Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært innom her nå, Murmel. :klem:

Så ble det ikke slik at vi fødte på likt. Det ble jo veldig tidlig på meg da, men alt går heldigvis bra. :-) Sara er så nydelig atte. :hjerter2:

Håper lille-Brum kommer snart og at alt går bra med fødselen. :tommelsmil:

Tenker på deg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

å jeg føler så med deg nå. husker hvor lett tårene kom på slutten. når en bare er sliten og lei og vil bli ferdig med det.

viste heller ikke det med keisersnitt. men men, kan være noe de sier også. har en følelse at de ikke vil keisersnitt fordi det er mer jobb for dem. det er forhåpentlig ikke tilfelle da.

gråt litt her inne du. vi skal nok få deg i mål også. og det er ikke mer enn tre uker igjen. de kan vel ikke la deg gå mer enn fjorten dager over termin. sånn som ting er. så mål er i sikte, så vi får bare håpe på at det ikke er lagt inn noen ekstra omveier nå helt på tampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Husker godt hvor jeg stortutet da jeg ikke ble satt igang med Andreas...

Og om mulig stortutet enda mer da de stoppet fødselen etter 1,5 døgn med maserier og sendte samboer hjem.

Men slik er det bare når en er gravid.

En er mer hormonell... :Nikke:

Uansett har du ikke lenge igjen.

Følger med deg...:klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det skjedd noe? eller er du bare for sliten og lei til å være her inne og fortelle at det ikke skjer noe mer.

uannsett håper jeg du får en flott helg, og at du får hilst på lille brum nå snart.

har dere bestemt navn foresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 uke til termin! :hoppe:

Det er ut som lille-Brum trives litt for bra inni magen min :roll:

Mannen har begynt å kalle han mammadalt allerede :ler:

Nei, her er igrunn lite nytt å fortelle.

Etter å ha oppdatert meg inne hos Lillen, innser jeg ihvertfall at mine problemer ikke er verd å nevne engang akkurat nå :(

Sirka: Veldig koselig å høre fra deg igjen!

Godt at alt gikk bra med dere! :klem2:

Linemor: Tusen takk for gode og oppmuntrende ord (begynte nesten å grine av det også :klem: )

Humøret er ikke så aller værst nå. Men jeg føler at jeg eksisterer i et vakum der all fokus dreier seg om fødselen. Som vanlig alt for utålmodig :wink:

Snart må det jo skje noe her, uansett :Nikke:

Mayamor: Stoppet fødselen etter 1,5 døgn :o Stakkars deg!!! Forstår at man må forberede seg på litt av hvert her :roll:

Men det går vel helst bra til slutt :wink:

Mrs. Potter: Takk for hilsen! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaja. det blir vel mye sånn på slutten. men snart er jo alt snakke og tankene rundt fødselen over. og alt det andre starter.

jeg regner med at lille Pia er spent også nå. blir morro for henne og bli storesøter da.

du får bare prøve og glemme dagene og bare lev i vakumet ditt. han kommer ut, det er ingen som har fått lov til å forbli der inne. så du får trøste deg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Murmel!

Innom for å ønske deg og familien en god helg!

Ps: Si til Lille-Brum at i morgen (eller en annen dag) har han bursdag, så nå må han komme ut dersom han vil ha kake!! :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

En uke igjen!!! :hoppe:

Så spennende!!! :danse:

Følger ekstra med her nå! :wink: Lykke til med forestående fødsel og første møtet med Lille-Brum! :hjerte:

:klem: fra Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Bare innom med et :kyss: og for å minne om at jeg stadig venter ved telefonen på positivt signal fra nord!! :hoppe: Nå må Brummen snart ut altså! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med madden murmel. sitter bare og venter jeg nå. hehe, det gjør helt sikkert du og.

og madden, når du får beskjed så har du meldeplikt her inne altså. jeg er også veldig spent :hoppe:

tenker at nå har detr skjedd, hver gang jeg ser at det har kommet nye innlegg her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, lille-Brum vil bare ikke ut ennå :wink:

Han har vel en avtale med han der oppe om at dette svangerskapet skulle fullendes og vel så det :-?

Nå begynner jeg nesten å føle meg litt ensom her som høygravid :tunge1:

Jeg merker at Brum presser mye mer nedover nå (det er vel også naturlig i forhold til tyngdeloven, så stor som han er :ler: ) Men i mitt skeptiske hodet, så føles det som han presser ned mot bekkenet, men ikke har plass til å feste seg :roll: (forhåpentligvis er jeg helt på jordet her)

I morgen er det ny kontroll på sykehuset, og jeg er litt spent. Dumme meg glemte å spørre om jeg får samme lege som sist, eller om det er enda en ny en som jeg ikke har møtt før. Jeg har jo fått ny hver gang nå, og det er en smule frustrerende. Hun siste hadde jo litt fortåelse for at jeg vil ha nøyere vurdereing i morgen.

Ute er det nydelig sol, men kaldt :briller: . Jeg klarer ikke være ute uansett. Gleder meg veldig til bekken og kroppen generelt bedrer seg, slik at jeg kommer meg ut litt. Det må jo bare bli snart :wink:

Linemor: Tusen takk for at du oppmuntrer meg og trøster meg så godt :klem:

Lillepia gleder seg ja, så håper vi det ikke blir alt for traumatisk for henne når Brum endelig kommer :wink:

Pondusa: Jeg har til og med fått Lillepia til å si at Brum må komme ut snart :ler: Snart må han vel bli nyskjerrig nok til å ville møte oss :wink:

Takk for hilsen! :klem2:

Huldra: Tusen takk for lykkeønskning! :klem:

Madden: Glad for at du er sladrevennen min :kyss: Så gjelder det og ikke glemme mobilen når det endelig skjer noe... :ler:

39+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontroll i morgen sier du....

Pleier å ha en innvirkning på babyer, så jeg sender masse (((((((((((((((fødevibber)))))))))))) nordover, og håper at lilleBrum har blitt innspirert av prototypen til veronal!!

Ha en fortsatt fin søndagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner godt at du synes det er frustrende og ha forekjellige leger hver gang. det hadde jeg og. og selvom alle egentlig var greie og alt sånn. så er det som om og begynne på nytt med forklaringer og sånt hver gang.

håper du får henne du hadde sist jeg. så kansjke det kan bli litt hjelp og få. er jo ikke skadelig for lille brum og komme nå.

om du får en annen lege så håper jeg du får en grundig undersøkelse sånn at du ikke engster deg unnødvenig nå på slutten. det kommer til å gå så bra, men skjønner at du er utålmodig, og litt spent/nervøs. er stor forskjell fra og få fortidlig, det er helt sikkert. men det er fort glemt etterpå da. når du får en helt nydelig, perfekt og stor gutt opp til deg. da er nok også disse siste ukene tilgitt tenker jeg.

heier på deg hver dag jeg. kanskje jeg må begynne og trampe takta så det blir litt fortgang i sakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo lenge tullet med at jeg må gå 2 uker på overtid før lille-Brum kommer (liksom litt sånn "straff" fra sist jeg fikk alt for tidlig). Nå ser det jammen ut som jeg får helt rett :roll:

Dagens kontroll ble heldigvis utført av samme lege som sist.

BT er veldig fint til å være så gravid som jeg er.

Fortsatt 2+ på protein i urin, men det alene her ingen betydning.

Alle blodprøver er fine.

Lille-Brum er estimert til nesten 4 kg, altså mindre enn jeg har fryktet (selv om det selvsagt kan være feil).

Bekkenet er som før, og de oppfordrer ikke til igangsetting av den grunn.

Brum har så godt som festet seg, og snudd seg med ryggen til venstre (flink gutt! :wink: )

Men, livmortappen min er absolutt ikke moden :o

Ingen ting som tyder på en snarlig fødsel :(

Igangsetting skjer ikke før jeg er 2 uker på overtid (1. april baby? :tunge1: )

Nå begynner jeg å bli litt lei av alle som oppfordrer oss til sex :-( Det er verken godt eller spesielt morsomt å holde på med slike aktiviteter når jeg har bekkenløsning. Men vi prøver da, og jeg ruger pent på prostaglandinene i 1 time etterpå :wink:

Neida, jeg er ikke alvorlig deppa nå. Bare en smule oppgitt. Først forbereder man deg til forløsning 2,5 uker før termin. Så innstiller man seg på termin. Og nå må jeg plusse på 2 uker til, i værste fall.

Vel, det kommer jo noe godt ut av det til slutt :wink:

Tusen takk for koselig hilsner Mayamor, Pondusa og Linemor! :klem2:

39+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som en sammensvergelse, det der. Sikker "noen" som har bestemt at siden du ikke fikk oppleve å være "ordentlig" høygravid forrige gang, så skal du få ta igjen alt det tapte denne gangen. Men jeg skjønner at du begynner å bli lei. Håper på rask (og uventet) modning. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på rask (og uventet) modning. :Nikke:

Har lest at dette i enkelte tilfeller kan skje over natten, så jeg fortsetter å sende (((((((((((fødevibber))))))))))))) nordover til deg!!

En god "vet-akkurat-hvor-lei-du-er-klæm" fra meg litt lenger sør. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er lov og klage ¨nå på slutten. det er verken morro eller godt og gå sånn. ikke de siste ukene i hvertfall. godt at lille brum ikke er større da, håper de ikke bommer med en kg for deg også, for det er ikke noe morro.

nei de vil vel ikke sette igang, men men. kanskje du skal prøve og ikke tenke på det. de siste ti dagene ca før jeg fødte. så sluttet jeg og telle dager og bare tenke at 7 januar da skjer det om ikke før.

får håper du slipper og ligge på sykehuset hele påsken da, da kan det heller vente til over påske.

sånn sa alle til meg, da kan det jo like gjerne vente til over jul. ikke spesielt go humør - jeg skal innrømme det. men enda så kan det jo skje. men det er dumt at livmortappen ikke har modnet da, men jeg gikk jo over en mnd med to-tre cm åpning. så det hjelper ikke nødvendigvis det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Er så spent så spent...men siden jeg ikke hører noe så regner jeg med at det ikke skjer noe heller!! Håper at de fødevibbene til Pondusa har effekt snart!

Skjønner at du er lei nå vennen...jeg håper så inderlig at det snart er overstått og at du får lille brumm i armene dine!! :hjerte:

Følger fortsatt spent med på mobilen..og lover å oppdatere i dagboka strax jeg hører noe!!

:klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...