Gjest Hulderjenta Skrevet 16. oktober 2004 #881 Skrevet 16. oktober 2004 Tusen takk for trøstehilsen i dagboken min! Det gjør godt.. Håper du har det helt topp! Er ikke helt oppdatert for tiden... (Ikke med NOEN her inne...) :oops: Ha en fin uke!
~Capricorn~ Skrevet 16. oktober 2004 #882 Skrevet 16. oktober 2004 Ville bare innom for å ønske deg en fortsatt god helg! Tusen takk for alle koselige hilsener i dagboka mi. Jeg setter skikkelig pris på det Stooor klem fra Capri :dagensrose:
Veronal Skrevet 17. oktober 2004 #883 Skrevet 17. oktober 2004 Håper det gikk greit hos fysio og at du har hatt en fin helg!
pia1006 Skrevet 17. oktober 2004 #884 Skrevet 17. oktober 2004 Nå nærmer det seg Ul for deg blir spennende og kansje se hva det er??? Er lenge siden jeg har vært innom dagboka de leser at formen ikke er helt sånn som den burde. Håper legen din snart forstår, ikke bra og slite seg for mye ut. Ha en fin uke
Gjest Madden Skrevet 18. oktober 2004 #885 Skrevet 18. oktober 2004 Vil også på Kochelimonke-dagan.... Lykke til på UL murmeldyret...skal tenke på dere!!
murmeldyret Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter #886 Skrevet 18. oktober 2004 I dag har jeg vært til samtale i barnehagen. Det var egentlig ikke spesielt gøy. Hele 1. året i barnehagen var Lillepia en engel der, men til tider veldig trassig mot oss hjemme. Nå sliter de visst med å få henne til å høre etter i barenehagen. Lite respekt for de voksne, og dominerende overfor andre unger. Føler meg ikke akkurat som den perfekte mor for tiden Så har jeg plutselig fått høre at alle premature unger skal ha oppfølging fra PPT rundt 2-2,5 års alderen og nærmere skolestart. Lillepia mi er jo snart 3 år nå. Ringt PPT. Nei, de hadde henne ikke registrert. Dette skal formidles via helsestasjonen. Der har de visst oversett/glemt det. Men, de skal ordne opp. Da var jeg ikke helt blid i telefonen Dro så på sykehuser for å ta blodprøver før legetimen onsdag. Var samtidig og lånte meg krykker etter oppfordring fra fysioterapauten. Blir vel ikke helt å benytte de ennå. Elles gidder jeg ikke repetere hvordan bekkenet mitt har det Men alle på jobben er veldig forståelsesfulle, og de krever også at jeg skal bli 50% sykemeldt. Sjefen min så ikke for seg at jeg skal stå på jobb med krykker Etter UL og sykelemelding diskusjonen onsdag, så tror jeg at humøret mitt vil bli veldig mye bedre. Jeg takler visst veldig dårlig å gå rundt med nesten konstant vondt. Jeg vil helst være hoppende glad gravid, for formen min ellers er jo topp for tiden. Bruker dessuten så unødvendig mye energi på å mote meg opp til diskusjon med legen (men kanskje går det veldig greit?). KalloRilla: Koselig at du følger med meg! :klem2: Sirka: Ja, gleder meg til UL! :rosasmil: Har kjent noen få svak svake plopp. Bare så rart at de første gangene for ca 2 uker siden var så mye sterkere. Gleder meg til å lese om deg i morgen! Pondusa: Håper du har kost deg i byen min i helga! Jeg var på city nord på lørdag Huldra: Koselig å høre fra deg igjen! Capri: Takk for koselig hilsen! Veronal: Fysioen hjelper litt mot hoftene, men så langt ikke så mye ellers. Jeg gir ikke opp enda Gleder meg til å lese om din UL i morgen! Pia: Håper også vi kan få vite kjønnet på UL. Det blir spennende! Hele legetimen blir forsåvidt spennende Takk for hilsen! :klem2: Madden: Har jo sett reklame for Kochelimonke-dagen, men faktisk ikke vært der. Kan du ikke bare komme hit en tur da? (eller er det over nå kanskje?). Kos med hilsen fra deg 18+5
sirka Skrevet 18. oktober 2004 #887 Skrevet 18. oktober 2004 Dette blir en spennende uke for oss, Murmel, med UL og greier... Blir litt frustrert på dine vegne når jeg hører om rotet med PPT og helsestasjonen. Er jo selv lærer, og har jobbet en del inne spes.ped. avdelingen og har opplevd mye forsinkelser med slike saker. Dette er ting man ikke somler med, så pass på at det ikke blir flere forsinkelser. Det er viktig at foreldre følger med og vet hva dem har krav på! Lykke til!
lillen Skrevet 18. oktober 2004 #888 Skrevet 18. oktober 2004 Hvem takler det å gå med konstant smerte bra? Det er fullt forsåelig at du ikke har det så bra når smertene er slik... Jeg håper også alt blir bedre etter onsdag Og hvorfor i alle dager skulle du ikke få sykemelding? Hadde bedt om 100 % jeg... Gleder meg til å lese om ul!
Moonchild Skrevet 18. oktober 2004 #889 Skrevet 18. oktober 2004 Så flott at du har jobben på din side! Håper du får den roen du trenger snart. Det overrasker meg ikke egentlig at dere selv måtte finne ut av det med PPT... For lite midler og mennesker gjør nok innimellom at de som er mest resurssterke må sørge for å få det de har krav på. Men er ikke lillepia di dessuten i det man så betegnende kaller trassalder? Jeg har en liten niese på 3 år som er et sjarmtroll av dimensjoner, med stort trykk på TROLL!
Linemor Skrevet 19. oktober 2004 #890 Skrevet 19. oktober 2004 nei det er ikke noe morro og drive og manne seg opp. uff det er synd det skal være sånn. det ødelegger så mye mer enn en skulle tro. håper det går bra oss legen og på UL. er jo gøy med UL da. og alt er helt sikkert i skjønneste orden.
sirka Skrevet 19. oktober 2004 #892 Skrevet 19. oktober 2004 Terminen min er flyttet til 10 mars, Murmel.... :o Nå må du fikse en ny termin hos UL i morgen, slik at vi fortsatt kan være symmetriske... Det er vanlig i familien min å gå 14 dager over tiden, så kanskje det er lurt at jeg har terminen litt før deg slik at vi kan føde akkurat likt... For det er vel det som er målet???? Lykke til i morgen!
Gjest Madden Skrevet 20. oktober 2004 #893 Skrevet 20. oktober 2004 Jeg så på fjernsynet igår at det er viktig med symmetri for oss mennesker...så jeg tror nesten du må gjøre som sirka sier!! Uansett håper jeg du får en flott dag!!! :klem2:
sirka Skrevet 20. oktober 2004 #894 Skrevet 20. oktober 2004 Venter spent på UL-rapport.... Gratulerer med 19 uker.... (eller har det blitt annerledes etter UL?) Jeg følger gammel telling, jeg...,så får heller fødselen komme litt tidligere....
lillen Skrevet 20. oktober 2004 #896 Skrevet 20. oktober 2004 Jeg sitter her og venter jeg også! Og så glemte jeg å spørre deg på forhånd hvilket kjønn du tror det blir...hvis du hadde en følelse Håper du kommer deg på nett idag!
tyttebæret Skrevet 20. oktober 2004 #897 Skrevet 20. oktober 2004 Hei Murmel! Skal du på UL allerede? :o :o Følger absolutt ikke med i svingene for tiden, skjønner jeg. Lykke til, Murmel og jeg gleder meg til å høre hvordan det gikk! Er rede til å lese!!!
murmeldyret Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter #898 Skrevet 20. oktober 2004 Nå er jeg kun lykkelig gravid (hvis jeg ignorerer bekkenet alt jeg kan ) :D Det har gått i ett i dag med fysio, besøk og så endelig legetimen. Jeg var dritnervøs på forhånd. Ute var det iskaldt, så jeg gikk det jeg maktet med mitt vonde bekken. Inne måtte jeg opp en lengere trapp, noe som også er ganske vondt. Og så fikk vi komme rett inn til legen. Og jammen starter han ikke med å måle blodtrykket mitt med en gang. Altså: dårlig form/kondis, andpusten, vondt og nervøs. He-he, skyhøy puls og deretter høyt blodtykk . Men undertrykket var fint, og det betydde mest :-) . Mens jeg sitter der, så kommer resepsjonsdamen inn og forteller at jeg har litt sukker i urinen . Da følte jeg virkelig at det ikke helt var min dag. Men han mente det ikke betydde noe. Jeg har sannsynligvis spist noe søtt i går. Det skal ingen ting til før det blir utslag hos gravide, og det var jo bare litt. Skal selvsagt ta ny urinprøve snart. Så var det det store sykemeldings spørsmålet. Jeg forklarte situasjonen uten egentlig å få noe respons hos legen. Han var mer opptatt av papirene mine og dataen. Til slutt dristet jeg meg til å spørre om 50% sykemelding. Han mumlet noe som hørtes ut som et ja, fortsatt mer interessert i dataen. Først da vi var ferdig kom han med den, og kunne endelig puste lettet ut. Men han har vektlagt mer at det er et høyrisiko svangerskap. Med bekkenløsning i tillegg. Jeg er bare så glad og lettet! Lille-Brum ser ut til å være akkurat det, en liten Brum . Han kunne ikke si det helt sikkert da. Jeg er både overrasket og glad, for jeg kan ikke helt forestille meg å få en gutt. Men det er selvsagt stas å få en av hvert kjønn . Elles så alt bare bra ut med Brum. Termin blir 18. mars! Ikke helt fornøyd med å utsette uketellingen med 2 dager, dvs at jeg først er 19 uker på fredag. Men, i det store og hele er jo ikke det det viktigste da Sirka: Er litt lei meg for at vi ikke følger hverandre lengere :klem2: Ble også frustrert over helsestasjonen og PPT . Jeg ønsker virkelig en vurdering av dem. Lillen: Takk for kos hilsen! Moonchild. Og ja, hun er i trassalderen. Må bare tro det retter seg i barnehagen etterhvert :klem2: Linemor: Du hadde rett, det gikk bare bra! :rosasmil: Madden: er så søt og snill og grei, og veldig snart gravid! Tyttebæret: Ja, tiden går fort. Takk for hilsen! 18+5 (wannabe 19 )
Gjest Madden Skrevet 20. oktober 2004 #899 Skrevet 20. oktober 2004 ÅÅ!! så godt at alt var bra!!! Nå puster jeg lettet ut og kryper til køys! Tenkte vente så lenge som mulig for å se hvordan det gikk med deg! og jammen kom ikke nattens dronning innom med oppdatering!!! Supre nyheter!! Og tenkte jeg det ikke...en liten brumm.... Selv om det ikke er helt sikkert...så har jeg på følelsen av at det er det allikevel!! og jeg er ganske så sikkert snart gravid ja!!! Ha en kjempegod natt da murmel-mor!!
Gjest Hulderjenta Skrevet 21. oktober 2004 #900 Skrevet 21. oktober 2004 Tenk, en liten gutt!! :babygyutt: :hjerter2: Er helt enig med de andre her, tiden går så altfor fort! Du ble jo nettop gravid!! Men det var jo faktisk i sommer, og nå er det jo langt utpå høsten... Men hvor blir tiden av..? Ønsker deg en fin torsdag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå