Moonchild Skrevet 2. mars 2005 #1221 Del Skrevet 2. mars 2005 Nå håper jeg noe koselig har skjedd! *venter i spenning* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 2. mars 2005 #1222 Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg krysser fingrene for dere, Murmel! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 2. mars 2005 #1223 Del Skrevet 2. mars 2005 Håper du i dette fravær har tatt en svipptur på NSS for å føde! Ønsker dere uansett masse lykke til dersom Brum mot mammas vilje skulle være på innsiden fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 3. mars 2005 Forfatter #1224 Del Skrevet 3. mars 2005 Hjemme en tur på perm etter at jeg ble innlagt mandag pga fare for svangerskapsforgiftning. Men jeg er bare i grenseland. På tross av anmodning fra min gynekolog om snarlig forløsning, så vil ikke legene på sykehuset gjøre noe. Litt dårlig gjort synes nå jeg da. Men når det nå blir sånn, så er jeg ihvertfall veldig glad for at jeg skal få sove hjemme i natt. Fortsatt like gravid, enda større og enda mer gåen i bekkenet etter 3 netter på sykehuset Tusen takk for alle hilsner! Kan ikke prioritere å skrive så mye nå når jeg endelig er hjemme en tur. Madden er min sladrevenn hvis jeg ikke får skrevet mer her i nærmeste framtid (men jeg må vel pent gå løpet ut...) . 38+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 3. mars 2005 #1225 Del Skrevet 3. mars 2005 Ååååååå - nå var vi rimelige spent, ja! Håper det starter av seg selv snøggast råd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 3. mars 2005 #1226 Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg håper VIRKELIG at det skjer noe snart....får nesten litt lyst å rase oppover for å stramme opp et par leger jeg altså...makan!! Håper brumm har tenkt seg ut på egen hånd da..når legene er så tverre! Krysser fingre og tær og venter i spenning! Lykke til snuppa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 3. mars 2005 #1227 Del Skrevet 3. mars 2005 Trodde det var på tide med gratulasjoner nå jeg... Ikke lenge igjen etterhvert -uansett! Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 3. mars 2005 #1228 Del Skrevet 3. mars 2005 Da krysser vi alt av hender og føtter i dette hus for at perm`en ender opp på sykehuset i fødsel da! Lykke lykke til nå i innspurten Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 3. mars 2005 #1229 Del Skrevet 3. mars 2005 Håper det skjer noe snart nå da! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 4. mars 2005 Forfatter #1230 Del Skrevet 4. mars 2005 Blir rent rørt av alle som følger spent med meg her på slutten Tusen takk for hilsner alle sammen! 2 uker til termin! (prøver å hoppe ut Brum her ) Nå er jeg utskrevet fra sykehuset. BT var bra i dag, og de skal heller følge meg opp poliklinisk. Innmari godt å slippe ut derfra. Dette må være de lengste dagene jeg har hatt sålangt i svangerskapet. For ikke å snakke om de vondeste nettene Jeg sutret det jeg var god for her før helga pga bekkenet mitt. Trodde ikke det kunne bli så mye værre. Men så ble jeg i tillegg kraftig forkjøla lørdag. Veldig hodepine, potte tett nese (og lite effekt av nesespray), samt mye hoste. Da syntes jeg virkelig veldig synd på meg selv gitt I dag er første dagen jeg er bedre, men langt fra bra. På kontroll mandag var jeg rimelig fortvila, og jeg hadde bestemt meg for å at legen skulle få høre alt om mitt vonde bekken. Og plutselig var han Mr. Godhjerta. Kanskje spesielt da urin viste 2+ på protein, og BT var 136/94. Han ringte overlegen på føden mens jeg hørte på. Legen min er tross alt gynekolog og har jobbet der tidligere. Pr telefon anmodet han om snarlig forløsning. Både pga av fare for svangerskapsforgiftning og nå økt HELLP-syndrom fare. Jeg burde slippe å oppleve at det skjer denne gangen, samt at jeg var så hemmet av bekkenproblemene. Da jeg dro, hadde legen min rimelig overbevist meg om at det kom til å bli keisersnitt på meg i løpet av de første dagene. Jau vel Neida, det skal være veldig gode grunner for å sette igang en fødsel. Uansett ville det ikke bli keisersnitt med mindre jeg akutt utviklet HELLP. Hvis svangerskapsforgiftningen utviklet seg, så ble det vaginal igangsetting. Tro meg, jeg var klar for hva som helst da :-? Den ene dagen sier en lege at jeg må være der til fødselen, for at de skal følge godt med meg (da ble jeg rimelig fortvilet). Neste dag vil en annen lege sende meg hjem (føltes litt feil det også). Men så fikk jeg jo perm istedet i går. Når nå BT er bedre, så er det helt greit å dra hjem. BT kan vel ha sammenheng med at forkjølelsen min er blitt bedre også. Men det ble en skikkelig nedtur for meg fra å psyke meg opp til keisersnitt evt vaginal igangsetting, til nå å smøre meg med tålmodighet igjen Og mannens prostaglandiner hjalp absolutt ikke i går Mitt største håp nå er etter at den ene legen kjente på livmortappen min etter modenheten. Hun mente den var mer moden enn forventet, og trodde ikke jeg kom til å gå på overtid. Jeg håper inderlig hun har rett! Men så var det denne tålmodigheta da, som jeg ikke er i besittelse av Nå må visst mor lage middag til mann og barn før de kommer hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 4. mars 2005 #1231 Del Skrevet 4. mars 2005 :trøste: Huffameg...som jeg sa til deg i går..jeg er rimelig fortvilet på dine vegne...skjønner ikke hvorfor de på død og liv skal vente...iogmed at du hadde HELLP sist..og at du nå har økt utslag på protein (2+ er jo rimelig høyt) og stigende BT..i tillegg til at du sliter deg ihjel med bekken-krangling..alt i alt svært gode grunner for at du burde ha fått igangsatt fødsel forlengst...Bare så utrolig irriterende at jeg ikke er fødselslege på NSS nå!!! Jaja...Jeg håper at det skjer noe rimelig snart Murmel..jeg venter i spenning!! Har mobilen med meg overalt jeg nå altså! Tar oppgaven meget seriøst skjønner du! Ta livet med ro nå vennen, og forsøk å samle krefter..jeg har stor tro på at det skjer noe positivt rimelig kjapt! Stooooor god fra Maddie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 4. mars 2005 #1232 Del Skrevet 4. mars 2005 Oi oi oi!! Stakkars Murmel som får så mange motsigende beskjeder! Håper virkelig at fødselen starter av seg selv litt før tiden! Det kan jo skje! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 4. mars 2005 #1233 Del Skrevet 4. mars 2005 så kjedelig. noen ganger kan man lure på hvorfor de skal vente i det lengste. håper lille brum kommer ut på egenhånd nå med en gang. skal krysse fingrene for deg jeg. så du kan bli ferdig med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 6. mars 2005 #1234 Del Skrevet 6. mars 2005 Bare innom med en god Intet nytt er vel godt nytt regner jeg med! Men siden jeg ikke har hørt noe fra deg så regner jeg med at du har det etter forholdene bra! Tenker masse på deg murmelvennen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 7. mars 2005 Forfatter #1235 Del Skrevet 7. mars 2005 Da har jeg vært på poliklinikken på sykehuset. Det er bare å innse at jeg nå er så kjekk at igangsetting aldri vil komme på tale Fortsatt 2+ på protein, noe de mener er fint. Og undertrykket lå mellom 80-90, noe som også er fint. Ikke kan jeg lyge på meg noen skumle symptomer heller Ny kontroll onsdag. Da har jeg også bedt om UL og en størrelseskontroll av lille-Brum. Jeg tør vedde på at han er over 4 kg nå, men ingen har egentlig brydd seg om slike ting. All CTG registrering av han er jo fin. I dag klarte jeg det store å skli på isen. Jeg ramlet heldigvis ikke, men det kjentes som hele bekkenet bristet Akkurat nå har jeg veldig mye mer vondt, men jeg håper det går litt over igjen. Prostaglandinene virker fortsatt ikke Lurer på om den myten er oppfunnet av en overkåt mann som fikk alt for lite sex i svangerskapet Madden: Jeg skulle virkelig ønske at du var fødselslege på NSS! Melder deg så fort det skjer noe spennende her Huldra: Takk for koselig oppmuntring! Linemor: Takk for at du krysser for meg! :klem2: 38+5 Prøver å si til meg selv at jeg faktisk nå er så langt på vei at det uansett ikke er lenge igjen. Det kan skje noe når som helst nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 7. mars 2005 #1236 Del Skrevet 7. mars 2005 Godt å høre at jeg ikke er alene, selv om jeg mer enn gjerne unner deg å snike i køen. På den annen side høres det ut som humøret har steget noen hakk den siste uken? Håper det stemmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 7. mars 2005 #1237 Del Skrevet 7. mars 2005 jaja murmel. da er det bare og lukke øynene og sove en mnd tid. for da bare må ungen ha kommet. uannsett er du snart i mål. det er sant. men det er en liten trøst noen ganger. det blir vel overtid på deg og da. ikke det at jeg ønsker deg det. men det er vel ingenting som vil være mer typsik enn akkurat det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 7. mars 2005 #1238 Del Skrevet 7. mars 2005 Fint at du føler deg så pigg nå! Mange gravide beretter jo at de opplevde å få et skikkelig energikick og følte seg veldig pigg, rett før fødselen startet! Jeg for min del var nede på sas og bowlet 2 runder dagen før lillemor blei født. Aner ikke hvor jeg fikk den energien fra... :oops: Ønsker deg ellers en strålende ny uke, forhåpentligvis din siste med stormage!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 8. mars 2005 #1239 Del Skrevet 8. mars 2005 Heier på deg og lille-Brum! Kom ut lille-Brum, kom ut og lek! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 9. mars 2005 Forfatter #1240 Del Skrevet 9. mars 2005 I går ringte faktisk legen min for å høre hvordan det gikk (han som har fulgt meg opp og fikk meg innlagt). Jeg ble rent rørt over omtanken. Og han var rimelig oppgitt over at jeg fortsatt er like gravid, og at ingen vil sette igang noen fødsel på meg. Men det er desverre ikke så mye mer han kan gjøre med det nå Ny kontroll på sykehuset igjen i dag. BT er jo finere enn på veldig lenge. Fortsatt 2+ på protein. Ny lege igjen, men hun var faktisk veldig grei. Hun er den første som har bedt meg glemme alle prøvesvar, og heller fortelle hvordan jeg føler meg :o (så det betyr noe det også). Men jeg har jo aldri merket fysisk at jeg har vært i grenseland til svangerskapsforgiftning. Mye hodepine, men det har alle ment er relatert til forkjølelsen. Jeg tok opp bekkenproblemene mine, igjen. For nå er det virkelig ille. Men igangsetting vaginalt er desverre ikke alltid vellykket. Ofte ender det i keisersnitt. Og det er ikke ønskelig at jeg skal gjennomgå enda et keisersnitt. Vistnok økt risiko med det fordi jeg allerede har ett arr på livmora etter forrige keisersnitt. Jeg var ikke helt klar over dette. Synes det er mange som får keisersnitt flere ganger :-? Vi ble enige om ny kontroll på mandag. Da skal jeg vurderes litt nøyere både i forhold til bekkenproblemene og størrese på babyen (ikke gjort UL i dag heller). Da er det bare 4 dager til termin, og jeg ba så veldig pent om å få slippe overtid (men det er langt fra sikkert da). Da jeg gikk der ifra, måtte jeg kjempe hardt for ikke å begynne å gråte. Overhormonell, vondt, sliten, og utsatt for en smule medfølelse fra en lege... Veronal: Jeg tipper vel egentlig at du føder før meg Humøret er veldig varierende. Synes nesten situasjonen er litt tragikomisk, og jeg er veldig lei av meg selv og sytingen min Linemor: Innerst inne er jeg også overbevist om overtid, for det er bare typisk Pondusa: Energikick er det nok dårlig med her i gården, desverre Men jeg håper du har rett i at dette er siste uke med stor mage Tiny: Takk for at du heier ut Lille-Brum 39 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå