murmeldyret Skrevet 21. januar 2005 Forfatter #1141 Del Skrevet 21. januar 2005 I går var en stor dag! Vi så sola for 1. gang i år!!! Og jammen tror jeg vi får se litt av den i dag også (men det er litt skyet i dag) Det gjorde at gårdagen ikke ble helt ødelagt likevel. Jeg hadde som sagt bestilt og gledet meg veldig til massasje i går. Snakk om å bli direkte snytt og robbet for penger! Da jeg bestilte timen, spurte damen om jeg ville ha med massasje av armer og hodet også. Jeg takket ja, og regnet med at det hele da ville ta litt lengere tid (noe jeg ønsket). Vel, vel... Jeg kom inn dit kl 11. Pratet, gav opplysninger om meg selv, kledde av meg, fikk en kjapp massasje (jeg vil heller kalle det aromaterapi), lå litt etterpå, fikk et glass vann, betalte, og var tilbake i bilen min kl. 11.50!!! :evil: Og det lille betalte jeg hele 490,- for! :o I kveld skal det holdes overraskelsesfest for en god venninne. Hun har bursdag i morgen. Jeg blir selvsagt med, men dropper å dra på byen senere Det blir koselig med litt sosialt! Mayamor: Glad for at jeg inspirerte deg til å finne veien tilbake til oss prøvere og gravide! Madden: Takk for alle koselige og oppmuntrende hilsner! Du er bare topp! En fødsel blir neppe værre for meg enn for alle andre. Tror jeg er like redd fordi det er en situasjon jeg ikke har noen som helst kontroll over. Tar det 5 timer eller 2 døgn, liksom Keisersnitt har jeg jo prøvd, og det var ikke så avskrekkende (bortsett fra veldig vondt etterpå). Flere småbrummer ønsker jeg meg garantert ikke uansett. Jeg har innsett min begrensning som mor, og 2 holder i massevis Og ja, jeg har veldig lyst på sjokoladekake! (må jeg virkelig gå igang å bake her ) Linemor: Tusen takk for at du motiverer meg til en normal fødsel! :klem2: Og takk for tips om energidrikke! Pondusa: Godt å høre at din fødsel ble såpass kort! :klem2: Når det gjelder 7. himmel, så kommer jeg nok aldri til å dra dit igjen! Dette er 2. gangen jeg er misfornøyd med dem. Men det kan godt hende at ansiktsbehandlingen er bra. 32+2 :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 21. januar 2005 #1142 Del Skrevet 21. januar 2005 Heisann! Skjønner godt at du ble irritert,for 490 kr for så rask massasje det var jo dyrt! Der jeg pleier å gå holder de på i 1 time og 3 kvarter.Det er selvfølgelig litt dyrere(600 kr),men det er virkelg verdt det! Håper du får ei fin helg,og at sola tittet frem igjen fra Mrs.Potter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 21. januar 2005 #1143 Del Skrevet 21. januar 2005 Heisann Murmel! Heldiggrisen som har sett sola allerede! Vi må nok vente enda 14 dager før hun forhåpentligvis titter frem her også.. Kjempesynd at massasjen blei en skuffelse, hørtes ikke ut som noe særlig det der nei. Ønsker deg og familien en flott helg der nord, driver nå å planlegger hvilken helg jeg skal velge til min *avslappnings-husmorferie-shoppehelg*!! I morgen blir det fest, for da skal søsteren min og en venninne feire felles 30-års dag! Gleder meg til å få komme meg ut å se litt folk, blir jo helt isolert hjemme når jeg er "gressenke" med lillemor. Blir jo seff alko-fritt for min del, men har hørt rykte om MASSE god mat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 21. januar 2005 #1144 Del Skrevet 21. januar 2005 koslig og se litt sol da, kan hjelpe på humøret det. men det var leit med massasjen da, vet at jeg ønsket meg det når jeg var gravid. litt ekstra pleie. kan du ikke klage til dem da? ikke det at jeg tror det hjelper men kanskje de skjerper seg hvis folk sier i fra. du får nok prøve noen andre ved en senere anledning. ha en fin helg og kos deg masse. snart blir du kvitt den store magen og kan kose deg med enda en liten, det blir sikkert kjempe fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 22. januar 2005 #1145 Del Skrevet 22. januar 2005 Gratulerer med vel overstått nattevakting på en god stund og m/hjemvendt sol! Fortsatt god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 22. januar 2005 #1146 Del Skrevet 22. januar 2005 Ta godt vare på deg selv nå fremover som jobben er "glemt" i mnd. Det blir deilig med "late dager" hvor du kun tar vare på deg selv og familien og forbereder deg på det store som skjer om ikke lenge god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 22. januar 2005 #1147 Del Skrevet 22. januar 2005 Tusen takk for oppmuntrende ord i dagboken min, Murmel! Burde vel egentlig vente at noen slikt ville dukke opp på slutten av svangerskapet, men siden jeg føler meg så bra kom det litt overraskende allikavel. Men ingen grunn til dramatikk. Det går nok bra! Får bare ruge videre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 25. januar 2005 Forfatter #1148 Del Skrevet 25. januar 2005 Var til lege igjen i dag. Alt bra, bortsett fra mye sukker i urinen . Tidligere har det vært bare litt sukker, og de siste urinprøvene var sukkerfrie. Jeg tipper det delvis kommer av at jeg har spist endel sukkerholdig frokostblanding med syltetøy. Også innser jeg at jeg trøstespiser litt godt når jeg har mye vondt . Det kan jeg visst ikke fortsette med lengere nei... :-? Lille store-Brum er nå beregnet til 2500g :o Legen synes ikke det er så mye (bare jeg som får litt panikk ) BT 104/72 Vekt + 0,5 kg (totalt 9 kg) Dessuten fnyser legen av jordmor som påstår at fødselen kan ta lengere tid om babyen ligger med ryggen til høyre side (håper han har mest rett) Søvnen min er nå heldigvis en del bedre (hadde bare Lillepia klart å sove hele natta uten å vekke meg ) Mye vondt i bekkenet, men skal ikke klage så mye nå Snart bare 7 uker igjen! :-D Tusen takk for hilsner alle sammen! Jeg får ikke tid til personlig takk til hver av dere akkurat nå. Skal ta det igjen senere! 32+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 26. januar 2005 #1149 Del Skrevet 26. januar 2005 Skjønner godt at du trøstespiser litt når du har vondt jeg..for jeg gjør ofte det jeg også... Men seriøst Murmel...jeg synes du har vært kjempeflink, den totale vektøkningen er godt innenfor normalen, så ingenting å utsette på deg der! Nå må du ta livet med ro, og slappe av de siste få ukene som er igjen..jeg begynner å bli kjempespent på dine vegne nå!! Det er ikke lenge igjen!!! Så herlig med solskinn da....her snør det hele tiden..så vi ser ikke sola.. Jeg så månen i natt da...det var koselig det også! Ha en flott onsdagskveld Murmel-vennen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 26. januar 2005 #1150 Del Skrevet 26. januar 2005 Gratulerer med 33 uker! Det ser ut som min baby ligger til høyre også.. . Tror den bytter litt plass, men dette var ihvertfall stillingen da jeg var til UL nå sist. Fint å høre at det ikke trenger å gjøre fødselen lengre... Vi tror på han legen din, vi... Tror babyen min var sånn ca. 2 kg nå, kanskje litt i underkant. Skulle jeg være så uheldig at svangerskapsforgiftningen slår ut, så er det jo godt å vite at det begynner å bli størrelse på knøttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 28. januar 2005 Forfatter #1151 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg var hos legen igjen i går med ny urinprøve. Det var fortsatt litt sukker i den, men bedre enn sist. Og nå har jeg fått klar beskjed om å være forsiktig med sukker Nettopp derfor fantaserer jeg veldig om sjokolade, kaker og annet søtt Mamma skal feire 60-års dagen sin på søndag, og da skal jeg ha kake altså. Så det så! Lillepia er veldig forkjøla for tiden. Hun har jo absolutt ikke tenkt å slutte med å vekke meg om natta. I natt har jeg hatt en snorkende 3-åring i senga. Hun snorket selv om hun lå på magen! :o Egentlig hadde jeg tenkt å legge meg igjen nå, bare skrive noen få hilsner først Foreldrene mine var innom en snartur i går. Pappa påstår at magen min nå er så stor at jeg kommer til å føde når tid som helst. Uopplyste mannfolk altså Måtte liksom forklare han litt om gjenstående 7 uker, og at størrelsen desverre ikke er avgjørende for når babyen kommer. Dessuten har vel Brum tenkt å legge på seg enda ca 1,5 kg først Madden: Jeg har vel godt av å slutte med trøstespisingen. Men samtidig må jeg jo være forsiktig etter fødselen også (pga alt babyen ikke skal ha i seg). Så egentlig synes jeg dette er litt urettferdig nå Sola har jeg kun sett snurten av 2 ganger så langt Sirka: Ja, vi satser på at legen min har mer rett enn jordmor! På prematuren her får alle babyene flagg i senga når de har blitt 2 kg. Nå skal ikke du få svangerskapsforgiftning da, men uansett er det jo flott om babyen passerer 2 kg først 33+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 28. januar 2005 #1152 Del Skrevet 28. januar 2005 Håper du får ei kjempefin helg! :-) fra Mrs.Potter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 28. januar 2005 #1153 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg beklager veldig hvis jeg fristet deg med brownies i går.... Hadde sikkert ikke godt av dem selv :oops: , men litt kos må man jo ha . Spis kake til søndagen du, med god samvittighet. Ha en fabelaktig helg! (Det er jammen ikke mange helger vi har igjen av dette svangerskapet... :o (Kjenner jeg en ørliten tendens til panikk... .... )) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 28. januar 2005 #1154 Del Skrevet 28. januar 2005 Hei Murmel! Takk for hyggelig hilsen i boka mi! Du er jo i din 34.uke allerede, jo!! Bare 3 små uker til, så er jo ikke Brum prematur lengre!! Forresten flott at han er blitt så stor! Håper Lillepia blir frisk igjen snart, og at dere får sove litt bedre. Ha en strålende helg i solskinnsbyen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 29. januar 2005 #1155 Del Skrevet 29. januar 2005 Har ikke sett noen sol enda jeg....men så sover jeg jo stort sett bort dagene! Egentlig bare innom for å si riktig god helg, og gi deg en GOD, varm !! - hilsen fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 30. januar 2005 #1156 Del Skrevet 30. januar 2005 Håper du fikk kost deg i alle fall litt med kake i dag. :-) Og nå begynner det jo å nærme seg med stormskritt. Så spennende! Ha en fortsatt fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 30. januar 2005 #1157 Del Skrevet 30. januar 2005 Hei, Murmel! Nå er det lenge siden jeg har lagt igjen noen ord hos deg, og du har jammen kommet langt på vei siden sist! :o Blir du behandlet som en førstegangs-fødende forresten? Har du noen magebilder på lur? Jeg håper Lillepia er bedre nå, så du får den søvnen du så gjerne skulle hatt... :trøste: Er det blant annet pga svangerskapsdiabetes at man ikke skal ha i seg for mye sukker? :klø: Jeg spiser vel egentlig noe søtt hver eneste dag jeg... Tenker på deg, selv om jeg ikke legger igjen så mange ord for tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 31. januar 2005 #1158 Del Skrevet 31. januar 2005 godt og høre at du fremdeles går og vagger. selvom det sikkert er litt slitsomt. mener og huske det. men nå er endelig ventetiden snart over da. håper du får hvilt masse og samlet krefter på dagen siden lillePia ikke vil sove i egen seng. ha en fin uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 31. januar 2005 Forfatter #1159 Del Skrevet 31. januar 2005 Nå begynner jeg å bli veldig klar for å få ut min store Lille-Brum . Jeg skal holde ut de siste ukene, det er ikke det (hvis det nå ikke blir overtid da ). Men jeg føler meg ganske så ferdig med å vagge rundt her med min store mage. Tipper jeg kommer til å ty til alle gode og dårlige kjerringråd for å få han ut etterhvert. Men jeg er virkelig evindelig takknemmelig for at jeg har fått oppleve dette. Jeg ble jo ikke så gravid sist, og jeg ville ikke vært det foruten. Men jeg kan liksom ikke se at de siste ukene er så mye å hige etter, med mindre man liker smerter da Mistenker forresten at Brum er hyperaktiv. Makan til aktivitet om kvelden og natta Han prøver å bryte seg ut alle andre veier enn rettveien Formiddagene er roligere. Kan jeg da forvente meg urolige kvelder og netter? Vel, da blir det akkurat som med Lillepia Mrs.Potter: Takk, det ble ei fin helg! Sirka: Jeg spiste 2 små kakestykker på søndag, med god samvittighet. Regner med at jeg blir "avslørt" hos Jordmor i morgen Godt å høre at det ikke bare er meg som har tendens til litt panikkfølelse her :klem2: Pondusa: Takk det samme! Brum er så stor nå at jeg egentlig ikke tenker på han som prematur. Men jeg skal vel holde ut noen uker til før jeg tyr til alle kjerringrådene Madden: Like greit å sove bort dagen når sola er borte. Jeg vil ha vår nå! Lei av regnstormer og snøstormer Klem tilbake! Moonchild: Jepp, det er veldig spennende fremover nå Takk for hilsen! Lillen: Takk for kos hilsen! Jeg blir behandlet som 1. gangs fødende ja. Heldigvis! Føler meg egentlig som det også nå. Magebilde nei, vil ikke skremme vettet av dere Lillepia er verdens staeste lille krapyl. Ingen ting i verden kan friste henne til å sove alene om natta (jeg gir opp snart) Forkjølelsen er heldigvis bedre. Når det gjelder sukker i urinen, så er ikke det sjeldent hos gravide. Nyrene blir ofte slappere og slipper gjennom sukker. Jeg hadde aldri sukker sist. Nå har jeg hatt litt utslag på noen urinprøver. Men i forrige uka var det mye utslag. Da er det fare for svangerskapsdiabetes ja. Hvis man har normale urinprøver, så er det ikke noen fare med å spise sukker. Jeg skal ta fastende blodsukker prøve på fredag. Den betyr litt mer enn urinprøvene. Linemor: Gjett om jeg vagger for tiden ja! Og jeg som hadde lovet meg selv og ikke gjøre det unødvendig mye Kos at du titter innom! 33+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 1. februar 2005 #1160 Del Skrevet 1. februar 2005 Heisann Murmel! Fint å høre at du vagger deg gjennom ukene... Håper den blodsukker prøven ikke viser noe spesielt, irriterende å bli plaget med noe slikt når man nesten er ferdiggått. Håper du får en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå