Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så moro :hoppe:

ENDELIG :danse:

Gratulerer så veldig masse, Murmel. Dette var supre nyheter :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ennå i sjokk :sjokk:

Det føles som den positive testen bare var en del av ferien, og at det nå er over...

Men det er det jo ikke!!! :danse:

Jeg må begynne med begynnelsen :wink:

Først var jeg på aromaterapien (ca 8 dager etter befruktningen). Det var hos en utrolig flott dame. Hun bare oste av positiv energi, og hun elsket jobben sin. Hun tror bl.a på reinkarnasjon, driver med healing, spår i hender og er i det hele tatt en spesiell dame. I løpet av behandlingen spurte hun meg om vi skulle ha flere barn. Jeg fortalte hvordan det lå ann. -I sommer sa hun og smilte. Hun mente at det var babyene (sjelene) som valgte oss, ikke vi som bestemte. Jeg måte si ifra at jeg var klar...

Etter behandlingen følte jeg at jeg i tillegg til massasje hadde fått masse positiv energi. Og jeg sa i fra at jeg var klar :wink:

Hele denne syklusen har jeg vært veldig rolig. Jeg tok jo helt av under Pergo-syklusen, og jeg visste at ingen symptomer var til å stole på med Pergo i kroppen. Siste uka før IKM kjente jeg middels stikking på et bestent punkt i underlivet. Vanligvis bruker jo denne stikkingen og murringen å kjennes på flere steder.

Av en eller annen grunn fikk jeg en god følelse for dette "punktet". Jeg spurte mannen hva han trodde, uten å nevne noe om stikkingen. Han trodde jeg var gravid. Han kunne ikke si hvorfor han trodde det. Han hadde ikke trodd det da jeg tok Pergo.

Kl. 04 om natta måtte jeg på do. Jeg tenkte jeg kunne teste bare for gøy. Da fikk jeg ihvertfall være alene på do :ler2: Men jeg trodde at det uansett var for tidlig å teste da.

Sjokket var stort da min digitale test viste: GRAVID :sjokk:

Jeg stormet inn til mannen for å vise han testen. Han så selvsagt ingen ting i mørket, men han forsto jo hva det var. Jeg sov ikke mer den natta. Og jeg måtte bare teste en gang til om morgenen :ler2:

Min IVF venninne fikk desverre mensen :-(

Termin blir ca 16. mars :babysmokk:

4+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst rimelig forvirra, glemte helt å takke Supergirls for alle positive tanker, vibber og gratulasjoner! :klem:

Dere er bare supre! :rosasmil:

Tusen takk! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååååååååååååååå mye!

Det er virkelig fortjent!

Gleder meg til å høre fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:danse::danse: Gratulerer så mye med spiren!! :danse::danse:

:hoppe: Kjempegøy at det endelig klaffet for dere!!:hoppe:

:babygutt::babyjente::babygutt::babyjente::babygutt::babyjente::babygutt::babyjente::babygutt::babyjente::babygutt::babyjente::babygutt::babyjente:

:dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Gratulerer så masse. :klem:

Dette unner jeg dere av hele mitt hjerte.

Er tilbake på nett i dag og skulle bare oppdatere meg aller raskest.

Dette var koselig å komme tilbake til. :tommelsmil:

Masse klemmer fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjonene! :rosasmil:

Da jeg var til gynekologen sist, så sa han at jeg måtte begynne med Albyl-E med en gang jeg ble gravid. Dette kan redusere sjangsen for at jeg får HELLP-syndrom igjen. I dag kom jeg meg endelig på apoteket. Den styrken jeg skal ha viser seg å være på resept :roll:

Det sa han jo ingen ting om. Da får jeg vel ringe i morgen, og samtidig bestille 1. legetime. Jeg tenkte vente til jeg er i uke 8-9, slik at vi tydelig kan avklare om det er flere inni der (var jo fortsatt under Pergo påvirkning da mirakelet skjedde :sjenert: )

Jeg hadde liksom forventet at alt skulle være likt som sist jeg ble gravid. Men det er veldig forskjellig. Da var jeg jo nærmest symptomfri. Nå hadde jeg festesmerte-punktet-mitt hele siste uka. Puppene er mer vonde en sist. Jeg har også mensmurring, men det er visst vanlig.

Ellers er det enda veldig fjernt.

Akkurat nå er jeg mest redd for kvalme o.l. Har kjent litt uggen-følelse innimellom. Jeg har så veldig mye jobbing forran meg i 4 uker nå før neste ferie. De fleste er på ferie, og jeg er faktisk veldig uunværlig disse ukene :wink:

Men å så utrolig glad jeg er! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så akkurat meldingen din, nå som jeg står på farten til å dra på ferie.. Kommer sterkere tilbake til uka.. Jeg får opprette en dagbok da.. :-)

Terminkalkulatoren sier meg at jeg også har termin 16 mars... Morsomt :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELLP? Har du hatt det tidligere og kan få det igjen? Høres litt skummelt ut. Kan det "kontrolleres", eller betyr det at du kommer i kategorien risikosvangerskap?

*medisinsk-nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Fortsatt takk for alle gratulasjoner! :blomst:

Jeg må nesten inn på KG for å sjekke at det virkelig er sant :rosasmil:

Morsomt at du har samme termindato som meg, Sirka.

Fint at du oppretter dagbok! :wink:

Ja, Veronal, HELLP-syndrom er skummelt :roll:

Jeg fikk det i uke 30 forrige svangerskap. Det ble akutt keisersnitt, og Lillepia lå på prematuravdelingen i 5 uker (alt har gått bra).

Fordi jeg fikk det før uke 32, er sjansen 43-60% for at jeg kan få det igjen. Men som legen sa, det er 40% sjanse for at jeg ikke får det.

Det kan ikke kontrolleres, men tran og Albyl-E (acetylsalisylsyre- blodfortynnende medikament) kan ha en forebyggende effekt. Så nå tar jeg Omega 3 med folat hver dag, og Albyl-E annen hver dag :wink:

Legen har tidligere sagt at jeg ved et nytt svangerskap vil bli fulgt tettere opp. Jeg får høre 10. august hva det innebærer. Men HELLP kommer veldig akutt, så det kan neppe oppdages noe før. Jeg er jo mest redd det skal skje før uke 30. :roll:

HELLP er en atypisk diagnose, og kan inntre veldig forskjellig. Jeg fikk vodt under høyre ribben. Det var levera mi som ble rammet først. Legen min var så grei å si at det også kunne starte med at morkaka løsner :(

Så jeg blir nok veldig hjemmekjær fra uke noen å 20 (ca 10 min fra sykehuset).

Jeg skal prøve så godt jeg kan og ikke være for engstelig. Vil jo helst nyte svangerskapet. Og aller helst få med meg de siste 10 ukene :)

5 uker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst ikke gratulert deg før jeg...GRATULERER så mye :hoppe:

Håper jeg kan komme etter om ikke så altfor lenge!! Ellers er tanten min en sånn dame som du nevnte! Kanskje jeg må ta meg en tur til henne, hvis det ikke blir noe positivt resultat denne måneden!!

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...