murmeldyret Skrevet 24. november 2004 Forfatter #1001 Del Skrevet 24. november 2004 All bursdagsfeiring vel overstått! :rosasmil: Fornøyd Lillepia har spist kake i 2 dager og fått fine pakker. Jeg tror sykkel med støttehjul og ei dukke som snakker ble favorittene Hun er ikke så vant til dette med pakker. Da jeg spurte om hun ville ha flere pakker, svarte hun: Men mamma, jeg har jo fått pakke :hjerter2: Kveldens gullkorn kom da hun satt på fanget til bestefaren og sang for full hals (vi har en kommende Idol-finalist i huset her ). Ette 5-6 sanger lurte bestemora på om hun kunne noen julesanger, hvorpå Lillepia sang "Hjulene på bussen" for full hals Julesang, erklærte Lillepia I går var jeg til Dr. Gyn igjen. På tross av 2 dager med kakespising, var urinprøven totalt sukkerfri :o (Hurra!) BT 118/65 Lille-Brum anslått til ca 840 g! Opp 5 kg (litt mer enn jeg hadde trodd) Jeg sa at jeg ikke helt tror på at det er en gutt i magen min. Det føles ikke rett liksom. Han sjekket igjen, og sa at han håpet jeg ikke fikk ei jente med det utstyret Må vel gi meg da Lille-Brum Etter ei vond bekken-helg har det omsider begynt å rette litt på seg igjen. Det er jeg utrolig glad for! Mandag gikk jeg også glipp av Fysioen. Først kom brøytebilen (omsider ), og så kjørte jeg meg liksågodt fast rett utenfor huset :-x . Hadde ikke sjangs å komme meg løs tidsnok til behandlingen. Har heldigvis ny time i dag. Tusen takk for hilsner Madden og Sirka! :klem2: Og takk for at du satte meg på plass, KalloRilla 23+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 24. november 2004 #1002 Del Skrevet 24. november 2004 For en nydelig datter du har. Flott "hjulesang" var det også... Så flotte resultater på kontroll da. Vi har vel gått opp ganske likt i vekt. Det er vel normal vektøkning det, er det ikke? Jeg har fått lurt meg til mer UL (siden jeg går på tabletter og blir litt "forska" på...) Skal en gang i januar og kanskje en gang like før fødselen.. Alt ser jo veldig bra ut da, men jeg skulle likt å vite sikkert om det er en eller . De tror det er en jente da, men jeg vil viiiite.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 25. november 2004 #1003 Del Skrevet 25. november 2004 Gratulerer med overstått feriring. er morro med bursdag men jeg vil tro dere blir sliten alle sammen. og du får trøste deg med det at skitten går ingen steder så det du ikke orker og vaske nå får du anledning til å ta igjen senere tenker jeg. håper bekket blir litt bedre når du får tatt det litt mer med ro noen dager. og at du har mange uker igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 25. november 2004 #1004 Del Skrevet 25. november 2004 Herlig jente du har i huset Artig med sang Så det blir en liten guttebaby på deg så koz da funnet noe navn eller?? Kjøpt mye utstyr?? Ha fortsatt en super uke......klemmer fra pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 26. november 2004 Forfatter #1005 Del Skrevet 26. november 2004 Hurra hurra, da kan jeg straks si 24 uker! I kveld skal vi på julebord med jobben min. Kan vel ikke si at jeg gleder meg så veldig. Gravid, trøtt og edru med klær som egentlig ikke passer. Ser vel ut som ei dårlig stappa pølse Men det er selvsagt koselig å være litt sosial med jobben. Partnere skal også være med. Men min utrolig stae og lite samarbeidsvillige datter, vil absolutt ikke være hos noen av sine besteforledre uten at vi er til stede . Hun er veldig glad i dem alle sammen, men overnatting der skjer ikke akkurat frivillig. Og det synes jo besteforledrene er veldig leit igjen. Håper virkelig det går bra! Det skal bli godt å sove ei natt uten å bli vekt av henne (og snart er det vel enda en som vil holde meg våken om natta ) Sirka: Forstår godt at du vil ha flere UL. Det er så herlig å se på at den lille beveger seg (og sutter på tommelen) :hjerter2: 5 kg er sikkert helt normalt. Men sist la jeg bare på meg 2,5 kg på mine 30 uker. Hadde bare ikke så stor matlyst + noen kg for mye i utgangspunktet. Utgangsvekten var den samme også denne gangen jeg ble gravid. Jeg frykter vel litt å bli enorm etterhvert Linemor: Jula kommer vel i år også, selv om jeg ikke vasker så mye Bekkenet har faktisk vært overraskende bra de siste dagene. Kan ikke annet enn å si HURRA for det! :-D Pia: Ja, Lillepia kan å sjarmere når hun vil. Egentlig var jeg imponert over at hun resonerte seg fram til at "Hjulene på bussen" var en Julesang Når det gjelder guttenavn, så synes jeg det er vanskelig. De jeg liker best er i bruk i hele nabolaget Og mannen er ikke helt enig med meg heller. Utstyr generelt har vi nok av etter Lillepia. Tror jeg venter litt med å kjøpe gutteklær God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 26. november 2004 #1006 Del Skrevet 26. november 2004 ja det haster vel ikke så masse og kjøpe masse klær enda. og det at man har en del fra før er vel en av fordelene med at man har en fra før. blir sikkert koslig på julebord, dere kan jo heller dra hjem litt tidligere. og det blir sikkert godt og ha barnefri en natt også, kan jo gå en stund til neste gang nå. hehe. håper dere får en fin og rolig helg. og at bekkenet ikke krangler for mye med deg. og at lillePia får sove når hun ikke er sammen med dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 26. november 2004 #1007 Del Skrevet 26. november 2004 Håper du får det fint på julebord til tross for ovennevnte utfordringer! Vil gjerne si at jeg skjønner akkurat hva du mener...men det blir ren sympati altså..for jeg har ikke så mye erfaring, klarer uansett lett å sette meg inn i at det ikke virker spesielt festlig i utgangspunktet! Men dere får dra hjem når du blir sliten...og prøve å nyte at dere er barnefri for siste gang på svært lenge kanskje?! Ha en kjempeflott helg vennen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 26. november 2004 #1008 Del Skrevet 26. november 2004 Stikker innom med en go' helg Krysser kroppen for at det blir en koslig kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 26. november 2004 #1009 Del Skrevet 26. november 2004 Håper du får en flott helg, vennen og at julebordet ikke blir for slitsomt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edea Skrevet 26. november 2004 #1010 Del Skrevet 26. november 2004 Hei murmel. ville bare ønske deg en god helg. Håper du ikke får det så aller værst på julebordet, og at lillepia oppdager at det går an å sove hos besteforeldrene også. Må jo være litt greit å ha den muligheten innimellom... fra edea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 26. november 2004 #1011 Del Skrevet 26. november 2004 Løper innom for å ønske deg en god helg! Grattis med 24 full gåtte uker. Deilig å tenke på at om noe skulle skje nå så vil de gjøre alt de kan for å redde den lille. Håper du får det koselig på julebord i dag, skal på julebord med jobben i dag jeg også. Våget meg ut på snøføret og kjøpte meg en pen topp til i kveld. Klem fra Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 27. november 2004 #1012 Del Skrevet 27. november 2004 Tusen takk for alle gode ord i boken min i det siste...! Du er så god til å gi oppmuntring og støtte når man trenger det :-) Håper som resten, at julebordet ble fint. Er det ikke når man har de laveste forventningene at det blir gøy!? Men jeg skjønner veldig godt at trøtt og edru ikke er det beste utgangspunktet...og hormoner! Men god mat, er god mat! Og så lenge man kan dra hjem når man føler det er nok... Hvordan pleier det å være for besteforeldrene å være barnevakt da? Pleier hun å være lei seg eller sinna hele kvelden/natta? Eller glemmer hun å være sint etter en liten stund? Håper uansett det gikk greit denne gangen! Hadde bare Lillepia visst at hun gjør seg selv en tjeneste, hvis hun er snill og søt (som hun sikkert som regel er!), så barnevaktene vil gjenta det... For uthvilte foreldre er sikkert TOPP innimellom! :-) Jeg er også imponert over hennes ressonement i forhold til julesanger... Ha en slapp natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 28. november 2004 Forfatter #1013 Del Skrevet 28. november 2004 Ja er det ikke typisk, når man har lave forventninger (på grensen til veldig pessimisme ), så går det stort sett bare bra Julebordet var veldig koselig. Maten god (selv om jeg generelt ikke er noe glad i ribbe eller pinnekjøtt). Og ikke minst, Lillepia oppførte seg eksemplarisk hele tiden de hadde henne!!! :-D Vi kom riktig nok hjem kl 00.30. Men det var mest fordi kombinasjonen av overmetthet, stor mage og det å sitte fremoverbøyd på en stol i mange timer ikke fungerete lengere . Men det var absolutt vellykket på alle måter! :rosasmil: Resten av helga har vært rolig og fin. Bekkenet surmula litt lørdag, sikkert etter å ha sittet for lenge i ro på julebordet. Men så var det bedre igjen i dag (om noen lurer, så er er jeg litt schizofren i forhold til bekkenet mitt, og omtaler det ofte som om det ikke helt er en del av meg ) Tusen takk for koselige hilsner Linemor , Madden :klem2: , KalloRilla , Sirka :klem2: , Edea :klem2: , Zianta og Lillen Lillepia er ikke vant til å overnatte hos noen andre, så vi har jo bare oss selv å skylde på . De gangene foreldrene mine har passet henne, så har det bare vært noen timer før vi har dukket opp også. Men da hun var mindre, så ble hun frivillig med uten protester. Nå må hun liksom forsikre seg om at mamma og pappa også vil komme. Vi får prøve å overlate henne til dem litt oftere Tror ikke foreldrene mine ble skremt ihvertfall, og det er jo godt! 24+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 28. november 2004 #1014 Del Skrevet 28. november 2004 Så flott!! Det var jammen godt å høre at du hadde en fin kveld..og at det gikk så bra med lillepia! Skal du på jobb igjen snart nå? Savner litt de nattlige samtalene våre!! Stor sjanse for å treffe meg iallefall..skal jobbe to uker i strekk omtrent!! Håper du får ei fin uke, og at bekkenet nå kan være snill med deg!! Stooooor fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 29. november 2004 #1015 Del Skrevet 29. november 2004 Nå er helgen over og ny hverdag kommet. Ta vare på de mulighetene disse ubrukte dagene gir og tenkt nå nærmer julen seg med storm skritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 29. november 2004 Forfatter #1016 Del Skrevet 29. november 2004 Å jul med din glede (evt Hjulene på busse de går rundt rundt rundt... ) Neida, jeg har ikke drukket På tross av ei dålig natt (som jeg ikke gidder referere til), så er jeg i kjempehumør her jeg sitter :-D For det første har Lillepia imponert meg veldig i natt! I ca 1 år nå har hun nesten hver natt våknet og kommet inn til oss. Så har jeg vært nødt til å legge meg sammen med henne (hvis hun ligger i vår seng, får ingen av oss sove ). I tillegg er det bare jeg som får lov til å legge henne om kveldene. I går skulle mannen prøve seg, noe som endte i store protester og skriking. Da gav jeg klar beskjed om at hvis jeg skulle legge henne, så fikk hun ikke lov til å komme opp om natta. Hun våknet selvsagt. Slo på lyset og puffet opp døra. Men hun kom ikke over til oss! :o Etter ca 30 min fant hun til slutt ut at hun skulle legge seg igjen. Jeg trodde nesten ikke det var sant. Hun så selvsagt ikke at jeg var våken og fulgte med henne. Jeg forventer ikke at det er helt slutt på at hun kommer inn til oss, men det er kanskje en start på bedre netter Merkelig det der. Den lille super-trass perioden hun nylig hadde, holdt på å ta knekken på meg der og da. Men nå er alt glemt! :hjerter2: Etter frokost unnet jeg meg litt sjokoladerester etter helga, så nå er jeg litt hyper også Dessuten tror jeg Lille-Brum har forflyttet seg litt lengere opp. Han er ikke fullt så voldelig mot blæra mi lengere Madden: Jobbe natt 2 uker i strekk Det kan umulig være bra for helsa Jeg skal på natt til torsdag + natt i helga. Da har garantert jeg tid til litt nattlige samtaler Håper du får sove godt og uforstyrret etter vaktene dine! KalloRilla: Takk for fine ord! 24+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 29. november 2004 #1017 Del Skrevet 29. november 2004 For et lite sjarmtroll. Er det ikke rart når de små begynner å bli litt større, og ikke minst gjennomtenkte... Kan tenke meg det er slitsomt å få en liten en inn i sengen hver natt, men jeg skjønner også at du ikke har hjerte til ikke å bli med henne tilbake. Så flott at julebordet ble bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 30. november 2004 #1018 Del Skrevet 30. november 2004 Det er så koselig å stå opp til sånne gode hilsener fra deg Murmelvennen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 30. november 2004 #1019 Del Skrevet 30. november 2004 så bra at julebordet gikk så bra da. og det er jo ingen krise og ikke være ute hele natta. så får jeg gratulerer med en hel natt i egen seng. kan jo håpe at det blir en del av de utover. for man trenger å få nok søvn. håper dere får en fin desember mnd. det går jo fremover med deg også. har magen vokst noe mer da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 1. desember 2004 #1020 Del Skrevet 1. desember 2004 1. desember. Nå kommer vel julestemningen for fullt? Du har jo alt begynt å synge julesanger ser jeg.. Håper Lillepia fortsetter å imponere slik at du får en fredfull tid framfor deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå