Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

I morgen er det svusj inn i 2. trimester. Du skal se at kvalmen forsvinner ut i det store intet innen den tid! :Nikke:

Det er lov å håpe litt for deg, dah! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for en kvalmefri dag! :rosasmil:

Er bare veldig trøtt og tenker finne senga snart :Gjesp:

Takk for hilsen Edea! :klem2: Takk, det ble en fin dag :P

Jeg vet også mange som får baby mage tidligere med nr. 2, Linemor

Glad det gikk bra på din UL, Sirka! :tommelsmil:

Jeg rota som sagt med timen min og må vente til neste onsdag. Er litt usikker på om han tar UL da. Skikkelig UL blir først i uke 19 :wink:

Satser på at du har rett, Veronal! :wink:

2. trimester må da bli kvalmefri (som i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse:13 uker! :danse:

Takk for god klem, Madden! :klem:

Ja, jeg regner egentlig med at legen tar UL, Linemor. Men det er ett eller annet med at de ikke skal overdrive dette med UL, det er visst ikke helt bra for fosteret. Jeg skal jo oftere til legen (Dr. Gyn) enn vanlige gravide, så jeg tenkte bare at han kanskje ikke tok UL hver gang da. Det ble jo tatt UL sist i uke 9. Ikke har han fylt ut noen papirer heller enda, så han skal nok bruke litt tid på sånt :wink: Vi får se neste onsdag. Jeg har selvsagt veldig lyst til å se lille-Brum på UL :rosasmil:

I dag la jeg meg igjen etter frokost. Jeg har sovet litt dårlig i natt. Nå føler jeg meg helt uttafor og slapp. Litt antydning til ugg, men jeg tror og håper at det ikke blir værre. Kanskje jeg bare rett og slett skal gå på butikken og kjøpe avisa. Det hjelper nok litt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :klappe: Det er slik det skal være!

Kvalmen er historie! Jej! :danse:

(Jeg håper!)

Kanskje du til og med blir mindre trøtt?

Vet ikke hvordan det er med trøtthet...om den blir verre eller bedre som tiden går..!?

Kos og klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja men hvis du skal ha ekstra oppfølging er det kanskje ett poeng og ta UL. men jeg er ikke legen da.

kan være du er ugg fordi du sov dårlig i natt og det hender det er litt sånt når en sover igjen etter at en egentlig har stått opp.

tenk 13 uker, synes ukene dine går mye raskere enn mine, hvordan kan det ha seg.

ha en fortsatt fin dag/kveld. håper du får sove ortlig i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du begynner å føle deg bedre!

Vet du, jeg har også hørt at man ikke skal ha for mange UL, medmindre det er helt nødvendig. Men jeg har ikke helt skjønt hvorfor? Håper uansett du går til en lege som vet hva h*n gjør - det er så betryggende. Ha en flotters dag & uke!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelsmil:Hipp, hupp hurrey for enda en fin dag! :tommelsmil:

Satser på at du har rett, Lillen!

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg skal ha denne ekstra oppfølgingen hos Dr. Gyn, Linemor :klø: Blodprøver, blodtrykk og urin skal følges ekstra opp. Mulig det er et poeng med jevnlig UL også, og jeg tror nok han blir å gjøre det, sånn for sikkerhets skyld :wink: Og forresten så går dine uker like fort som mine nå! :klem: I morgen jubler vi for dine 25 uker :klappe:

Det er selvsagt fint med tanke på HELLP-syndrom faren at jeg går litt oftere til legen. Men sist kom det så akutt at det ikke hadde blitt oppdaget om jeg så hadde vært hos legen samme dagen. For alt var bra og normalt hele tiden. Leverprøvene steg først etter jeg kom på sykehuset. Men skjer det tidligere forandringer, så blir jeg vel innlagt eller ekstra godt oppfulgt. Antar jeg. Ikke misforstå, jeg er jo glad for å bli bedre fulgt opp. Men får jeg HELLP igjen, så vet jeg at det kommer akutt. Men det skal jeg selvsagt ikke ha denne gangen! :wink:

Joda, jeg stoler på legen min, Moonchild! Jeg innbiller meg også at det er størst fare med UL lengere ut i svangerskapet. Takk for hilsen! :klem2:

Det er så godt å være fri for kvalme :rosasmil:

Jeg håper inderlig det er så godt som over nå. Ihvertfall ønsker jeg å være i fin form neste torsdag og fredag. Da skal Lillepia på sykehuset. Hun skal operere bort navlebrokket sitt den fredagen. Det er sikkert et enkelt og greit inngrep. Men hun skal i narkose, og hun er min unge. Da hjelper det ikke å være sykepleier. Jeg gruer meg! :( Da hadde det vært fint om en nervøs mage ikke også blir en kvalm mage :wink:

God natt! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende hilsen murmeldyret! Sender en god :klem: tilbake til deg....er så glad for at du legger igjen hilsen hos meg..også når jeg ikke er i bra form! :) Supert at du føler deg bedre!! Ingenting som er bedre enn det!

Skal tenke på dere når lillepia skal opereres! Det går bra vet du!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi får håpe kvalmen uteblir. tror ikke det hjelper uannsett hvilken utdannelse man har jeg. når det er noe ekstra med barna dine er det lov og være nervøs.

men det kommer sikkert til å gå bra, men det blir nok ikke lett og puste ut før hun våkner igjen og alt er bra, og det er velig forståelig.

ha en fin dag da murmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Håper det kommer til å gå bra med lille jenta di på fredag.

Det er ikke rart at du er engstelig, det er jo tross alt barnet ditt.

Visste ikke at du var sykepleier.

Jeg er sykepleierstudent, men måtte ta permisjon i år fordi lillegutt ville komme i oktober. Kjempespennende yrke!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en snarvisitt innom. Hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe nå, men så oppdaget jeg at jeg lå nederst på siden :roll: Oi, oi, oi... :ler:

Det har vært enda en kvalmefri dag i dag! :tommelsmil:

3 på rad har jeg ikke hatt siden før sykemeldingen. Derimot har jeg lagt det meste av dagen på sofaen med dundrende hodepine (jada, er det ikke det ene, så må jeg syte over noe annet :roll::ler: ). Det er vel en dårlig kombinasjon av lite søvn og forkjøla light. Men jeg er utrolig glad for at kvalmen ikke kom i tillegg! Og nå har omsider hodet lettet litt.

Lillepia derimot er ganske så forkjøla for tiden. Ikke feber. Men hvis det ikke bedres i løpet av helga, så må jeg nok holde henne hjemme i neste uke før operasjonen. Hun vil ikke bli operert sånn som hun er nå :-?

Tusen takk for koselige hilsner Madden, Linemor og Sandra! :kose:

13+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ganske lurt å holde henne hjemme, ihvertfall hvis det gjør henne raskere frisk :trøste: Og det er jo ikke noe problem, nå når du er hjemme likevel :-)

God bedring til Lillepia!

Jeg håper du får den søvnen du trenger fremover, for da slipper vi å høre på sytingen din! :flekke:

Jeg bare tuller... :klem: Men tuller ikke om at jeg håper du får den søvnen du trenger, for da blir jo svangerskapet en ren nytelse fremover! Ikke kvalm, ikke trøtt, ikke hodepine...og forkjølelsen gir seg vel snart :trøste:

Dere jentene får kose dere skikkelig hjemme, og pleie hverandre :klem2:

Ha en fin kveld, Murmel! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...