murmeldyret Skrevet 16. mai 2004 Forfatter #301 Del Skrevet 16. mai 2004 Da blir det Pergo, med oppstart i morgen Jeg tok på meg min mest alvorlige mine og ba mannen helt ærlig si hva han følte i forhold til Pergotime. Overraskende svarte han at han vil jeg skal prøve det denne syklusen. Jeg preseiserte at jeg ikke vil klandres på noen som helst måte om vi skulle ende opp med flerlinger Det er flere tvillinger både i hans og min slekt, så sjangsen er der uansett. Han sa han skulle være forsiktig Dette blir vel den lengste syklusen så langt. Nå kommer jeg til å kjenne etter absolutt alt :-? Og dagene fram til IKM blir vel uutholdelig lange. Spennende! Og ja, det er jo fortsatt magiske mai :rosasmil: Takk for trøsteklemmen KalloRilla Ja, nå skal vi klare det! Vi holder fortsatt tett følge, Hulderjenta Mai er ennå ikke over, og vi må holde motet oppe :klem2: Utrolig bra 17. mai hilsen, Lilletrollet! Takk, det samme! Jeg har lest en del om Pergotime, Lillen. Det er ikke jeg som er mest redd for flerlinger Men jeg er redd jeg skal bli litt overhormonell humørmessig. Stakkars mannen da Lenge siden jeg har vært inne på SG, takk for tipset! Tusen takk for klem og rose, Pondusa! Nå er vi enige, så det blir nok en fin 17. mai (bortsett fra at det er meldt regn og surt ) Jeg ser litt lysere på tilværelsen igjen nå :D Kanskje blir det litt for spennende denne syklusen. Men skulle det gå bra, så får jeg min beste bursdagsgave noen gang :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 17. mai 2004 #302 Del Skrevet 17. mai 2004 Så flott da. Skal følge spent med fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 18. mai 2004 #303 Del Skrevet 18. mai 2004 Heisann! Ville bare innom og ønske deg lykke til meg pergoprøving!! Jeg synest det var fryktelig leit å lese at det ikke klaffet for deg denne måneden heller! -du hadde jo håpet sånn på mai!! Vel, vel. Jeg har på følelsen at dere klarer å bli gravide snart uansett! (og mine magefølelser pleier å stemme! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 18. mai 2004 #304 Del Skrevet 18. mai 2004 Vel overstått 17.mai! Det ble en våt og kald 17.mai, i alle fall her i Bergen... Håper du hadde en fin dag likevel! :D Så spennende med Pergo da! Tipper det blir en laaang syklus ja, mens du venter på IKM! *bite negler-smiley* :D Sett din lit til Magiske Mai, Pergo, Mannen og deg selv - så kanskje blir det to blå i juni? fra Hulderjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 18. mai 2004 #305 Del Skrevet 18. mai 2004 Lykke til med Pergo, Murmel! Det var nok meningen at du skal bli gravid i mai, ikke finne det ut i mai. Altså blir dette syklusen over alle sykluser. 17.mai var våt og kald her også, så vi holdt oss like greit innendørs største delen av dagen. Håper hele landet får bra vær neste 17.mai. Da er jo du tobarnsmamma. Klem fra Tiny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 18. mai 2004 #306 Del Skrevet 18. mai 2004 Dette blir spennende!! Krysser armer og bein for at pergo hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 18. mai 2004 #307 Del Skrevet 18. mai 2004 Ja det blei et kaldt og trist 17.mai-vær i Bergen. Det var jo så strålende vær like før. I følge mannen hadde lavtrykket bare liggi å venta på å slå til på vestlandet Lykke til med pergo-party. Nå kommer det til å gå så bra så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 19. mai 2004 Forfatter #308 Del Skrevet 19. mai 2004 Tanta hadde det travelt denne gangen. Så travelt at jeg nesten ble litt mistenksom, og bare måtte teste en gang til. Det var selvsagt bortkastet testbruk igjen Siden jeg nå tar Pergotime, så ville jeg være på den sikre siden. Nå er jeg snart halvveis i min Pergorus Tablettene skal bare tas i 5 dager. Man bør visst verken kjøre bil eller holde på med vanskelige konsentrasjonsoppgaver i denne tiden pga tretthet (men det var ingen varseltrekant på eska). Vel, jeg kjører bil på jobb, og er oppe hele natta. Det går så langt bra, men jeg er noe trøtt Veldig heldig med turnusen min disse dagene...not. Humøret er så langt stabilt bra :rosasmil: I følge legen vil jeg nå få EL på dag 12-14 Fint at du følger med meg, Pondusa! Følger med deg også Jeg håper virkelig din magefølelse stemmer, 83'! Da blir det jo fortsatt magiske mai Synes denne syklusen er lang allerede jeg, Hulderjenta! Jeg skal prøve å være optimist i forhold til magiske Mai, Pergoparty, og i det hele tatt Men jeg skulle gjerne hatt en veldig stor posjon tålmodighet! 2 barns mamma neste 17. mai? :hjerter2: Det hørtes veldig fint ut, Tiny! Da gjør det ingen ting om det regner heller Takk for at du krysser for meg, Meta! Og for lykkeønskning, Ionaa! Det var ikke bare i Bergen lavtrykkene lå på lur før 17. mai. Og det har visst ikke tenkt å gi seg med det første heller Jeg er bare på Dag 5 (snart) Sukk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 19. mai 2004 #309 Del Skrevet 19. mai 2004 Åj så spennende med pergo Murmel Ønsker deg lykke til med den store jakten !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 19. mai 2004 #310 Del Skrevet 19. mai 2004 heia Pergo og murmel og murmelmann! Nå skal det bli murmelbarn. Klem fra hanni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GadgetGirl Skrevet 19. mai 2004 #311 Del Skrevet 19. mai 2004 Ååååå, så spennende! Nå nærmer det seg virkelig! Får man noen tips i fra legen når de skriver ut Pergo. Eller er det bare sånn: "Versågod, spis disse". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 19. mai 2004 #312 Del Skrevet 19. mai 2004 Pergo party! Får man eggløsning på bestemte dager da altså...? Skal du ta det i flere sykluser, hvis ikke denne er klaffings? Er det slik at den ikke "virker" før om et par sykluser? I know nothing... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 19. mai 2004 #313 Del Skrevet 19. mai 2004 I know nothing... ...I'm from Barcelona! Sorry - jeg bare måtte! Jeg heier på deg og mannen din! Satser på at dere rusler lykkelige med Lillepia med gassballong og barnevogn med 17.maisløyfe neste år! Lykke til med PergoParty fra Hulderjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 20. mai 2004 Forfatter #314 Del Skrevet 20. mai 2004 En liten innføring i Pergotime: (Kortversonen) 1. Pergotime er et legemiddel for stimulering av eggproduksjonen. Brukes ved ufrivillig barnløshet som følge av manglende eggproduksjon. Mange får det litt sånn bare for å prøve det. Jeg har sannsynligvis EL de fleste syklusene. Mitt håp er et lite egg-ras, men at bare ett egg blir befruktet 2. Anbefalt dose er 1-2 tbl daglig i 5 dager. Behandlingen starter på omtrent 5. mensdag. Jeg tar 2 tbl daglig. Av en eller annen grunn skulle jeg starte på dag 3. Men det er helt greit med 2 dager kortere syklus. Jeg forsto det slik at det etter behandlingen vil gå ca 5 dager før EL er i gang. Derfor får jeg EL ca på dag 12-14. Legen tegnet det opp på baksiden av resepten min :-D 3. Vis forsiktighet ved bruk av Pergotime: Fullstendig gynekologisk undersøkelse skal utføres. Eggstokkene kan overreagere på behandlingen. Symptomer er magesmerter, og lege skal da vurdere evt stopp. Risiko for flerlinger øker som følge av behandlingen. De fleste av disse er tvillingfødsler. Jeg har ikke magesmerter, men jeg kjenner veldig godt at noe skjer der. Det kjennes som veldig mye EL-smerter/stikking/murring. 4. Mulige bivirkninger: Hodepine, kvalme, svimmelhet, hetetokter, buksmerter, anspenthet, søvnproblemer, cyster, ømmer bryst, synsforstyrrelser + flere sjeldne bivirkninger. Så langt er det bare hodepine som har plaget meg. Den har vært ganske intens de to siste dagene. Ja dette er spennende kan du tro, Cappo! Takk for lykkeønskning! Murmelbarn var planen ja, Hanni Men la oss holde oss til entall, ett murmelbarn! Ønsker meg ikke tvillinger Legen min var ganske informativ, GadgetGirl. I hvertfall om selve bruken av tablettene. Men han advarte meg ikke mot flerlinger. Egentlig mente han vel at det ikke har noe for seg å bruke Pergo i mitt tilfelle. Men så hadde han plutselig skrevet ut resept likevel. Blir du med på Pergo party snart, Lillen EL kommer visst etter et visst antall dager ved bruk av Pergo. Jeg har fått resept på 3 "kurer", men jeg skal ikke bruke de oftere enn annehver måned. Etter 3 mislykkede forsøk har det ingen hensikt å prøve mer. Jeg skal ta blodprøver på dag 21 for å sjekke om behandlingen har virket (om jeg har hatt EL). Jeg ser virkelig for meg 17. mai til neste år, Hulderjenta :hjerter2: Takk for lykkeønskningen! Snart dag 6 Ja dette går jo så det suser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 20. mai 2004 Forfatter #315 Del Skrevet 20. mai 2004 1000! :ekstra kul: :ekstra kul: :ekstra kul: :ekstra kul: :enig_animasjon: :bukke: :enig_animasjon: :bukke: :enig_animasjon: :bukke: :enig_animasjon: :D :D :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 20. mai 2004 #316 Del Skrevet 20. mai 2004 Lykke til med prøvingen, håper pergoen gir resultater! Ha en super-duper himmelsprett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 20. mai 2004 #317 Del Skrevet 20. mai 2004 Takk for hilsen i min ferske dagbok!!! for at pergo er det som skal til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 22. mai 2004 #318 Del Skrevet 22. mai 2004 Hei, hvordan er ståa? Har du blitt hormonell nå? Jeg antar at en pergo-kur kan gjøre en litt små-premenstruell. Egentlig ikke premenstruell, da, Men du skjønner hva jeg mener... Ha en god helg, i alle fall! Håper du koser deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 23. mai 2004 Forfatter #319 Del Skrevet 23. mai 2004 Hersens data!!! Jeg hadde skrevet et lengere innlegg her, samt svart på noen SMS, også oppdaget jeg ikke at nettverket hadde koblet seg ut. Og hele innlegget mitt ble slettet! :evil: Vi har vært hos svigers i helga. Der endte jeg opp med å kjøpe meg en liten rød konebil. Jeg er så glad så Takk for hilsen SuperC :D Det hadde vært kjekt om Pergo var tingen ja Da kan alle springe og mase på legene sine hvis det klaffer for meg. For egentlig er det jo ingen indikasjon for at jeg trenger Pergo. Men nå prøver i alt! Jeg er nok en smule hormonell nå ja, Hulderjenta! Humøret er ikke det værste, men jeg regner med at det blir litt værre enn ellers når det nærmer seg IKM. Men jeg har mye hetetokter, og det er helt unormalt så tidlig i syklusen. Ellers har jeg hatt en del hodepine og vært småuggen (sannsynligvis bivirkning av Pergo) Onsdag er dag 12, og den store EL dagen! Sånn ca da går det store eggraset, og soldatene skal strømme til i store mengder Oi, oi, oi, så fort tiden går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 24. mai 2004 #320 Del Skrevet 24. mai 2004 Takk for trøstende hilsen i dagboken min! Er så godt å vite at noen forstår tankene og følelsene, at jeg ikke er alene om dem. Prøvergjengen her på KG er god å ha, og du Murmeldyret er spesielt god å ha! Jeg setter alltid pris på det du skriver, enten det er håping eller trøsting. :dagensrose: Slit 'an med ny bil! På tur til svigers, hjem med ny bil - heeelt normalt Jaja, man skal jo satse når man først finner et bra kjøp! Sikkert herlig med en ekstra bil! O'Frihet! fra Hulderjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå