murmeldyret Skrevet 1. august 2004 Forfatter #561 Del Skrevet 1. august 2004 Denne dagen har ikke vært spesielt god Da jeg skulle legge meg etter nattevakta, var jeg kjempekvalm. Store problemer med å få sove Det er sikkert en dårlig kombinasjon av at jeg er trøtt og sliten, og at det er varmt. Det trenger ikke bety at jeg nå kommer til å være veldig dårlig fremover. Men jeg har vært uggen det meste av dagen. Fikk heldigvis til å sove litt mer i ettermiddag. (Akkurat nå har jeg magesyre helt opp i halsen, og jeg har glemt Gaviscon hjemme ) Så kommer jeg på jobb igjen i kveld og blir gledelig overrasket av en engel av en arbeidskollega. Hun synes jeg har jobbet alt for mye og har påtatt meg alt for mye jobbing. Selv går hun 50% stilling, og ønsker egentlig ikke jobbe mer enn det. Hun har selvsagt jobbet en del ekstra i sommer hun også for å få turnusen til å gå rundt. I løpet av kveldsvakta har hun funnet ut at hun kan jobbe natt til tirsdag for meg. Jeg ble så glad og rørt at jeg likså godt fortalte henne om graviditeten. Da hun kom hjem, ringte hun meg for å fortelle at jeg ikke får lov til å jobbe dobbeltvakt på fredag. Da har jeg både kveld- og nattevakt i ett. Jeg burde ikke utsette meg for det! Etter 2 hele dager fri tror jeg nok at det skal gå bra Men nå påstår hun at hun skal ta den vakta for meg også. Og det etter å ha jobbet 3 nattevakter + sovet bakvakt på jobb på dagen. Hun er ikke riktig rett, og det sa jeg til henne Vi får diskutere det litt mer. Jeg kan jo evt jobbe halve kveldsvakta. Synes bare det var så utrolig snilt av henne. Jeg vet jo at hun egentlig ikke ønsker å jobbe ekstra, og hun trenger det ihvertfall ikke økonomisk. Gode medmennesker og arbeidskollegaer gjør livet mye lettere :D Jeg har følt "plopp-plopp" i magen i dag også. Men jeg heller mot en teori om at magen (tarmene) er litt overaktiv for tida. Vanligvis må jeg "bommelomme" bare annen hver dag. Det kan gå lengere også. Den siste tiden har jeg vært på do flere ganger daglig. Det kan bare ikke være liv jeg kjenner allerede nå! :o Jeg hadde håper at sykepleier-Huldra hadde en god tarm teori å komme med Du har jo så gode bøker å slå opp i Tusen takk for hilsner Huldra, Tiny og Meta! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 2. august 2004 #562 Del Skrevet 2. august 2004 Pøh - tarm meg her, og tarm meg der! Det er bebisen, Murmel - har du ikke forstått det?! Men seriøst: Jeg tror det er det! Hun kollegaen din var jo bare super! En energibombe Synes du skal si ja takk til hennes tilbud om å ta vakter for deg, jeg Pass på deg selv, helsen din og spiren! :fy: Håper du sover godt nå da, Murmel! Stor fra Huldra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 2. august 2004 #563 Del Skrevet 2. august 2004 Hei Murmel. Jeg har hørt at man kjenner bevegelser mye tidligere med nummer to...Så jeg tror hulderjenta har rett. Klem fra hanni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 2. august 2004 #564 Del Skrevet 2. august 2004 Der hører du, Murmel! Bare se og gled deg over bloppene - det er bebisen(e) din(e) du kjenner!!! Ikke innbill deg noe annet!! :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 2. august 2004 #565 Del Skrevet 2. august 2004 Takk for hilsen! Ønsker deg en fiiin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvinnen Skrevet 2. august 2004 #566 Del Skrevet 2. august 2004 Åhh... så koslige kollegaer du har Du må tenke på deg selv også innimellom, ikke slite deg ut med jobbing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 2. august 2004 Forfatter #567 Del Skrevet 2. august 2004 Du er morsom du Huldra! Jeg kan fortsatt ikke tro at en liten spire på ca 2 cm klarer å ploppe så mye Jeg begynner jo å bli alvorlig redd for både eller Mannens fryktede firlinger som slåss om plassen der inne :o (bør vel ikke spøke med sånt... ) La det bli 10. august!!! Ja, Hanni, jeg har også hørt at mange kjenner liv tidligere i andre svangerskap. Men allerede i uke 7 :klø: Det er ganske rolig der inne i dag. Ikke har jeg vært så ofte på do heller Tarm-tarm-tarm-teori! Takk for hilsen, Poca! :-D Ønsker deg også en fin uke! Ja, Løvinnen, hun er koselig! Nå er vi blitt enige om at hun tar nattevakta mi, mens jeg går fredag kveld selv. Det klarer jeg fint etter 2,5 dager fri. Og da er det jo nesten ferie Formen er bedre i dag. Litt ugg, men det går bra. 7+6 (snart) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 4. august 2004 #568 Del Skrevet 4. august 2004 Bare 6 dager igjen til 10. august! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edea Skrevet 4. august 2004 #569 Del Skrevet 4. august 2004 hei. Og takk for fin velkomsthilsen i dagboka mi!!! jeg har ikke gratulert deg med spiren ennå, men her kommer det; GRATULERER!!! Klem fra edea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 4. august 2004 #570 Del Skrevet 4. august 2004 Hei Murmel! I morgen reiser vi på ferie (hurra!) så jeg ville bare innom og si fortsatt god sommer til deg! Blir borte i to uker jeg nå.. Ikke glem meg da... Stikker sikkert innom en nettcafe i løpet av ferien, så jeg kan se hvordan det går med deg og spiren(e), og resten av gjengen her inne. Masse lykke til på UL 10. august, det blir kjempesepennende!! Og nyt de to resterende ferieukene dine, ikke lenge igjen nå!! Stor klem fra Huldra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 4. august 2004 #571 Del Skrevet 4. august 2004 kan vi ikke si det slik at blopp-blopp = tarm + baby(er) - så blir vi ferdige med det? da kan alle få ha litt rett, mener jeg? Så imponerende med din kollega! Det kaller jeg nestekjærlighet i praksis! Hurra for suverene kolleger! Håper det går bedre med deg nå, at du ikke er så uggen lnger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 4. august 2004 #572 Del Skrevet 4. august 2004 Du må for all del tenke mest på deg selv og den lille!! Det er ingen som takker deg for at du jobber deg ihjel skjønner du!! Det viktigste nå er at du har det bra, for da har den lille det også fint! Håper at du er i bedre form!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 4. august 2004 #573 Del Skrevet 4. august 2004 Hei!! Å, så spennede viss du kjenner liv da! Følte selv jeg hadde noen slike "blobber" som du beskiver for noen dager siden, men har ikke kjent det igjen. Så det var sikkert ingenting. :-( Men dine hørtes jo lovende ut! Og skulle det være tvillinger, er jo det bare flott!!! Lykke til videre med funderingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 5. august 2004 Forfatter #574 Del Skrevet 5. august 2004 I dag har mannen bursdag. Både svigers og mine foreldre kommer på besøk for å grille og spise kake. Og da skal vi offentliggjøre den gledelige nyheten (Men bare dem i første omgang) For svigers vil det bli barnebarn nr. 5. Jeg er enebarn, så det blir bare nr. 2 for mine foreldre. Jeg vet at alle vil glede seg. Men jeg vet også at foreldrene mine vil komme til å bekymre seg mye for meg utover i svangerskapet. De er selvsagt redde for at jeg skal få HELLP-syndrom igjen. Jeg forstår jo det, så jeg får vel bare være tålmodig med maset som vil komme etterhvert Formen er ikke helt topp for tida, men jeg vet at det kunne vært mye værre. Jeg er spesielt uggen rundt middagstider, og middagen er et stort problem. Men så bedrer det seg heldigvis utover kvelden. Må innrømme at jeg ikke gleder meg til selve grillinga i ettermiddag Takk for hilsen, Veronal! :-D Ja jeg har virkelig nedtelling til UL. 5 dager igjen! Takk for gratulasjonen, Edea! Tusen takk for koselig hilsen, Huldra! Jeg håper du får det topp på ferie! Jeg skal også nyte mine uker, selv om vi ikke skal reise bort. Ingen fare for at du blir glemt nei! Du har helt rett, Tyttebæret! Det er egnetlig ingen vits i å spekulere på mine blopp-blopp Det var aldri ment som livstegn fra min side, bare rart å kjenne noe som minner om det. Nå har det vært rolig ett par dager Du har også rett, Madden! Det er ikke mye takk man får for alt slitet. Og det er ikke verd det heller. Snart blir alt mye bedre. Og det hjalp veldig at jeg fikk meg 2 fridager nå. Takk for at du bryr deg! Det er nok bare tarm-liv vi kjenner, 83' Nå vet jeg ikke helt om tvillinger er drømmen min da Siden jeg har Lillepia fra før som krever ganske mye :rosasmil: Nå bør jeg vel begynne med litt Oi, så lyst jeg har til det i 26 grader og sol 8+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 5. august 2004 #575 Del Skrevet 5. august 2004 Spennende med ultralyd. Vil dere vite kjønn eller blir det en godt bevart hemmelighet for oss og/eller resten av verden? Lover å ikke sladre... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 6. august 2004 #576 Del Skrevet 6. august 2004 GOD HELG! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 6. august 2004 Forfatter #577 Del Skrevet 6. august 2004 Nå er jeg på dobbeltvakt på jobb Det er heldigvis rolig, men 16 timer i strekk er alt for lenge. Men etter ei natt til er det endelig ferie! Den gledelige nyheten er nå fortalt til besteforeldrene. De ble selvsagt glade alle sammen :D Alle vil være så positive og sier at denne gangen går det bare bra. Jeg kan også godt si at jeg ikke tror jeg får HELLP denne gangen, men jeg må forholde meg til fakta og tar ingen sjangser. Det er jo 43-60% sjangse for at jeg får HELLP syndrom i dette svangerskapet også. Det inntreffer vanligvis i løpet av de 3 siste månedene. Derfor sa jeg at jeg kom til å holde meg i byen den siste tiden, dvs ikke besøke svigers som bor 1,5 time unna. Da kom det fra svigermor: -Javel ja, da har du ei unskyldning for ikke å komme på besøk. Hun sa de riktig nok halvt smilende, med det såret og var unødvendig sagt Hun synes nok jeg overdriver. Men HELLP kan starte med at morkaka løsner. Da er 1,5 time alt for langt unna, og jeg leker verken med livet til babyen eller mitt eget Tusen takk for hilsen Bizzy :klem2: Vi kommer nok til å snike på kjønnet når det er mulig ca uke 19. Det kommer ikke til å bli offentliggjort til verken familie eller venner. Vi fortalte ikke om Lillepia til noen heller. Men du, Mayamor, skal selvsagt få vite det 8+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 6. august 2004 #578 Del Skrevet 6. august 2004 Altså, så lenge du ikke har noen kjente her inne, så kan vi vel få vite kjønnet alle sammen? Det var en unødvendig kommentar av svigermor, ja. Men vet du, av og til er den eldre garde litt vanskelig å forstå seg på. Sikkert dine foreldre og, men du er bare så vant til det. Nå, etter å ha bodd hjemmefra i mange år, synes jeg mamma sier og gjør mye rart. Men egentlig er hun sånn hun alltid har vært God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 6. august 2004 Forfatter #579 Del Skrevet 6. august 2004 Du har helt rett Jolie! :klem2: Foreldrene mine har jeg lært meg å overhøre for lenge siden . Men svigermor klarer fortsatt å irritere meg veldig iblandt Mange av oss er vel litt ekstra sårbare for svigermor også Når det gjelder titting på kjønn, så er det nok en stor fare for at det blir offentliggjort i dagboka ja Da er det "bare" 5 timer igjen av ei 16 timers vakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 7. august 2004 #580 Del Skrevet 7. august 2004 Og nå er det bare 4! God natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå