bizzy Skrevet 12. februar 2005 #1181 Del Skrevet 12. februar 2005 Forresten; GOD HELG :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 13. februar 2005 #1182 Del Skrevet 13. februar 2005 Det er ikke sjeldent at leger regner litt for mye i anslått vekt nei, tror jeg! Og som Hanni sier; det er hodet som teller mest... Godt å høre at du har gode dager, med mindre smerter. Jeg synes du beveger deg mot termin i typisk gammel-stum-film-fart! Raskt!! Kos deg du!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #1183 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg må le når jeg ser meg i profil helfigur i speilet. Føler meg som en dårlig parodi på en overgravid elefant Jeg rakk som sagt aldri bli stor forrige svangerskap. Dette føles nå som om det ikke er meg. Vanskelig å forklare egentlig. Men det er liksom ikke meg som står der med den enorme magen, svai i ryggen og vaggende (har alltid syntes vaggende gravide har sett litt overdrevent ut liksom :oops: ) Men nå er det rett og slett ikke plass til mer inni magen min. Han skviser både ribben og blæra samtidig som han sparker meg ut i siden. Hvordan skal dette ende :o (har sluppet unna strekkmerker så langt da, heldigvis) Bortsett fra rimelig vondt bekken og rygg, så har jeg hatt ei rolig og fin helg Mayamor: Takk for hilsen! :klem2: Linemor: Takk for trøst og lykkeønskning! Hanni: Takk for at du prøver å trøste og muntre meg opp Koselig å høre fra deg igjen! Jeg vet jo at det er lett å feilberegne. Men Brum har vært beregnet til stor hele tiden. Men hodeomkretsen stemte sist med termindato, så den er vel normal da Og gutter er jo ofte større enn jentebabyene. Jeg overlever nok jeg også. Ut må han, helst før termin Veronal: Takk for hilsen! :klem2: Bizzy: Takk for håp om drømmefødsel! :klem2: Lillen: Svigermor var nettop så snill å fortelle om ei der de var bekymret for liten baby, men så var den heller stor da den kom ut. Hun var til mange kontroller på slutten. Hadde ikke lyst å høre om feilberegning den veien akkurat Takk for hilsen! I morgen er det innskriving og omvisning på sykehuset. 35+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 14. februar 2005 #1184 Del Skrevet 14. februar 2005 Ikke lenge igjen nå, Murmel!!!! Håper du samler litt krefter nå og driver "redebygging"! :-D Det er viktig vet du! Jeg lærte i føde/barse-undervisningenl at på slutten av svangerskapet skal mammaen egentlig bare sitte og slappe av og klappe seg på magen og samle krefter til fødselen. Så du må bare være lydig! Stor klem til deg! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 14. februar 2005 #1185 Del Skrevet 14. februar 2005 Godjenta!!! Trenger ikke den jule/bursdagsgaven jeg murmel...det blir lenge til det skal testes igjen!! :-? og dessuten...har du sett prisen på de testene eller?? Jeg fikk helt sjokk! Jeg har lett etter dem ganske lenge, og før helga fant jeg et apotek som hadde fått dem inn...men til den prisen? nei takk...da holder jeg meg til danskene som gir meg såååååå mange tester for pengene!! Godt å høre at glucosebelastningen gikk bra! Da kan du slappe av og nyte de siste få ukene som er igjen! Nå kan det jo skje når som helst!! Håper uka di blir flott snuppa! Stooooor :klem2: fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 16. februar 2005 #1186 Del Skrevet 16. februar 2005 Hei igjen murmel. Babyen min var også beregna stor hele tida - hadde ganske mange ultralyder - særlig mot slutten. Og han var mindre enn de sa - det går som regel den veien selv om det fins eksempler på det motsatte - beregna liten som blir stor. Men så lenge hodet er normalt, må du slappe av. Min svigermor som er en liten og spinkel dame fødte mannen min på over 5 kilo på helt naturlig vis. Det går og det går bra! Prøv å nyte de siste ukene av svangerskapet. Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 16. februar 2005 #1187 Del Skrevet 16. februar 2005 Hei Murmel. Tiden løper avgårde! Jeg er ofte innom her og leser, men så blir det liksom med det, skriver sjelden.. :Dårlig-samvittighetssmiley: Er ikke flink til å skrive i min egen dagbok heller, men vi har det fint her i sør. Vesla er blitt et halvt år, og er verdens deiligste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 16. februar 2005 Forfatter #1188 Del Skrevet 16. februar 2005 36 uker! Denne ukas legebesøk er også unnagjort. Alt ser fortsatt fint ut. Men jeg har lagt på meg 2 kg på ei uke!!! :o Jeg har også fått mer vann i kroppen, og ringene ble tatt av i går (egentlig er jeg jo heldig som ikke har vært plaget av det tidligere). Legen er fortsatt ikke bekymret over babyens vekt. Det ble ikke tatt UL i dag. Han skal måle skikkelig neste gang, mandag om 2 uker. Jeg sa rett ut at jeg fryktet å gå på overtid, både pga bekkenløsningen og babyens størrelse. Dessuten har jeg termin fredag før Påskeuka, og verken lege eller jordmor er tilgjengelig den uka. "Nei, vi skal nå ikke la deg gå inn i påskeuka", sa legen. Jeg håper han mente det, for det beroliget meg virkelig hvis det er sant at jeg slipper å gå på overtid. Mandag var vi på innskriving og omvisning på sykehuset. Håper og ber om at miljøstua er ledig når det blir min tur. Jeg har troen på badekaret Om en uke starter jeg heftig forføring av min mann i jakten på sæd Sexlivet vårt har vært fryktelig labert pga mine bekkenproblemer (jeg har jo nesten konstant vondt i hele "sexsonen" og null sexlyst :oops: ) Men fra uke 37 gjør jeg alt, og blir dermed en skikkelig spermtyv I tillegg skal jeg ta eplecider eddik (kjerringråd for å modne livmortappen) Hopping i trapper og vårrengjøring blir det nok ikke noe av. Da risikerer jeg å bli sengeliggende de siste ukene i stedet Huldra: 4 uker igjen ja! Jeg er visst veldig flink til å slappe av og klappe meg på magen Stor klem tilbake :klem2: Madden: Jeg brukte digital test da jeg testet positivt. Det var veldig gøy, men jeg må innrømme at jeg tvilte på testen noen dager (måtte teste alle 3 testene før jeg gav meg :oops: ) Håper det lykkes med positivt utslag på "danskene dine" Hanni: Tusen takk for oppmuntring! Slapper mer av etter legetimen i dag. Og i hvertfall hvis jeg slipper overtid Tiny: Ja, tenk at vesla di er blitt et halvt år :o Koselig at du stikker innom meg! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 16. februar 2005 #1189 Del Skrevet 16. februar 2005 Det er godt du skal slippe å gå inn i påskeuke hvis babyen likevel er stor. de trenger jo ikke bli altfor store. Synes det er såå spennende med Zianta nå tenk hun ligger på operasjonsbordet nå. Håper plagene ikke blir verre de siste ukene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 17. februar 2005 #1190 Del Skrevet 17. februar 2005 Jasså! Så du skal bli spermtyv du også!!?! Jeg har blitt en ganske dreven spermtyv ettehvert..så hvis du trenger noen tips til hvordan innbruddene skal gjøres så bare si ifra!! Håper du får satt igang fødselen snart jeg Murmel...jeg er også litt bekymret på dine vegne..og skjønner innmari godt at du nå kunne tenke deg å få fødselen overstått! Jeg krysser fingre og tær for at de tar en rask avgjørelse i din favør jeg! Men skal du vente 2 uker på å få vurdert vekten på nytt? Tenker på deg jeg vennen! God fra Maddie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 17. februar 2005 Forfatter #1191 Del Skrevet 17. februar 2005 Takk for hilsen Pia og Madden! Jeg føler litt at jeg "banner i kirka" når jeg nå inderlig ønsker å føde 4 uker før termin :oops: . Visst er det koselig å være gravid, kjenne liv/spark osv. Det er en opplevelse jeg unner alle kvinner! Visst er jeg overlykkelig over at det ikke ble enda en prematur baby (som Lillepia mi). Ikke minst over over overlykkelig over at jeg faktisk ble gravid igjen. Ganske raskt egentlig, med tanke på at Lillepia tok nesten 2 år. Men nå føler jeg meg veldig ferdig med å være gravid Plagene er større enn gledene. Nå gleder jeg meg bare til å få hilse på store Lille-Brum. Nettop fordi han er så stor nå, og ferdig utviklet, så vet jeg at det ikke er noen fare om han kommer i nærmeste framtid. Men det ser jammen ikke ut som han har noen planer om det akkurat (han presser seg mest oppover ). Og derfor ble jeg så lettet over at legen ikke ville la meg gå på overtid (men nå er det vel helst legene på sykehuset som avgør dette til slutt). Jeg lever ihvertfall i troen på at det ikke er mer enn 4 uker igjen Morsom du Madden Tror jeg ennå husker hvordan en spermtyv opererer Legen sier det er 10% feilmargin på målingene som blir gjort på UL, og han tror ikke babyen blir mer enn 4 kg... Jeg får bare vente til mandag 28.02 og vente på neste dom. Igangsetting før termin blir det neppe uansett Derfor skal jeg gjøe mitt beste for å "hjelpe til" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 17. februar 2005 #1192 Del Skrevet 17. februar 2005 Skjønner godt at du er utålmodig på å treffe babyen! Håper du får ei riktig fin helg! :-D fra Mrs.Potter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 18. februar 2005 #1193 Del Skrevet 18. februar 2005 Det ble litt underbuksehumor i går tidlig...er litt overtrøtt og rar så "seint".... Klart du husker hvordan spermtyver opererer...har man først lært å sykle....så...... Håper helga blir kjempefin i Murmelheimen! Stort fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 18. februar 2005 #1194 Del Skrevet 18. februar 2005 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 18. februar 2005 #1195 Del Skrevet 18. februar 2005 Bare innom for å ønske murmelfamilien en riktig god helg. Bare kjør på med sengekos når den tid kommer, det funker!! Ellers er det jo klart at miljøstua skal være ledig for deg. For du skal vel føde?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #1196 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg er grønn av misunnelse på gravide nabo Hun hadde termin nøyaktig 2 uker før meg. Torsdag flyttet de til en større leilighet ikke så veldig langt unna. Fredags morgen fikk de ei lita jente. De kom visst inn på sykehuset ca 03.30, og jenta var ute rundt 07! Snakk om flaks at de kom seg i hus først! Og snakk om drømmefødsel, det hadde visst gått veldig fint. Hadde jeg visst at det hadde hjulpet, så skulle jeg ommøblert hele huset her Men for tiden klarer jeg knapt å gå Men jeg har nå startet prosjekt fødsel: - 1. glass med eplecider eddik og vann er konsumert (pjuk , vet jo ikke hvor mye som skal konsumeres engang) Eplecider eddik skal visst modne livmortappen, eller noe sånt. Vet av to som føldte 2 dager etter de hadde tatt dette. Men de startet selvsagt ikke så tidlig som meg... - I kveld skal mannen til pers, satser på annen hver dag opplegg som da vi var prøvere (etterpå må jeg ligge stille i 1 time i følge jordmor, sånn at prostagladinene får godgjort seg) - Etter dette innlegget skal jeg pakke bagen min Tilsynelatende veldig optimistisk her, men bare vent å se hvem som sikkert pent må holde ut til terminen Jeg har det da gøy i planleggingen min Mrs. Potter: Utålmodig er vel mellomnavnet mitt Takk for hilsen! :klem2: Madden: Tåler fint underbuksehumor jeg Veronal: Takk for hilsen! :klem2: Pondusa: Takk for hyggelig hilsen! Håper du har rett både når det gjelder sengekosen, og at miljøstua er ledig når jeg kommer dit, snart 36+3 27 dager til termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 19. februar 2005 #1197 Del Skrevet 19. februar 2005 Hei Murmeldyret! Har fulgt med deg en stund, og tenkte å legge igjen en hilsen og si stå på! Det er ikke lenge igjen nå! God ide det med å hoppe til køys nå på slutten! Det skal jo virke på livmorhalsen og modning og sånt! Eplecidereddik har jeg ikke hørt om, men bringebærbladte skal visst virke på samme måten. Skjønner godt at du er utålmodig. Man er jo så motivert for fødsel på slutten, bli kvitt magen og møte det lille nurket... Lykke til nå de siste ukene! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 20. februar 2005 #1198 Del Skrevet 20. februar 2005 Vi nærmer oss med storskritt tenk vi skal snart føde. Wow ser du er mer enn villig til og starte enn fødsel. Start med og vaske tak og vinduer greit hva som er gjort før ungene kommer eller ka?? Jeg begynne og bli lei nå får ikke sove om nettene skikkelig irriterende jeg som ikke trodde jeg skulle bli lei :evil: Men joda NÅ jeg sitter her er jeg møkk lei, men de har det jo best innimagen, men ikke lett og tenke sånn nå. Håper ikke alle marsdamene fyker forbi oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 21. februar 2005 #1199 Del Skrevet 21. februar 2005 heisann. så du går fremdeles med stor mage. håper virkelig det starter snart. ikke for og være morsom, men når de anslo vekta på minsten så bommet de nesten med kilo for lite. så ikke tenk så mye på hva de sier at babyen veier, og det kommer til å gå bra under fødselen. skjønner godt at du er lei av og være gravid nå jeg. syns ikke de siste ukene var noe spesielt kos jeg heller. selvom jeg i begynnelsen syns det var stas med stor mage er det ikke så morsomt lenger når kroppen ikke lenger gjør som du vil. skal krysse fingrene for fortgang i sakene jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 21. februar 2005 #1200 Del Skrevet 21. februar 2005 Her går det virkelig unna! Ikke så lenge igjen nå, uansett. Håper du slipper å gå alt for lenge før det endelig skjer noe. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå