper du får sove godt mellom vaktene i helga da. og så må du ta det rolig nå, sånn at det ikke blir noe tull fremover. er godt at det ser ut som om ting er på rett kjør da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #1029 Del Skrevet 3. desember 2004 Da var jeg på nattevaktshelg. Mannen og Lillepia har dratt til svigers. Det var nesten stusselig å være alene i kveld etter de dro (aldri fornøyd :oops: ) Men jeg gleder meg til å sove uforstyrret! :rosasmil: Som om ikke bekkenplagene er nok, så har jeg nå visstnok fått en stram nerve i rumpa. Ihvertfall resulterer det i at utsiden av venstre lår visner bort i de fleste stillingner Det begynner å bli nokså plagsomt nå. Fysioterapauten sier det kan skje gravide, uten at jeg helt forstår sammenhengen. Tøy og strekk, men det hjelper ikke så langt Det værste er jo at jeg våkner flere ganger om natta av det, og noen ganger blir det vondt i låret etterpå også. Ja, ja, noe må man jo ha å plages med Egentlig er det mye jeg ikke helt forstår i forhold til graviditeten. I gravide-bøkene står det jo så fint at mor skal ha det bra i svangerskapet, være harmonisk (sikkert helst meditere daglig), ta vare på seg selv osv. Jo bedre mor har det, jo bedre har fosteret det :rosasmil: (ønskedrøm ja) Men denne kroppen vår, som jeg trodde var så fornuftig laget, hvorfor legger ikke den opp til at svangerskapet skal bli best mulig? :klø: Svangerskapskvalmen: det sies at det er et tegn på at morkaka fungerer godt :o Hva med alle de velfødde ungene som kom til uten at mor var kvalm? Og hvor bra er det for fosteret når mor ikke klarer ta til seg næring? Ingen god trøst, spør du meg Tretthet: Det er vel fordi vi trenger å slappe mer av/sove mer. Men ingen lege eller arbeidsgiver synes det er greit at vi får fri til dette behovet Halsbrann: Hvorfor i huleste skal lukkemuskelen bli så slapp at magesyra siver opover igjen? Det er jo kun til plage. Ikke minst forstyrrer det søvnen, som jeg trodde vi sårt trengte Bekkenløsning: Akkurat det forstår jeg litt mer da. Bare litt urettferdig hvor forskjellig det oppleves. Det kan jo tenkes at jeg i mitt tilfelle hadde vært mindre plaget om jeg var slankere i utgangspunktet... Stram nerve: :evil: Helt idiotisk! Stor mage: Slitsomt, men mest sjarmerende Ikke minst mye liv der inne :hjerter2: Det var nattens gravide-filosofi Dere får bare ha meg unskyldt som har litt for lite å ta meg til her på jobb Om noe skulle være i tvil, så er jeg altså egentlig lykkelig gravid :D (bare med litt plager og mange rare tanker). Og ikke helt forberedt på at svangerskap 2 skulle bli tyngre enn det første :oops: Tusen takk for hilsner Madden , Pondusa (skal prøve å nyte de siste ukene, for jeg håper virkelig jeg får oppleve de ) og Linemor (likte beskrivelsen av elefant i rosa tyllskjørt ) 25+1 (snart) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 4. desember 2004 #1030 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg må si den var underholdende den epistelen der!! Du har jo helt rett da..hvorfor er egentlig kroppen vår laget slik?? Kan tenke meg det er litt rart å plutselig ha tomt hus...men du får trøste deg med det at det er jo bare til søndag da..og bonusen er jo som du sier ro til å sove! DET er iallefall positivt..for en trenger masse søvn etter nattevakter..og spesielt du som er gravid!! Lite å gjøre på jobben altså? Hm...sånne problemer møter jeg sjelden! Nuvel... Det er da enda godt at det kan være rolig for din del! Da er det lettere å jobbe! Jeg tenkte legge meg tidlig...men den gang ei..sto så sent opp i dag..at jeg tror jeg kan glemme å finne senga med det første! Jeg har tenkt å prøve da! Gidder ikke prøve å snu døgnet..siden jeg skal på jobb igjen søndag..du vet hvordan det er!! :oops: Ha en kjempefin natt da murmelvennen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 4. desember 2004 #1031 Del Skrevet 4. desember 2004 det er jo greit å ha litt tid til å filosofere. kan trengs det så mye rart som bare skjer av seg selv når en er gravid. kjenner igjen det med at en ikke aldri blir helt fornøyd. du får trøste deg med at du er jo over halvveis og på god vei, tenk hvor deilig det blir når disse plagene bare forsvinner når barnet er født. vi har jo så mye og glede oss til. men det hjelper lite og glede seg når halsbrannen er som værst og man våkner uendelig mange ganger om natta. og jeg syns det er liten trøst når de jeg har jobbet med forteller at de var så friske og raske og opplagte når de var gravide så man får dårlig samvittighet fordi man ikke er på topp. kos deg på jobb i helgen da. hvor lenge skal du gå 50%? det vet du kanskje ikke enda, men jeg spør jeg. da. skal du ha noe fri i jula da? håper uannsett at helga blir bra selvom det blir stille hjemme. dagene går jo så fort så snart er de over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 4. desember 2004 #1032 Del Skrevet 4. desember 2004 Det er visst mye å fundere på, når man først setter igang... Det med halsbrann forstår ikke jeg nytten av heller Jeg hadde forstått det litt bedre hvis det kom mot slutten fordi barnet presser oppover...men man kan vel få det ganske tidlig også? Takk for ord i boken min! Pleier Murmel-mannen å logge av msn etter hvert, når han er på datan? Så det er som regel du som er der, når du er der? Håper du sover godt enda! Og god lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 5. desember 2004 Forfatter #1033 Del Skrevet 5. desember 2004 For en sløv dag! Sov noe urolig frem til kl 15, pakket inn resten av julegavene og slumret på sofaen resten av kvelden Sløvt, men godt! :rosasmil: Ute har det regnet og haglet. Følte ikke helt den store julestemninga :-? Men det er da enda noen dager til jul Madden: Du vet jo at alle tankene gjerne kommer om natta Og mine netter er nok veldig mye roligere enn dine Håper vi "møtes" på natt senere uti uka Linemor: Ja, jeg tror jo som sagt at disse "plagene" i svangerskapet kanskje er der for at vi skal se fram til fødselen. Tror selv jeg i utgangspunktet er kjempepysete i forhold til en fødsel (sist ble det jo keisersnitt). Men etterhvert gjennomgår jeg kanskje hva som helst for å bli kvitt de andre plagene Jeg er heldigvis 50% sykemeldt helt frem til permisjonen. Og i jula har jeg langfri. Med andre ord mye å se fram til Lillen: Forrige svangerskap fikk jeg halsbrann rundt ca 12 uker. Det kom litt senere denne gangen. (Og i natt har jeg desverre glemt Gaviscon flaska mi hjemme ) Da bekkenet begynte å streike, så ble egentlig halsbrannen "bare litt plagsomt" i forhold Mannen bruker ikke msn selv, og han sier han logger seg av (selv om han tydeligvis er litt treg av og til ) Vi var pålogget samtidig her forleden en kveld, men jeg hadde desverre ikke tid til å hilse på deg da. Vil gjerne prate med deg igjen snart! 25+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 5. desember 2004 #1034 Del Skrevet 5. desember 2004 Det er blitt varmegrader her og, så nå er snøen helt råtten. men det er jo ikke jul enda. er godt og bare sløve når en kan. kanskje lett og få dårlig samvittighet, men vi trenger jo ikke å ha det. du får sove godt murmel, og ha en fin vakt i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 5. desember 2004 #1035 Del Skrevet 5. desember 2004 :klø: Ja det er jo underlig at det skal være så mange unødvendige graviditetsplager. Naturen er ikke alltid til å forstå seg på, gitt. Men det er bra du koser deg på tross av alle plagene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 5. desember 2004 #1036 Del Skrevet 5. desember 2004 litt av en liste det der, murmel! Men det er sant - kroppen burde jo legge opp til at det skal gå best mulig or seg for den vordene mor og foster??!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 5. desember 2004 #1037 Del Skrevet 5. desember 2004 Litt av en liste Murmel! Skulle vært slik at vi kunne "skrudd av" symptomene når de blei for slitsomme... Håper du har hatt en avslappende frihelg, og er klar for en ny uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 7. desember 2004 #1038 Del Skrevet 7. desember 2004 litt av en liste, men vi må vel regne med noe når vi går gravide selv om det til tider er litt for mange tegn. Er nok ikke noe særlig med nattevakter nei phu du er jammen god som klarer og holde ut. ha en fin dag klemmer fra Pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 9. desember 2004 Forfatter #1039 Del Skrevet 9. desember 2004 Hm, lurer på om jeg skal omdøpe dagboka mi til * Jakten på søvnen * Murmels sytebok * Murmels graviditet -en lidelseshistorie Neida, det er ikke fullt så ille. Men den siste tiden har ikke vært noe særlig... :-? Det skyldes primært søvnmangel. Nå har jeg sovet dårlig/lite i 3 netter. Får skylde på dårlige kombinasjoner av halsbrann, vondt bekken og Lillepia som ikke vil sove alene. I tillegg har faren min vært hos oss på dagtid for å tapetsere det nye barnerommet. Jeg har ikke kunnet lagt meg da. Og nå er jeg på nattevakt Det blir en vond sirkel. Lite søvn og avslapping gir mer halsbrann og vondere bekken . Halsbrannen blir litt bedre med mange puter og ryggleie, men det forhindrer min dumme-stramme-rumpe-nerve De siste 2 dagene har jeg også periodevis hatt en del vondt helt nede på høyre sider i underlivet. Det er litt stillingsavhengig, værre hvis jeg sitter foroverbøyd så det blir press mot området. Også hvis det blir strekk i området. Jeg er litt trykkøm der også. Nå tror jeg ikke dette har noe med HELLP-syndrom å gjøre. Men det kjennes absolutt ikke ut som de vanlige livmorbånd-strekk-smertene heller. Bekymrer meg litt... I morgen (i dag kanskje ) skal jeg til legen igjen. Jeg er der ganske ofte nå. Jeg skal spørre han om vontene mine, men jeg forventer egentlig ikke noe fornuftig svar :-? Uansett vil jeg sikkert føle meg bedre hvis jeg får hilse på Lille-Brum igjen (UL) :hjerter2: (selv om jeg må tidlig opp etter nattevakta). Han er ganske så aktiv nå, og mannen har kjent liv mange ganger :rosasmil: Linemor: Her er det bare meldt regn fremover. Håper bare isen forsvinner snart. Har ikke kommet meg til å kjøpe brodder ennå Takk for kos hilsen :klem2: Moonchild: Bare prøver å forstå denne rare "narturen" vår jeg Tyttebæret: Ja, ikke sant! Men kanskje hadde da fødselen blitt en alt for stor påkjenning etter et helt problemfritt svangerskap Men jeg er jo absolutt ikke av de som har det værst. Mine plager er jo bare småtteri mot de som spyr halve svangerskapet, eller blir delvis invalid av bekkenløsning. Det er jo ikke mye snilt av "naturen og kroppen" På den annen side, så er det mye mindre snilt at enkelte ikke kan bli gravide/få unger i det hele tatt... Slutt å syt Murmel! :oops: Pondusa: Takk for hilsen! :klem2: Pia: Ja, vi bør absolutt tåle endel plager når vi endelig er blitt gravide . Heldigvis er det jo ikke like ille hele tiden, ihvertfall ikke hos meg. Men av og til er plagene så ille at jeg stønner litt for høyt over at det er hele 14 uker igjen , som de siste dagene. Litt vanskelig å holde motet og humøret oppe når men er utslitt av søvnmangel. Men enda en prematur unge er likevel det siste jeg ønsker meg!!! 25+6 :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 9. desember 2004 #1040 Del Skrevet 9. desember 2004 Nå må du ikke slite deg helt ut da!! Må ta hensyn til kroppen din vet du, kanskje noen dager hjemme hadde vært greit når formen ikke samarbeider? Håper formen blir bedre og at du får sove godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå