Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

Vi er utrolig samkjørte, Hulderjenta!

Jeg synes det er litt morsomt :klem2:

Enn om vi kunne bli samkjørt positive også...

Du er utrolig morsom, Tyttebæret! :hoho:

Tusen takk for alle de gode ideene!

Nå har jeg lest litt på SG, Lillen, i håp om å bli litt pergo-klokere. :klø: Pergo skal visst virke bra fra første syklus, men den virker også bra i den pillefrie syklusen etterpå. Derfor man tar det annen hver måned. Virkningen henger altså igjen en stund. Noen har kjempe effekt av Pergo på 1. forsøk, men det er visst de som til vanlig ikke har EL/sjeldent EL. M.a.o de som Pergo er beregnet på.

Men så leste jeg om noen som ikke hadde EL før ca på dag 18 :sjokk:

Da ble jeg litt bekymret med tanke på at puppene mine først ble ømme for at par dager siden (som jo er et vanlig EL tegn hos meg).

Vi har ikke akkurat laget baby i det siste :sjenert:

Jeg får ikke svar på blodprøvene i morgen. Som vanlig blir jeg kun kontaktet hvis prøvene ikke er bra. Får se om jeg ringer uti neste uke bare for å høre. (Siden jeg trenger litt tidsfordriv :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg må drukne alle mine symptomer i litt vin i kveld :rosasmil:

I hvertfall hvis det skal bli noe kos med mannen :sjenert:

Aktiv sengekos kan pr. tiden resultere i at puppene mine sprenges (ihvertfall føles det sånn)

Underlivs stikking/murring (gudene vet hva som skjer der nede) styrker ikke akkurat lystfølelsen :roll:

Hetetoktene får meg riktig nok til å strippe litt.

Men med halsbrann og sure oppstøt (og dertil ille ånde) vil jeg skåne mannen for lidenskapelig kyssing :kline:

Pergo-party ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som om baby-mekkingen er favorittaktivitet for tiden. Vin er nok lurt ja. :Nikke:

Når er ikm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag henter jeg Pergotimen min... :briller:

Pergo Party :danse:

Tror nok at jeg har el ja, men nå setter vi alle kluter til! Det sto til og med på resepten at vi skulle ha samleie annenhver dag, og når legen sier det... :Hehe:

Håper jeg klarer meg like bra som deg, tross masse rare bivirkninger! Husk at evt neste syklus er bedre...hvis det i det hele tatt blir noen syklus på en stund...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg endelig IKM

Kjenner jeg er skikkelig nervøs nå. Jeg prøver og ikke ha for store forventninger, men det føles jo som det er litt mer håp denne gangen :sjenert:

Jeg tar en liten symptom oppdatering, mest for min egen del. Så har jeg noe å sammenligne med ved evt flere Pergo-sykluser:

* Brystvortene er nesten ikke såre lengere

(men det trenger ikke være noe godt tegn)

* Puppene er fortsatt veldig ømme

* Hetetoktene mye værre :roll:

* Mindre vonter i underlivet, bare urlite stikking av og til

(i skrivende stund ble det plutselig mer igjen)

* Litt kveld/natt uggen og uvel i det siste

(sikkert bare nervøs mage :roll: )

* Økende PMS hormonelt humør :evil:

Jeg har hatt frihelg og tok liksågodt KG fri også.

Nå har jeg 3 nattevakter og blir aktiv her igjen :wink:

I helga slo det fryktede Pergo-hormonelle humøret til for fullt :sinna:

Jeg tror veldig mange mannfolk har et treghetsgen. Det resulterer i at det kan være litt vanskelig å få ut fingeren, og at alt for mange spørsmål blir besvart med "vet ikke". Dette taklet jeg ikke helt på fredag. Min ellers så snille mann ble ikke spesielt blid på meg først, men han fikk da ut fingeren, og vi har endelig ordnet ferien som er om bare 3 uker :Hehe:

Takk for hilsen, Tiny! :)

Lite hjelp i vin... Jeg ble både het og hormonelt PMS irritabel :ler:

Jeg har satt IKM til torsdag, basert på antatt EL.

Men hvis jeg har rett i når jeg tror jeg hadde EL, så er faktisk IKM onsdag allerede :sjokk: Håper jeg klarer å holde meg litt før jeg misbruker mange tester unødvendig :wink:

Fint at du synes jeg klarer meg bra, Lillen!

Jeg synes jeg syter og maser mye om alle disse uvanlige symtomene mine :ler: Det blir spennende å se hvordan det går med deg!

Legen min sa ingen ting om annen hver dag. Han sa bare at EL kommer rundt dag 12-14, og da var det opp til oss. Det hjelp ikke å ringe til ham, som en dame hadde gjort. Mannen hennes måtte reise bort med jobben da hun kom til EL perioden. Så hun ringte liksågodt legen for å spørre hva hun skulle gjøre :hoho:

Takk for hilsen, Meta!

Jeg gir visst Pergoen skylda for det meste for tida, men det er helt sikkert at vi har vært lite romantiske i det siste :roll:

Mannens forkjølelse får ta litt av skylda.

Snart... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du fått noen spesiell oppfølging denne syklusen egentlig? Bare lurer på om jeg helst bør ringe gynekologen for å si ifra at jeg starter med pergoen nå... Kan ikke huske at hun sa noe om det. Men så sa hun jo også at jeg ikke skulle begynne før jeg fikk brev fra henne om at medisinene mine ikke påvirket et evt foster... Hun skulle skrive brevet i løpet av en uke, uansett om det var ja eller nei. det har hun glemt. I mellomtiden har spesialisten min sagt (for 100. gang!) at medisinene har ingen påvirkning... :wink:

Ja, det er MC som er sykdommen min. Jeg vet man kan bli sykere ved gravid, så du klarte ikke å skremme meg :ler::flekke: 1/3 blir verre, 1/3 holder seg på samme nivå og 1/3 blir bedre... Siden tarm-legen min vet at jeg prøver, og ikke har noen innvendinger mot det, så stoler jeg på han (dr. Øyenbryn...). Jeg får selvsagt spesiell oppfølging, og særlig sikkert i forhold til næringsopptak (har hatt noen problemer med vit B12, jern og folsyre før).

Sykdommen er årsaken til at jeg ikke har fortalt mamma om prøvingen. Jeg vet hun kan bli bekymret. Hun vil nok ikke se meg på det sykeste igjen, og det forstår jeg godt. Hadde det ikke vært for sykdommen, så hadde jeg fortalt at vi prøver, og hun hadde nok blitt glad. Men med sykdommen vil jeg kanskje heller bli gravid før jeg forteller det... Jeg orker ikke råd om å vente nå når vi har prøvd så lenge.

Nok utgreiing! Ble ivrig jeg nå... :ler:

Jeg gleder meg til å sammenligne symptomene mine med dine. Håper jeg også får kortere syklus. Kasnkje el en dag etter din el-dag da, siden jeg begynner på dag 4...!?

Jeg tror ikke at du får flere sykluser jeg... :sjenert:

Lillen-klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa ingen ting om annen hver dag. Han sa bare at EL kommer rundt dag 12-14, og da var det opp til oss. Det hjelp ikke å ringe til ham, som en dame hadde gjort. Mannen hennes måtte reise bort med jobben da hun kom til EL perioden. Så hun ringte liksågodt legen for å spørre hva hun skulle gjøre  :hoho:

:hoho::hoho::hoho::hoho:

Jeg synes jeg hører det! Skulle gjerne vært flue på veggen hos legen da, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei Murmel! :vinke:

En liten hilsen til deg en sen kveldstime - du skal vel på nattevakt i natt også da, så du får ha god vakt! :klem: Jeg skal sove søtt nå og skal tidlig på jobb i morgen. Sånn er det - noen sover mens andre jobber :wink:

Er så spent på hva som skjer denne uken! :hoppe: Tre dager igjen! Og kanskje to for din del?? Spennende!!! :hoppe:

Kunne bare dagene gått litt fortere... :sjenert: Eller enda bedre; vi kunne fått et akutt anfall av synskhet :ler2:

:klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, nå føles det mistenkelig som mensen er i anmars :roll:

Puppene er blitt mindre ømme, og den vanlige rett-før-mensmurringen er startet...

Mitt lille håp er at ingenting har vært som normalt denne syklusen pga Pergo, så det kan jo hende jeg tar feil.

Snart får jeg svar uansett.

Og jeg verker selvsagt etter å teste :ler2:

Det blir ekstra spennede å følge deg nå, Lillen! :rosasmil:

Jeg har hørt at Pergo-beibs får Pergo babyer :Hehe:

Håper virkelig du får kortere syklus med Pergo.

Det er nok ingen oppfølging fra gynekologen nei. Jeg tok riktignok blodprøve denne gangen. Det var kun Progesteron. Men jeg skal ikke ta flere selv om jeg fullfører de neste kurene. Avtalen med min gynekolog var å ta kontakt til høsten om jeg ikke er blitt gravid til da. Det var da jeg evt skal gjennomgå er pertubasjon, noe jeg ikke helt vet om jeg har lyst til. Vi får se. Så blir det snakk om evt IVF.

Har skjønt at du sliter en del med sykdommen din :klem2:

Hei, Tyttebæret! :ler:

Kan du forstå hva damen tenkte på? :Hehe:

Ja, her er jeg på nattevakt, Hulderjenta :Gjesp:

Takk for koselig natthilsen :klem:

Det er litt for spennede nå, men jeg er ikke spesielt optimistisk :(

Skulle gjerne vært litt synsk. I hvertfall burde det vært slik at man fikk graviditets symtomer som ikke var til å ta feil av :wink:

IKM om ca 2 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, her har jeg inbildt meg selv at jeg hadde en syklus som varierer veldig. Forstår ikke hvor jeg har det i fra :sjokk:

Det må være den evigvarende ammetåka som nekter å slippe taket :ler:

Bortsett fra helt i starten av prøviga, så er jeg jo nå nesten som ei klokke :danse:

PP1: 31 dager

PP2: 32 dager

PP3: 27 dager

PP4: 27 dager

PP5: 27 dager

PP6: 27 dager

PP7: 26 dager

PP8: 27 dager

PP9:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for hilsner supergirls!

Koselig at dere følger med meg :wink:

1. negative test i dag :cry:

Skjønner ikke at jeg vil meg selv så vondt. Bare for å få bekreftet det jeg kjenner så godt, at mensen er på vei. Sånn at humøret ble helt elendig :(

Sovet dårlig har jeg også.

Jeg kan godt være irritabel og lettantennelig til vanlig når jeg er premenstruell, men jeg bruker ikke være sipete. I hele ettermiddag har jeg kjempet mot den store klumpen i halsen. Etter at jeg hadde lagt Lillepia i kveld, ble jeg liggende å gråte i senga. Jeg bruker ikke ha det slik. Det er vel en dårlig blanding av Pergo-hormoner og lite søvn :roll:

Følte meg skikkelig egoistisk også. Hva har vel jeg å klage over som har værdens nydeligste datter. Jeg har tross alt henne. Jeg kommer langt ned på lista over de det er synd på her inne :oops:

Prata litt med mannen før jeg dro på jobb i kveld. Han vil faktisk at jeg skal ta de siste to Pergo kurene også, hvis behov. Evt assistert befruktning vil han ikke helt diskutete ennå. Dvs at neste IKM blir mens vi er på ferie. Da må jeg ta med meg Pergo for sikkerhets skyld i tilfelle mensen kommer. Får håpe det blir bortkastete penger :wink:

Ja, jeg vet, mensen er ikke kommet ennå.

Ja, jeg vet at testen i dag kan være for tidlig.

Ja, jeg vet at det er håp.

Sorry, men jeg tror det ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei beib! :sexy:

Jeg føler med deg, Murmeldyret! Men siden jeg ikke kjenner din kropp, så håper jeg fortsatt.

Hvorfor tror du mensen er på vei? Husk at alt i denne syklusen er unormalt...

Jeg tror man får ekstra høye forventninger når man begynner på Pergo. Og det er ikke noe rart... Forventningene + uvante hormoner kan ikke være en behagelig kombinasjon :riste: :trøste:

Siden man forventer så mye, kan en negativ test også være en positiv ting oppi alt det negative; fordi det får en ned på jorda, slik at en evt menstruasjon ikke blir et sjokk.

Skal man ta ny Pergo rett etter den første? Er det ikke meningen at man skal ha en pause-syklus? Syklusen etter Pergo er jo også påvirket av medisinen...

Eller har legen din anbefalt det?

Eh...husk at jeg er enda ferskere enn deg :wink:

Ja, jeg er offisiell Pergo-beib! :sexy:

Du er ikke egoistisk...

Alle (jeg tør si det...) prøvere synes litt synd på seg selv når mensen har kommet, eller når de tror den skal komme.

Krysser fingrene for at kroppen leker med deg... :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for trøsten, Lillen! :klem2:

Grunnen til at jeg tror mensen kommer denne gangen, er at puppene mine nesten ikke er ømme lengere, og jeg har fått mensensmerter. Slik starter det hver gang. Desverre det eneste "normale" jeg har kjent denne syklusen :roll:(Men den er ikke kommet ennå...)

Så har jeg jo vært gravid en gang, og da var det nærmest totalt fravær av alle slags symptomer. Selv om jeg er Pergo-hormonell, så har jeg veldig vanskelig for å tro at jeg kan være gravid nå med mine vanlige mensen symptomer :(

Du har helt rett i at neste syklus blir pillefri. Det tas annenhver måned. Det var det jeg mente med at hvis jeg nå får mensen, så vil neste IKM igjen være mens jeg er på ferie. Ergo, Perego syklus nr. 2 blir evt da :wink:

Tusen takk for alle klemmene, Tiny!

Jeg føler meg humørmessig bedre i dag, på tross av at jeg kjenner mensen komme. Sovet litt bedre :P Nå kan den bare komme så jeg blir ferdig med ventingen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...