Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsner Linemor! :kose:

Joda, naustfesten var koselig den. Vi var heldig med været. Maten var god, og stemningen like så :wink: Det ble stamp-bading etterhvert, men det droppet jeg.

Ikke helt i form i dag. Vi var på et kjøpesenter, og jeg ble både svimmel og uvel. Litt bedre nå.

Der kom Lillepia inn fra lekeplassen. Må nok avslutte :wink:

12+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei Murmel!

Grattis med passerte 12 uker! :babysmokk:

Grattis med bryllupsdag :bryllup:

Og beklager at jeg skrev feil i boken min - ikke meningen å fornærme deg og de andre... At jeg kunne være så teit... :flau:

Takk for koselige hilsener i dagboken min! Blir alltid glad når du har vært innom! :D

Håper du har en fin helg! :D

Stor klem! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, nå er jeg ekte P-beib, og du er mitt forbilde! Enten så blir jeg gravid nå, eller så blir jeg det igratis-syklusen, som du... :klappe::wink:

Håper du har en fin helg!

Og at du blir kvikkere snart... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kult at du ble gravid! :hoppe:

Det er så stas å følge en supergirl gjennom det vi alle lengter etter. Håper du kjenner deg bedre og bedre!

Go'søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Murmel.

hvordan er formen din i dag da? har kvalmen sluppet taket eller er du fremdeles sliten og kvalm?

håper du har fått slappe av litt i helga, og at denne uka blir kjempe bra.. uten kvalme og annet tull.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt utslitt av nettene mine, drømmer så fryktelig. Det er vel vanlig at gravide drømmer litt ekstremt, men nå har det vært litt mye på en gang :roll:

Natt til søndag drømte jeg at Lillepia døde. Tror det var i forbindelse med en kraftig influensa. Jeg gråt og gråt og gråt :grine: Så ble jeg heldigvis vekt av Lillepia. Hun bruker å våkne en gang pr. natt. Da legger jeg meg heller sammen med henne, istedet for at hun skal ligge mellom oss og holde begge våken (har bare 1,50 seng). Jeg sovnet fort igjen, bare for å drømme at jeg aborterte. Det var jo bare toppen :roll:

I natt drømte jeg at mannen ville skilles. Han klarte til og med å få 100% omsorgsrett for Lillepia. Husker jeg sto utenfor og tittet gjennom vinduet. Hadde ikke sett henne på evigheter, og var redd hun hadde glemt meg :( .

Kanskje jeg er litt for påvirket av tragedien i Russland. Jeg kan ikke forestille meg noe værre enn å miste et barn :cry:

Formen kjennes bra ut sålangt i dag. Var uvel utpå dagen i går, men kvelden var bra. Bortsett fra en super hormonell utblåsning da jeg plagdes med deigen til vaniljebollene mine :ler: Vi fikk koselig besøk om kvelden. Slekt av mannen som ikke visste om graviditeten. De syntes det var så koselig (og det er vi selvsagt helt enige i :wink: ).

Tusen takk for hilsen Sirka (Takk, det føles bedre i dag :klem: )

Nå skal jeg en liten tur på butikken :wink:

12+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble UL på meg i morgen. Hadde egentlig til onsdag jeg også :ler: , men den ble flyttet. Greit for meg å få det unnagjort... Nå er jeg bare såååå spent.... :redd:

Man sier jo at man drømmer en del ville drømmer i svangerskapet.., jeg har ennå ikke hatt noen spesielle, men husker jeg drømte at jeg ventet tvillinger en natt....

Så får vi se på UL i morgen om jeg er sanndrømt... Tviler på det, ja...

Ha en flott uke, Murmel. :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei murmel. jeg vet hvordan det og våkne om natta med høy puls etter mareritt. det er ikke morro nei. det er nok bare det at vi bruker så mye tid til å tenke på ting, så får fantasien litt vel fritt spillerom om natta.

men det er jo bare drømmer, og om dagen er de ikke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med UL i morgen, Sirka :rosasmil: Forstår godt at du er spent, men det går helt sikkert bra :klem2:

Du har rett, Linemor, det er heldigvis bare vonde drømmer. Men jeg håper det gir seg snart. Jeg vil bare gråte når jeg tenker på dem :( . I tillegg har jeg 2 ganger tidligere drømt at jeg fikk prematurt barn igjen. Men jeg tror det gikk bra.

Glemte å fortelle om morsomme Lillepia mi :hjerter2:

Hun har vært rimelig sen med å prate. Nå prater hun greit, men langt fra rent. I det siste har hun gjentatt etter oss nesten alt vi sier. Det ser ut til å hjelpe på ordforådet hennes. Jeg måtte le da mannen maste litt på henne i går. Hvorpå hun svarer han: - Slapp av lille venn :ler:

Mannen gjorde også store øyne da Lillepia kunne fortelle: - Mamma har også skjegg sånn som pappa har på kinnene, der! Sa hun og pekte på leggene mine. Nei, jeg barberer ikke hver dag :sjenert:

Regel nr. 1 før man drar på bytur: Spis før du drar. Unngå å bli sulten, for da blir du bare kvalm :-?

Man det gikk over da jeg fikk spist etter jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Barn får med seg alt. :hoho:

Har ikke vært flink til å skrive i dagboken din i det siste, men vit at jeg er trofast leser.

Håper de vonde drømmene dine snart blir byttet ut med deilige drømmer om mikromurmeldyret i magen. :klem:

Ha en strålende fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Morsomme utsagn fra barnemunn ja!!!!! :ler:

Høres virkelig ut som snakkingen kanskje kommer sent, men til gjengjeld godt :wink:

Håper du får en flott dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: barn er herlige da. kanskje ikke så deilige når de suttrer og er fulle av snør, men ingen kan forklare som dem.

ja og spise litt før by tur er lurt, med mindre du blir mer kvalm av maten.

ja vi får håpe drømmene gir seg litt, for det er slitsomt. jeg har dem nå og da, men ikke hver natt heldigvis.

sov godt i natt og drøm søtt, ingen vonde drømmer takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei murmel!! og takk for hilsen i dagboka!! :ler: morsomme kommentarer fra barnemunn...det er bare helt utrolig hva de kan si iblant..jeg ler meg skakk hver gang!! :ler: (har noen utrolig skjønne tantebarn som jeg får låne...)

Håper de marerittene snart gir seg, det er ikke noe godt altså!! Du må drømme gode drømmer!!lov meg at du gjør det i natt!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I natt var det bare en skummel innvandrer som prøvde å komme seg inn i bilen min. Han sto midt i veien og prøvde stanse oss i en slakk sving der jeg måtte sakne farten. Men jeg var snartenkt da jeg så hvor skummel han så ut, så jeg fikk alle i bilen til å låse dørene. Han kom seg ikke inn :ler:

Kan heldigvis ikke huske å ha drømt noe mer :wink:

Lurer på hvem som har funnet på begrepet morgenkvalme. Tror knapt jeg har vært kvalm en eneste morgen, med mindre jeg dropper frokosten da. Men rundt middagstider er det ofte langt værre. Det var så vidt jeg klarte lage middag i går. Ihvertfall ikke spise den. Så kvikner jeg til utover kvelden igjen. Kunne sikkert ha spist en hel hest i går kveld :ler:

Merker at buksene mine er litt videre i lårene og over rumpa, men absolutt ikke over magen. Tror nok det blir tidligere stor mage denne gangen :rosasmil: Men det er ennå litt vanskelig å avgjøre hva som bare er bilring og hva som er gravid mage :-?

Ellers er jeg veldig glad for at jeg skriver opp avtalene mine. I flere uker har jeg levd i den tro at jeg skal til Dr. Gyn igjen i morgen. Skulle bare sjekke klokkeslettet. Eh, det var visst først neste onsdag det :sjenert:

Nå er jeg flink og vasker klær. Det blir nok ihvertfall 5 maskiner. Burde vasket badet også, men det er godt mulig det blir utsatt til i morgen. Skjemmes over hvor lat jeg er for tida :(

Tusen takk for hilsen Tiny! :klem:

12+6 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen kvalme er kun for de hedige. og det finnes alle grader frem til døgn kvlame. jeg er så glad for at jeg ikke er plaget av det nå.

det er merkelig at baby magen kommer så mye lettere med nr to. blir sjokket sjøl jeg. men det er jo litt morro og.

det var bra du ikke slapp han inn i bilen. det at man begynner og tenke rasjonelt i drømmer er litt morro. det syns jeg i hvert fall.

ha en fin dag murmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på UL og det gikk kjempebra.. :hoppe: . (Referat finnes selvfølgelig i dagboka mi.. :wink: ).

Nå er det din tur. Kan tenke meg at du gleder deg. Lykke til! :) Gleder meg til referat og er spent på om terminen din blir forandret. Vi satser jo på å føde på likt, er ikke det planen? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...